Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07 00:00
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mediaplayer om 4k content af te spelen (Gamen zou sporadisch gebeuren)

Nu kwam ik toevallig laatst de XBOX series S tegen op papier voor 300 euro een leuke mediaplayer.
Heeft iemand ervaring met 4k content afspelen op een xbox en zoja hoe bevalt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:02
Ligt er erg aan wat je wilt.

Ik heb een Xbox One X, dus de ervaringen hieronder zijn daarmee.

Tot nu toe was altijd een bezwaar dat audio passthrough niet kon vanuit de meeste apps.
Als je een receiver gebruikt voor surround dan kan dat een bezwaar zijn.

Met Plex werkt dat nu, Kodi weet ik niet, nog niet getest.
Plex heeft wel weer een issue met ondertitels die in de mkv ingebakken zitten, dat zal je uit moeten zetten anders gaat je server transcoderen wat je niet wilt.

Netflix gaat meteen al in Dolby Vision mode als je TV dat ondersteund. Wat niet goed is voor niet Dolby Vision content.
Als je TV geen Dolby Vision ondersteund geen issue.

Voor de rest werkt het wel vlot allemaal.

Maar puur als mediaspeler gebruik ik toch meestal nog m'n Nvidia Shield TV Pro.
Voldoet ook voor een sporadisch spelletje (Gewoon een Xbox controller koppelen) en is als mediaspeler toch echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-07 00:00
Ik gebruik een reciever voor surround, ik heb ervaring met een Nvidia shield ook al heb ik deze zelf niet vind ik een shield erg fijn werken.

Alleen dacht ik als de series s het zelfde werkt als een Nvidia shield is het voor 100 euro extra leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-07 18:45
RobbieT schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:48:
Maar puur als mediaspeler gebruik ik toch meestal nog m'n Nvidia Shield TV Pro.
Voldoet ook voor een sporadisch spelletje (Gewoon een Xbox controller koppelen) en is als mediaspeler toch echt beter.
Dit... Nvidia Shield (Pro) is een mega apparaat, als je iets wil hebben wat vlekkeloos je media afspeelt dan zit je daarmee altijd goed.