Vraag

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 09:07

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Ik ben sinds een paar jaar fan van de Sennheiser Momentum In ear koptelefoon. Heb twee paar versleten met draad, en nu heb ik de Momentum In Ear Free, een draadloze variant. Sinds een paar weken gaat deze op willekeurige momenten gewoon uit. Super vervelend. Dus ik ben op zoek naar iets nieuws, aangezien deze oordoppen niet meer verkocht worden.

Dus ik zoek een nieuw paar, ik twijfel tussen true wireless of wireless, met een draadje tussen de twee (aangezien ik veel fiets en bang ben dat ze uit mijn oren vallen).

Nu zou je zeggen, dan koop je toch een paar Momentum True Wireless II ?

Maar dit zijn zulke joekels, aan de prijs en ik ben bang dat ze uit mijn oren vallen. Zou zonde zijn.
Zelfde geldt eigenlijk voor de WF-1000xm4. Geluid zal wel goed zijn, maar duur en lomp.

Nu twijfel ik over:
JBL Live Pro+ TWS Die wegen niets, zijn goedkoper, en krijgen prima reviews. Ben alleen bang voor de geluidskwaliteit.

De WF-1000xm3 zijn ook een optie, ben alleen ook bang dat die te 'lomp' zijn in mijn oren.

Opties zoals de Momentum Free hebben een draadje, en liggen lekker in de nek, geen idee welke alternatieven daar voor zijn.

Welke doppen raden jullie aan?

edit nav antwoord van swhnld
Ik gebruikt de doppen op een iPhone 12 en een 16" MacBook Pro. Is gewoon bluetooth(SCB codec) dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Quicksilver op 01-07-2021 16:12 ]

Beste antwoord (via Quicksilver op 05-07-2021 09:43)

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:42
Sinds ik op de fiets naar werk ga (15km enkele reis) maak ik gebruik van de JBL Live Pro+ TWS. Ik had zelf ook de angst dat de oortjes uit mijn oren vallen, af en toe nog steeds wel een beetje. Maar tot op heden is het nog nooit gebeurd. Ook een aantal keer met een regenbui gefietst, ook toen zijn de oortjes niet uitgevallen.

Geluidskwaliteit vind ik prima, maar ik ben denk ik al vrij snel tevreden over geluid. Noice canceling werkt goed. Soms wordt je nog wel gestoord door de wind, ondanks dat noice cancelling aan staat. Ik weet niet of dit uberhaupt echt helemaal is te voorkomen met andere oortjes. Wellicht dat andere mensen daar meer over weten.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11 11:19

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:42
Sinds ik op de fiets naar werk ga (15km enkele reis) maak ik gebruik van de JBL Live Pro+ TWS. Ik had zelf ook de angst dat de oortjes uit mijn oren vallen, af en toe nog steeds wel een beetje. Maar tot op heden is het nog nooit gebeurd. Ook een aantal keer met een regenbui gefietst, ook toen zijn de oortjes niet uitgevallen.

Geluidskwaliteit vind ik prima, maar ik ben denk ik al vrij snel tevreden over geluid. Noice canceling werkt goed. Soms wordt je nog wel gestoord door de wind, ondanks dat noice cancelling aan staat. Ik weet niet of dit uberhaupt echt helemaal is te voorkomen met andere oortjes. Wellicht dat andere mensen daar meer over weten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik zou zeker eens beginnen je in te lezen bij Scarbir. Er staan een paar honderd reviews over dopjes en waar op te letten.
https://www.scarbir.com/

Verder belangrijk, wat voor Smartphone heb je, en welke Codecs ondersteunt die, daar is een mooi artikel over hier waarom dat van belang is:
reviews: Bluetoothcodecs - Het moeras gedraineerd

Zelf ben ik fan van bone conducting Aftershokz. Die zitten niet in, maar over je oren.
https://aftershokz.nl/

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:04:
Ik zou zeker eens beginnen je in te lezen bij Scarbir. Er staan een paar honderd reviews over dopjes en waar op te letten.
https://www.scarbir.com/

Verder belangrijk, wat voor Smartphone heb je, en welke Codecs ondersteunt die, daar is een mooi artikel over hier waarom dat van belang is:
reviews: Bluetoothcodecs - Het moeras gedraineerd

Zelf ben ik fan van bone conducting Aftershokz. Die zitten niet in, maar over je oren.
https://aftershokz.nl/
Goede tip.

Heb in de OP mijn telefoon vermeld.

Vraagje over de aftershokz, bone conducting in het bijzonder. Ik lees dat het een open ontwerp is. Hoe zit dat met geluidskwaliteit? Mis je dan juist niet veel tonen door verstoring van buitenaf?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:20
Voor iPhone zijn de beste in ears toch wel hun eigen AirPods. Zowel geluidskwaliteit en vertraging, is allemaal optimaal afgestemd, en dat verlies je bij elke andere set. Zijn wel prijzig. https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=airpods
Gezien je een andere set gewend bent, en daar tevreden over bent, kun je het in de toekomst daarbij laten, als je het niet kent, mis je het niet, dus zijn Airpods niet nodig.

Bone conducting sluit inderdaad niet je gehoor af, maar projecteert het geluid via de botten gelijk in je gehoor. Dat als zoiets als on ear zonder noise cancelling. Buiten op straat is het een stuk veiliger. In de trein hoor ik de conducteur nog wel omroepen en mis ik mijn station niet. Geluidskwaliteit is niveau radio luisteren, en net als radio kan ik die ook harder en zachter zetten.
Je kunt ze in een winkel testen volgens mij:
https://aftershokz.nl/pages/where-to-buy

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:48:
Voor iPhone zijn de beste in ears toch wel hun eigen AirPods. Zowel geluidskwaliteit en vertraging, is allemaal optimaal afgestemd, en dat verlies je bij elke andere set. Zijn wel prijzig. https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=airpods
Gezien je een andere set gewend bent, en daar tevreden over bent, kun je het in de toekomst daarbij laten, als je het niet kent, mis je het niet, dus zijn Airpods niet nodig.

Bone conducting sluit inderdaad niet je gehoor af, maar projecteert het geluid via de botten gelijk in je gehoor. Dat als zoiets als on ear zonder noise cancelling. Buiten op straat is het een stuk veiliger. In de trein hoor ik de conducteur nog wel omroepen en mis ik mijn station niet. Geluidskwaliteit is niveau radio luisteren, en net als radio kan ik die ook harder en zachter zetten.
Je kunt ze in een winkel testen volgens mij:
https://aftershokz.nl/pages/where-to-buy
Kan me niet voorstellen dat het geluid van die AirPods zo goed is. Maar ok.

En als je dan zegt dat bone conducting hetzelfde klinkt als radio, ben ik ook niet echt overtuigd. Maar bedankt voor je reactie!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Misschien ook hier kijken voor goedkope earbuds?
[Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie

Ik vind een bedrag boven de 100 euro sowieso belachelijk voor een paar kleine oordopjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 02-07-2021 09:20 ]

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Harribo schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:19:
Misschien ook hier kijken voor goedkope earbuds?
[Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie

Ik vind een bedrag boven de 100 euro sowieso belachelijk voor een paar kleine oordopjes.
Bedankt voor je antwoord.

Echter wil ik niet achteruit in geluidskwaliteit, en gros van wat ik daar lees komt een beetje neer op 'best aardig geluid voor de prijs die ik betaald heb'. Dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf voor fietsen/sporten juist een apart (tweedehands Ebay) setje gekocht dat daarvoor bedoeld is, en niet makkelijk uit kan vallen; de Plantronics Fit 3100 Bluetooth Headset. Met fietsen heb je wind, verkeerslawaai e.d., welke de kwaliteit van de muziek toch al zal beinvloeden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Quicksilver schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Echter wil ik niet achteruit in geluidskwaliteit, en gros van wat ik daar lees komt een beetje neer op 'best aardig geluid voor de prijs die ik betaald heb'. Dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Ik heb er 2 gekocht, een Qcy t6 en een SoundPEATS Truewings. Vond die Qcy wel goede geluidskwaliteit hebben maar dat ben ik.
Beide trouwens gekocht omgeving mee te joggen, vallen niet uit.

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 02-07-2021 13:43 ]

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Heb van het weekend de JBL Live Pro+ TWS gekocht. Tot dusverre ben ik tevreden. Geluidskwaliteit is prima, iets meer bass dan ik gewend was van de Sennheisers. ANC werkt beter dan ik dacht, zeker fijn in de sportschool. Blijven goed zitten, en positief verrast door de app van JBL, valt veel aan te passen.

Enige waar ik nog een beetje mee zit is hoe ik er mee om moet gaan als ik een oortje uit doe, want dan lijken ze nog steeds te reageren op de touch controls, dat is wel vervelend.
Pagina: 1