Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze pc grote solidworks bestanden kunnen maken/bewerken. ook zal ik er op gamen in mijn vrije tijd. Er worden ook simulaties op uitgevoerd echter zal dit niet vaak gebeuren.
Denk aan games zoals GTA en FS19, vaak met veel mods.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is 1500 euro. randapparatuur is al aanwezig (1440p scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik nog de laptop die ik voor school gebruikte, dus neem niks mee naar deze pcl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede single core performence cpu, dit is belangrijk voor solidworks. ook een redelijk gpu voor het gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren, als het maar goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment heb ik aan de 1 TB ssd in mijn laptop niet genoeg, hierom heb ik ook een extra HDD toegevoegd in mijn voorstel
Ga je overklokken?
Als ik hier veel voordeel uit kan halen wel, weet nog niet of dit de moeite waard zal zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie opbouwende kritiek kunnen leveren op mijn huidig voorstel.
Ook vraag ik me af of de GPU niet een beetje overkill is voor mijn doeleinde.
Ik wil met deze pc grote solidworks bestanden kunnen maken/bewerken. ook zal ik er op gamen in mijn vrije tijd. Er worden ook simulaties op uitgevoerd echter zal dit niet vaak gebeuren.
Denk aan games zoals GTA en FS19, vaak met veel mods.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is 1500 euro. randapparatuur is al aanwezig (1440p scherm)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik nog de laptop die ik voor school gebruikte, dus neem niks mee naar deze pcl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede single core performence cpu, dit is belangrijk voor solidworks. ook een redelijk gpu voor het gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren, als het maar goed werkt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment heb ik aan de 1 TB ssd in mijn laptop niet genoeg, hierom heb ik ook een extra HDD toegevoegd in mijn voorstel
Ga je overklokken?
Als ik hier veel voordeel uit kan halen wel, weet nog niet of dit de moeite waard zal zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie opbouwende kritiek kunnen leveren op mijn huidig voorstel.
Ook vraag ik me af of de GPU niet een beetje overkill is voor mijn doeleinde.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 249,47 | € 249,47 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 Aorus Elite V2 | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 559,- | € 559,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 80,- | € 80,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 156,09 | € 156,09 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 135,- | € 135,- |
Totaal | € 1.457,21 |