Toon posts:

Asus V7100 twinview, welke RAMDAC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

weet er toevallig iemand uit het hoofd welke ramdac de asus twinview kaart gebruikt en op hoeveel hz die draait ?
Ik wil een Geforce 2MX kopen met twinview maar de Gainward kaart heeft er maar een van 150Mhz of zo voor het tweede scherm. Nu, gigantisch veel moet het niet zijn, het is maar voor een 15" als second monitor. Maar 150 vindt ik toch te weinig en het zou wel eens kunnen dat het geen 15" blijft he :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik denk dat de andere gf2 mx twinview's niet beter zullen zijn. ik denk dat je dan een Matrox moet nemen....

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Gaat 'n monitor kapot bij een te lage RAMDAC dan? Was dat nou voor onzin?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:00 schreef TerraGuy het volgende:
Gaat 'n monitor kapot bij een te lage RAMDAC dan? Was dat nou voor onzin?
Waar zie je dat staan dan :? .

De tweede RAMDAC zit ingebouwd in de GPU dus dat zal (zoals frenkpie al zegt) bij elke MX wel hetzelfde zijn. Als je een betere 2e RAMDAC wilt hebben moet je een Matrox G450 of G550 nemen. Misschien een ATi Radeon VE ? .. ik weet niet op hoeveel MHz die het 2e RAMDAC heeft draaien.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
In de Geforce 2MX chipset zit geen tweede ramdac ingebouwd, de OEM moet een secundaire ramdac op de kaart steken om een tweede CRT aan te kunnen. Om het goedkoop te houden zetten ze der dus rotzooi op. De Matrox kaarten hebben wel 2 ramdacs in de chip zitten.

Als er geen Twinview kaart met deftige secundaire ramdac is dan ga ik voor de matrox. Ik ben geen gamer en ik werk toch alleen onder linux en BSD >:) .

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 18 augustus 2001 14:17 schreef voutah het volgende:
In de Geforce 2MX chipset zit geen tweede ramdac ingebouwd, de OEM moet een secundaire ramdac op de kaart steken om een tweede CRT aan te kunnen. Om het goedkoop te houden zetten ze der dus rotzooi op. De Matrox kaarten hebben wel 2 ramdacs in de chip zitten.
Oops sorry .. je hebt gelijk. Btw als je geen gamer bent moet je sowieso voor Matrox gaan :) ..

PC Specs

Pagina: 1