Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtech
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-04-2024
Mijn vraag
...

ik moet onderdelen vervangen op de Yuneec Q500 4k. Het onderdeel dat ik heb vervangen is tijdens een vlugt volledig doorgebrand.

Het betreft de 'Q500 Y Connecting Wire' dit is de kabel die stroom levert aan de camera en wellicht ook data.

hier een link naar het product https://shop.yuneec.com/e...k/q500-y-connecting-wire/
deze kan niet aan Nederland worden verzonden :( . en kan hem niet ergens anders vinden.

Mijn vraag is kan ik deze bekabeling zelf maken?

ik weet namelijk niet wat het blokje in het te vervangen onderdeel doet. (ben zelf geen elektricien helaas)
kabels en stekker aansluitingen heb ik wel. Dit zou me dus geld en moeite schelen. 8)

Graag jullie hulp

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de meeste fora kan ik hier niks over proberen.
durf hem niet aan te sluiten zonder te weten wat het blokje doet waar de kabels omheen zijn gewikkeld :X
overlegd met vrienden.
...

Pauwwwwwwww

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://www.aeromodels.cz...notku-gimbalu-yunq500136/

Maar als de kabel doorgebrand is zal er toch wel meer defect zijn dan alleen de kabel?

Ik raad je aan om een modelbouwwinkel te benderen dat dit merk verkoopt, mogelijk kunnen zij die wel bestellen voor je.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtech
Hey Memphis, bedankt voor je reactie. De rest van het systeem heb ik nog niet onder spanning gezet. Ik mis de accu nog dus kan niet zeggen of er meer doorgebrand is.

Pauwwwwwwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtech
Daarnaast zelf doen is leuker!

Pauwwwwwwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zelf doen is ook leuk maar kabeltjes branden niet uit zichzelf door tenzij er een een ader is bloot komen liggen en tegen een andere ader is gekomen. Daarom lijkt het mij niet echt verstandig en zinvol om eerst een nieuwe kabel te bestellen om die vervolgens mogelijk weer op te roken.

Ik zou eerst met een multimeter aan de slag gaan, meten of er daadwerkelijk een sluiting in je camera/gimbal zit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtech
Oorzaak ben ik net achter. Mijn schoonvader...
Die heef zitten solderen aan een printplaat van de gimbal. Daarbij heeft hij de Polen verbonden. Ik denk dat de printplaat het nog wel doe zal het nameten.

Oorzaak is dus opgelost nou alleen nog mijn originele vraag.

Pauwwwwwwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:50
Dat "blokje" lijkt me iets van een choke om interferentie te filteren. Ik zou gewoon proberen, maak zo'n kabel en wikkel hem net zo om het blokje heen als het origineel.
Pagina: 1