KPN of E-Fiber nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Ik kreeg recent in mijn brievenbus een brief van de gemeente over de aanleg van glasvezel is ons dorp.
Het bedrijf dat de aanleg gaat doen is E-Fiber (https://www.e-fiber.nl/project/hoekschewaard/). De planning is dat de aansluitingen in 2022 word aangelegd. Persoonlijk was ik blij met dit nieuws vanwege de vrije provider keuze.

Nu heb ik in hetzelfde dorp een nieuwbouwhuis gekocht die dit jaar nog word opgeleverd. Vanuit het bouw project kreeg ik afgelopen week een mail dat er bij de aanleg van de nuts voorzieningen ook gelijk glasvezel van KPN word aangelegd.

Is het nu zo dat de glasvezel die KPN aanlegt straks ook gebruikt kan worden voor de andere providers die ik via E-Fiber kan kiezen of ben ik straks gebonden aan KPN? Of krijg ik straks 2 glasvezels in de meterkast?

Beste antwoord (via Kupauw op 01-07-2021 10:48)

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Over de glasvezel van KPN zal je ook diensten van andere partijen kunnen afnemen, maar niet noodzakelijk van dezelfde partijen en onder dezelfde voorwaarden als via E-Fiber.
Als E-Fiber ook de nieuwbouwwoning wil aansluiten zul je twee glasvezels in de meterkast krijgen. Als je nieuwe huis in een volledig nieuwe wijk staat en al deze woningen direct door KPN op glasvezel worden aangesloten lijkt mij de kans groot dat E-Fiber de wijk zal overslaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Over de glasvezel van KPN zal je ook diensten van andere partijen kunnen afnemen, maar niet noodzakelijk van dezelfde partijen en onder dezelfde voorwaarden als via E-Fiber.
Als E-Fiber ook de nieuwbouwwoning wil aansluiten zul je twee glasvezels in de meterkast krijgen. Als je nieuwe huis in een volledig nieuwe wijk staat en al deze woningen direct door KPN op glasvezel worden aangesloten lijkt mij de kans groot dat E-Fiber de wijk zal overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Bedankt voor het antwoord. Ik zal ook eens contact opnemen met E-Fiber om te kijken of ze ons dan overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
Hier in de gemeente Amstelveen was E-Fiber van plan glasvezel aan te leggen. Ze waren bezig met een campagne om minimaal 30% van de beschikbare adressen te laten inschrijven. Vlak voordat deze 30% was behaald kwam KPN met nieuws glasvezel te gaan aanleggen. E-Fiber stopte toen direct, omdat ze het zonde van de tijd en geld vinden om een 2e glasvezel aan te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kupauw
Net nog even gebeld met E-Fiber en die maken dit vaker mee. Ze slaan ons nieuwbouwproject over en we krijgen dus geen 2 aansluitingen.

Ik ga dus maar eens kijken welke providers KPN aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48
Kupauw schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:13:
Net nog even gebeld met E-Fiber en die maken dit vaker mee. Ze slaan ons nieuwbouwproject over en we krijgen dus geen 2 aansluitingen.

Ik ga dus maar eens kijken welke providers KPN aanbied.
Providers over glas van E-Fiber zijn qua prijs lager dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Kupauw hoewel je al antwoord hebt.

Gemeente Deurne is uitzondering daar kwam men naar niet uit. E-Fiber was begonnen met animo test en KPN dacht het ook daar even te kapen. Daar is uiteindelijk KPN en E-Fiber de grond in gegaan (in 1x dus 1x straat open het kan dus wel ipv langs elkaar afwerken) ideaal zo heb je ruime keus aan glas aanbieders.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit geeft meteen aan hoe KPN werkt... Kapen wat er te kapen valt en een ander niks gunnen, want dat is het gewoon.

Voor de aardigheid zou E-Fiber eens een neppe test moeten laten zien op hun website, in een heel aftandse wijk of zo. Kijken of KPN daar in trapt en daar ineens glasvezel aan gaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Een kleine schopje voor dit topic ondanks dat ik al een antwoord had.

Over 2 weken is de oplevering van mijn nieuwbouwhuis met daarin dus een glasvezel van KPN afgemonteerd.
Waar kan ik nu het beste zien (een vergelijkings site oid) tussen welke providers ik kan kiezen? Of zit ik vast aan een glasvezel abbonement van KPN (500/500)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Genoeg vergelijkers…

Pricewise, providercheck, breedbankwinkel etc. ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kupauw schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:56:
Een kleine schopje voor dit topic ondanks dat ik al een antwoord had.

Over 2 weken is de oplevering van mijn nieuwbouwhuis met daarin dus een glasvezel van KPN afgemonteerd.
Waar kan ik nu het beste zien (een vergelijkings site oid) tussen welke providers ik kan kiezen? Of zit ik vast aan een glasvezel abbonement van KPN (500/500)?
internetten.nl is ook vrij uitgebreid, wel even het vinkje glasvezel zetten.
Pagina: 1