Omdat ik zelf al een hele tijd niet al het hardware nieuws meer volg en afgelopen jaar erg gek is geweest vraag ik hier hulp voor het samenstellen van of aanschaffen van een prebuilt systeem. Dit is ook meteen de eerste vraag. Is het nog steeds zo dat bij zelf samenstellen van een systeem de GPU eigenlijk niet te krijgen zijn? En qua kosten is zelf samenstellen dan nog aantrekkelijk of is een prebuilt/OEM systeem voordeliger?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral voor gaming gebruikt worden. De huidige generatie games boven de 100fps kunnen spelen zou het doel zijn (niet direct maxxed out maar wel op redelijke settings). Ik heb geen specifieke games die ik wil gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat tussen de 1800 en 2200 (incl. assemblage) en zonder randapparatuur te doen zou moeten zijn(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Wel heb ik mijn oog op de AOC CU34G2/BK ultrawide monitor dus die zal er waarschijnlijk bij komen (alternatieven zijn hier ook welkom)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve de standaard dingen wellicht naast een 1TB bootdrive nog 2/4TB ouderwetse opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merken, ik verwacht dat mijn kennis hier minder/meer verouderd is dan die van jullie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het geluidsniveau lager gehouden kan worden is fijn maar dit is geen must. Daarnaast is ook RGB niet nodig. Een simpel en clean design heeft voor mij meer waarde dan een lichtshow
Ga je overklokken?
Nee, er wordt waarschijnlijk niet overklokt maar als dit later (evt. met koeling upgrade) mogelijk is zou fijn zijn (geen must).
Wat verwacht je van ons?
Vooral antwoord op de vraag, kan ik het best zelf iets samenstellen of een prebuilt ergens halen (zo ja, waar?). Het liefst zou ik in de komende 2-3 weken het systeem willen hebben dus beschikbaarheid is wel belangrijk. In het geval van zelf samenstellen, is wat ik heb samengesteld voldoende en zijn er dingen om de bang-for-buck te verbeteren?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral voor gaming gebruikt worden. De huidige generatie games boven de 100fps kunnen spelen zou het doel zijn (niet direct maxxed out maar wel op redelijke settings). Ik heb geen specifieke games die ik wil gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat tussen de 1800 en 2200 (incl. assemblage) en zonder randapparatuur te doen zou moeten zijn(?)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Wel heb ik mijn oog op de AOC CU34G2/BK ultrawide monitor dus die zal er waarschijnlijk bij komen (alternatieven zijn hier ook welkom)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve de standaard dingen wellicht naast een 1TB bootdrive nog 2/4TB ouderwetse opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merken, ik verwacht dat mijn kennis hier minder/meer verouderd is dan die van jullie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het geluidsniveau lager gehouden kan worden is fijn maar dit is geen must. Daarnaast is ook RGB niet nodig. Een simpel en clean design heeft voor mij meer waarde dan een lichtshow
Ga je overklokken?
Nee, er wordt waarschijnlijk niet overklokt maar als dit later (evt. met koeling upgrade) mogelijk is zou fijn zijn (geen must).
Wat verwacht je van ons?
Vooral antwoord op de vraag, kan ik het best zelf iets samenstellen of een prebuilt ergens halen (zo ja, waar?). Het liefst zou ik in de komende 2-3 weken het systeem willen hebben dus beschikbaarheid is wel belangrijk. In het geval van zelf samenstellen, is wat ik heb samengesteld voldoende en zijn er dingen om de bang-for-buck te verbeteren?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 284,20 | € 284,20 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 122,45 | € 122,45 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 979,- | € 979,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 75,59 | € 75,59 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,45 | € 24,45 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.906,38 | ||
[ Voor 2% gewijzigd door Coiler op 02-07-2021 14:00 . Reden: Aanpassingen systeem ]