Toon posts:

rgcomputers=ballentent?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.

Ik heb op 3 julli een Liteon cdwriter besteld bij rgcomputers te Volendam en daarbij f261,- vooruit betaald. Na een paar weken had ik nog niets gehoord en ik mailde ze om te vragen naar de status van mijn bestelling. Ik kreeg prompt antwoord terug dat het pakje nog dezelfde dag de deur uit ging. Hm...

En warempel, de volgende dag stond de postbode op de stoep met een pakje van rgcomputers a f261,- rembourskosten... Huh? Oeps? Ik ging uiteraard niet nog eens de volle f261,- betalen dus ik weigerde en mailde rgcomputers met het verzoek het pakje nogmaals aan te laten bieden, maar nu zonder de rembourskosten. Leek me een eenvoudig op te lossen "probleempje", maar helaas...

Ik heb inmiddels ettelijke mails en 1 fax verzonden en tig telefoontjes gepleegd waarbij de tent zgn. telkens in gesprek is. Via een medewerker van hun toko in Breukelen kreeg ik later een ander nummer waarbij ik tenminste een paar berichten op hun antwoordapparaat kon achter laten, maar ook dat heeft niets geholpen.

Mag ik nu conluderen dat rgcomputers een ballentent van de 1e categorie is en dat ik gewoon vrolijk naar mijn centen kan fluiten? Of is hier nog iets aan te doen, behalve persoonlijk met een knuppel langs gaan of zo ;-) Als iemand trouwens een werkend telefoonnummer heeft van die lui, graag!!!

Groeten,
Alex

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat je guldens zijn gevlogen... misschien kun je ze nog afzeiken in de pricewatch. ;)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik denk dat de mensen in de Shop Survey @ Tweakers.net hier meer aan hebben ;)

• Slayer
  • Laatst online: 17:43

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

RG Computers Internetshop:
telefoon : 0299-315 218

Heb je dit al geprobeerd !!

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Kan best zijn dat ze nummerweergave gebruiken en dan bij "lastige" klanten niet opnemen. In dat geval of je nummerweergave uitzetten of met een andere telefoon bellen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Het zal wel een trent zijn maar ik begrijp niet waarom men online computercomponenten besteld.

Voordelen:

- Soms lage prijs
- Soms snelle levering
- Soms ruime keuze

Nadelen:

- Onzekerheid in levering
- Onzekerheid in kwaliteit (Pakje moet toch eerst open)
- Slechte/Langzame garantieafhandeling
- Vaak problematische betalingen

Maar goed.. het is netals een auto kopen via de Autotrader ofzo.. kan goed gaan.. maar ook vaak slecht.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Raaaaaap: heb ik al geprobeerd, maar helaas...

Hm, ben de centen dus waarschijnlijk kwijt. Ach, ik had het eerlijk gezegd al opgegeven, maar probeerde het eerst nog eens hier. Ik zal het dan maar eens posten in shopsurvey. Mischien heeft men daar wat aan dit verhaal...

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Stap in de auto en ga ff langs :? Ik had het wel geweten...niemand pikt mijn geld :)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:41 schreef Sigma het volgende:
Het zal wel een trent zijn maar ik begrijp niet waarom men online computercomponenten besteld.

Voordelen:

- Soms lage prijs
- Soms snelle levering
- Soms ruime keuze

Nadelen:

Maar goed.. het is netals een auto kopen via de Autotrader ofzo.. kan goed gaan.. maar ook vaak slecht.. >:)
Amen!

• me1299
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Klote winkel, heb ik hele slechte eraveringen mee (te veel om op te noemen)

Ik kreeg telkens een vaag geluid te horen op dat 06 nummer, toen een whois op www.rgcomputers.nl gedaan, en ff die telefoonnummers gebeld, en toen kreeg ik de baas z'n vrouw aan de lijn >:)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik ben eens voor niks naar RG in Volendam gereden, het relaas staat in de shop survey. Het andere filiaal deed vriendelijk aan de telefoon maar qua koop heb ik daar geen ervaring mee.

'k Weet wel dat ik bij alles wat ik aan pc-onderdelen koop de betreffende verkoper in zijn smoel wil kunnen kijken, daarom ging ik er ook naartoe. Heb dus nooit online besteld en zal dat voorlopig ook niet doen. Gezien de vele geposte nare ervaringen dacht ik dat meer mensen er zo over denken.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:52 schreef sugardaddy het volgende:
Raaaaaap: heb ik al geprobeerd, maar helaas...

Hm, ben de centen dus waarschijnlijk kwijt. Ach, ik had het eerlijk gezegd al opgegeven, maar probeerde het eerst nog eens hier. Ik zal het dan maar eens posten in shopsurvey. Mischien heeft men daar wat aan dit verhaal...
Kan je geen juridische stappen ondernemen?
Je hebt toch bewijzen dat je al betaald hebt?

• Slayer
  • Laatst online: 17:43

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Kun je ook niet met je bankafschrift bewijzen dat je al hebt betaald ??

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik koop wel eens iets online, maar alleen bij bedrijfjes die leveren met een accept-giro, ik betaal nooit (NOOIT) vooruit.
Het is dan maar afwachten of je iets ontvangt en in welke staat het artikel zich dan bevindt.

Verwijderd

Ik denk niet dat bestellen via internet een slecht goed is. Het is wel zo dat de kwaaie het voor de goeie verpesten.

Er zijn gelukkig ook hele goede shops! Ik heb woensdag avond bij Mr-@ besteld, vrijdag was het al binnen, netjes verpakt, bon kloppend, goedkoop en mogelijkheid om je Creditcard ten volle te benutten.

Ik heb hier gekocht na aanleiding van de perfecte reviews die tweakers hem gaven in de shopsurvey.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb nou al een paar keer dingen via het internet gekocht en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Eerlijk gezegd vindt ik het een beetje slordig om bij dit soort bestellingen vooruit te betalen. Daar is rembours toch voor uitgevonden? :?

Ik zou ook naar die winkel gaan en flink stennis gaan schoppen op een moment dat de hele toko vol met klanten staat... Anders heb je nog zat andere mogelijkheden. Consumentenbond, rechter etc... Dit gaat niet meer om het geld. Het is een pricipekwestie! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 12:08 schreef Raaaaaap het volgende:
Kun je ook niet met je bankafschrift bewijzen dat je al hebt betaald ??
Bij rgcomputers? Die had ik al een kopie van mijn bankafschrift gestuurd. Mocht ik juridische stappen willen ondernemen dan heb ik inderdaad zwart op wit dat ik al betaald heb. Maar ik ben waarschijnlijk voor een te laag bedrag gedupeerd om met advokaten in de weer te gaan.

Maar ik heb daar geen zin. Ik hoopte nog even dat iemand een nieuw tel.nummer van ze had, maar helaas. Ik heb inmiddels al elders een brander gekocht en vind het wel best zo. Het leven is te mooi om mijn tijd te verdoen met lowlifes :)

Ik las trouwens bij de survey dat er nogal wat mis is de laatste tijd met rgcomputers... Zoals iemand anders al zei, er is niks mis met online bestellen, maar er zijn een paar vervelende zaken die het verpesten voor de anderen.

Alex

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Eeuhhm.. gewoon aangifte doen, de politie gaat dan effe langs en vaak heb je dan erg snel je geld terug

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Voordelen:

- Soms lage prijs
- Soms snelle levering
- Soms ruime keuze

Nadelen:

Tuurlijk verpesten de slechte het voor de goeie, maar als je de shopsurvey doorkijkt zie je volgens mij toch over het algemeen goede ervaringen.

Daarbij komt het nog dat mensen eerder hun slechte dan hun goede ervaringen posten, als je dit mee neemt als je de shopsurveys bekijkt dan is het via internet nog niet zo slecht bestellen.

Advies blijft toch voor je besteld kijk eerst eens goed naar de shop surveys. *D

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Ik heb 2x geheugen besteld bij rgcomputers,
beide keren geen problemen gehad, maar ja, wel onder rembours besteld.
Misschien toch iets om over na te denken voor in de toekomst?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:36 schreef Bart-01 het volgende:
Kan best zijn dat ze nummerweergave gebruiken en dan bij "lastige" klanten niet opnemen. In dat geval of je nummerweergave uitzetten of met een andere telefoon bellen.
*31 voor tel nr...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Nooit vooruit betealen :) i hope youve learned your lesson

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Gewoon naar die Winkel gaan en die kerel verrotschoppen, maar dan ook helemaal lens trappen die kerel!

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:33 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

*31 voor tel nr...
euhm #31# bedoel je geloof ik :) of is dat alleen voor libertel mobieltjes :? , ik weet t ff niet meer. Paar dagen weinig slaap :Z :)

Verwijderd

Voordelen:

- Soms lage prijs
- Soms snelle levering
- Soms ruime keuze

Nadelen:

daarom moet je ook betalenmet een credit card niet goed geld terug halen :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:40 schreef CB het volgende:
Gewoon naar die Winkel gaan en die kerel verrotschoppen, maar dan ook helemaal lens trappen die kerel!
Grow up... :Z :Z

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:31 schreef poohbeer het volgende:
Eeuhhm.. gewoon aangifte doen, de politie gaat dan effe langs en vaak heb je dan erg snel je geld terug
Hehe, inderdaad wel een >:) idee. Mail ze ook eerst eens dat je nu maar een andere brander gekocht hebt en dat je aangifte gaat doen van oplichting als ze je niet SNEL je geld terug storten. Ook dreigen een 'verhaaltje' in de regionale krant (geschreven door je neef/zwager die daar werkt en ook niet zo te spreken is over die lui oid :P) over hun handelen ondersteund met verhalen van lui die in de shopsurvey gepost hebben vinden ze denk ik redelijk overtuigend.

Dat kost weinig moeite om alleen te dreigen en aangifte doen kan nog altijd (aangifte doen kost je ongeveer 5 minuten als het politiebureau niet te druk bezet is, dus das weinig moeite)

Succes :)

ieeeepppppp :P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 18 augustus 2001 02:59 schreef DeathKnight het volgende:
Klote winkel, heb ik hele slechte eraveringen mee (te veel om op te noemen)

Ik kreeg telkens een vaag geluid te horen op dat 06 nummer, toen een whois op www.rgcomputers.nl gedaan, en ff die telefoonnummers gebeld, en toen kreeg ik de baas z'n vrouw aan de lijn >:)
Omdat ik jou niet behulpzaam vind, doe ik het wel eventjes:

[behulpzaam modus]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Domainname:
rgcomputers.nl(first domain)

Status
active

Organisation
RGC Computers
Willem Runderkampstraat 17
1132 JA VOLENDAM

Administrative contact:
R. C.J. Goense
Phone:+31 29936 23 85
E-mail: postmaster@rgcomputers.nl

[/behulpzaam modus]

Veel plezier met de vrouw van de baas :P

20*350ZO45°

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Owjah, vergeet ook niet om je belminuten die je aan ze op gemaakt hebt tot op de laatste cent erbij terug te claimen :)

ieeeepppppp :P

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik zou idd eerst nog es bellen, en zeggen dat ze 3 dagen de tijd hebben om het geld terug te storten.
Doen ze dat niet, dat je dan naar de politie stapt, om aangifte te doen van oplichting.

Ps, stuur anders een aangetekende brief, sta je wat sterker bij de politie.

And The Only One

Verwijderd

Een advies ik zou naar de winkel gaan.

Ik had ooit voor garantie mijn brander aan Media Markt gegeven... wat een ramp 2 maanden wachten bellen en ik werd gewoon kwaad.

Ben naar de winkel gestapt.... en Heb gevraagt dat ik nu een brander mee wou hebben en geen sec later. + vergoeding.

En wala.... nieuwste model brander in me handen.. genoeg vergoeding dus :D

maar bel zijn vrouw maar eens :D

Verwijderd

Vooruit betalen is wel goedkoper dan rembours maar je hebt geen enkele zekerheid dat je bestelling ook echt aankomt.
Gewoon een mailtje naar die toko sturen waarin je laat weten
dat je aangifte hebt gedaan bij de politie en als dit niks helpt span je een rechtzaak tegen ze aan (ook al doe je dat niet)
Zoals al meerdere mensen zeiden, ook even naar die winkel toegaan op een druk moment en flink uit je dak gaan zodat iedereen weet in wat voor ballentent ze staan!
Ga nu niet de eerste beste verkoper verrot schoppen zoals een of ander dom figuur eerder voorstelde, dan heb je nog meer problemen dan die ballentent!

Verwijderd

rg is echt een waardeloze tent
hep er 2 maand geleden een msi k7t pro2a besteld en een WesternDigital HDD
Leveren ze een k7t Turbo 8-)
Maar nu is me HDD gecrashed :'( rg onbereikbaar natuurlijk :(:( Kan ik eerst zelf naar die kl*tezaak, hebben ze m niet meer....
heb ik daar een half uur staan zeuren, eindelijk een Fireball meegekregen, maar wel 30GB ipv 20GB >:)

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Volgens mij kan je ook je bank vragen of ze het geld kunnen storneren. De bank boekt het geld dan gewoon terug.
Dit valt telefonisch te doen. Je moet dan wel even de gegevens van de overboeking bij de hand hebben.

Fokke & Sukke

Verwijderd

RG computers is een klote zaak! Bijna al hun producten zetten ze goedkoper in price watch dan waar voor ze het verkopen om bezoekers te trekken.

Een goedkope manier maar gelukkig hebben wij dat wel door RG computers!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heyyy Breukelen... das vlakbij mij (Maarssen) daar gaan we dus maar lekker niet naar toe!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Voordelen:

- Soms lage prijs
- Soms snelle levering
- Soms ruime keuze

Nadelen:

Bull! www.eynstein.nl is een prima online shop.
Pagina: 1