Doom Eternal: raar behavior met ray tracing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
Hallo,

Ik heb sinds gisteren de ray tracing update van Doom Eternal geïnstalleerd: ziet er fantastisch uit volgens mij, maar ik heb toch wat rariteiten gemerkt in de performance. Ik heb de laatste nieuwe driver van Nvidia (471.11).

Mijn game PC heeft een 5800X, 32GB RAM en RTX 3070. Ik speel op een ultrawide screen 3440x1440 monitor met alle settings op "Ultra Nightmare". Ik heb ray tracing ingeschakeld en DLSS en VSYNC uitgeschakeld.

Als ik Doom Eternal opstart en een map begin, dan zijn mijn frames per seconde altijd in de range van 15-25. Toch wel iets te min voor een snelle game als Doom Eternal...

DLSS inschakelen bied ook niet meteen een oplossing, want dat heeft niet onmiddellijk invloed op de FPS.

Het is pas als ik DLSS enkele keren aan- en uitzet, dat de FPS plots in de range > 100 komt.

Ook als ik DLSS gewoon altijd laat aanstaan en de game opnieuw opstart met DLSS dus ingeschakeld vanaf het begin, blijven de FPS nog altijd laag. Het is altijd pas bij enkele keren DLSS in- en uitschakelen dat de FPS terug aanvaardbaar worden.

Ik ben maar een casual gamer en kan dit behavior niet echt verklaren... Is dit een gekende bug in Doom Eternal ofzo?

Benieuwd naar jullie ervaringen met Doom Eternal + ray tracing.

Thanks in advance.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Beste antwoord (via braek op 05-07-2021 23:47)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Texture pool moet je op ultra zetten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mensen klagen hierover, dus zal idd wel een bug zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 02:07
418O2 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 00:13:
Ik heb momenteel alle settings op Ultra gezet met DLSS en VSYNC ingeschakeld en dat draait wel altijd goed.

Terugschroeven van Ultra Nightmare naar Ultra heeft het hier dus opgelost. En daar is visueel ook amper verschil tussen.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
braek schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:53:
[...]

Ik heb momenteel alle settings op Ultra gezet met DLSS en VSYNC ingeschakeld en dat draait wel altijd goed.

Terugschroeven van Ultra Nightmare naar Ultra heeft het hier dus opgelost. En daar is visueel ook amper verschil tussen.
Die ultra nightmare is idd marginale winst met veel meer load.

Maar die texture pool setting trekt je gpu geheugen vol blijkbaar.