UTP kabel doorlussen van inbouwdoos naar andere inbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik heb maar 1 kabel ter beschikking naar een kamer waar ik aan twee zijden een inbouwdoos heb voor UTP. Ik wil graag kunnen kiezen of ik een televisie aan de ene kant inplug of later aan de andere kant van de kamer.
Wat is nu het verstandigst om de aansluiting te maken?

Ik heb iets gezien het splitsen naar twee keer 4 aders, met als beperking dat je tot 100Mb kunt zenden/ontvangen per apparaat als je er twee apparaten op aansluit.
De vraag die ik daarbij heb is of je dan nog wel een switch aan een kant erop aan kunt sluiten om vervolgens misschien naast de TV ook nog een Sonos apparaat aan te sluiten enzo? Of ben je dan echt beperkt tot 1 apparaat per aansluiting?

Kan ik niet ook gewoon ervoor kiezen om de kabel 1-op-1 door te lussen voor alle 8 aders, zolang ik me echt beperk tot slechts aansluiten van 1 van de contactdozen?
Of moet je dan een van de aders cross aansluiten naar de volgend doos?

Of zijn er tegenwoordig al contactdozen te koop die ook als een switch werken en je dus op die manier eenvoudig door kunt lussen naar een volgende contactdoos?

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
Is het niet eenvoudiger om een klein 8 poets switches neer te zetten.

Wat je voorstelt 2x4 kan en is idd 100mbps. Maar heel handig en betrouwbaar is het niet.

Ik zou als je meerdere aansluitingen wil hebben of de mogelijk wil hebben om apparatuur van plek a naar b te verhuizen gewoon een klein switchje neer zetten. Niets spannends aan en stuk betrouwbaarder.

Let wel op dat de switch indien iptv wordt gebruikt aan igmp snooping kan doen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
Je kunt gewoon een dubbele contactdoos gebruiken, links eruit naar een switch, rechts weer terug naar wandcontactdoos 2 in de ruimte.

Heb je de wcd niet meer nodig, een 5 cm netwerkkabeltje maken en direct doorsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
jeroen3 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:06:
Je kunt gewoon een dubbele contactdoos gebruiken, links eruit naar een switch, rechts weer terug naar wandcontactdoos 2 in de ruimte.

Heb je de wcd niet meer nodig, een 5 cm netwerkkabeltje maken en direct doorsteken.
Dat is ook nog mogelijk.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 15:16
jeroen3 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 22:06:

En als je ooit toch besluit op beide plekken een aansluiting te willen hebben kan je bij die dubbele doos een switch zetten en via de switch alsnog naar de tweede plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 07:34

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of twee kabels trekken?
Pagina: 1