Toon posts:

Hou bouw ik een Philips autoradio er UIT?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee.

Ik heb 2 linkerhanden wat autoradio's betreft maar het volgende:

mn baas heeft me een pracht van een Peugeot 206 gegeven.

Liefde op het eerste gezicht tussen die Peugeot en mij.

Maar er is 1 nadeeltje: er zit een Philips (een echte boonstra) autoradio in. En dat beestje is 4x35 watt terwijl er 50 watt boxen in zitten en hij heeft geen CD-Text en kan geen CD-R aan.

DAT KRENG MOET ER HEEEEEL SNEL UIT.

Ik heb vandaag een Sony CDX-CA650 gekocht ter vervanging.
(en die heeft alle gadgets die ik nodig heb)

Maar die Boonstra's hebben van die U beugeltjes nodig om gedemonteerd te worden..en die heb ik natuurlijk niet.

Hoe krijg ik het beestje er uit zonder m te beschadigen want als ik op 180.000 km zit moet ie weer in originele staat terug (leasebak). En dat is dus over 18 maanden...

Wie weet hoe?

Oh: een autodealer is een optie, maar liever doe ik het zelf. Dat is mn laatste redmiddel.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

ipv het sleuteltje wat ik heb bij mijn Sony (ook 206 overigens, 1.6 lekker snel :) ) zou je misschien een afdekplaatje van een uitbreidingsslot kunnen gebruiken?

Is ongeveer dezelfde dikte alleen iets breder...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Hmm, simpel, men neme 4 spijkers, voila !!!
Success ermee.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43
Ik heb hetzelfde probleem gehad.. Ik heb het opgelost door er 4 brei-naalden (van m'n oma) :) in te steken en het geheel vervolgens er uit te trekken !
veel suc6 ermee !

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb je de 4 hele kleine inbusjes/schroefjes er al uit gehaald die de gaatjes afdichten? Zo ja, dan lijkt mee een ritje naar de deale het handigste. Ik had ook zo'n philips geval waar ik een U beugel voor nodig had om 'm te verwijderen... ook met spijkers en dergelijke is het me niet gelukt. Ga gewoon even naar 'n willekeurige dealer. die heeft dat ding er letterlijk binnen 5 seconden uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Afdekplaatje?

Leg s uit?

Ik heb een 1.9 diesel, donkerblauw.

Lederen bekleding, airo, car kit, apegeile dikke sloffen (5 spaaks heeeeel breed) en hij is 5-deurs. Oh: ook hoofdsteunen achter en natuurlijk alle ramen electrisch+spiegels.

Natuurlijk ontbreekt de welbekende _blieb-blieb_ sleutelhanger niet.

Ter info: ik heb net 10 maanden in een Peugeot Partner doorgebracht (en 94.000 kilometer gereden).

Ik ben dus heeeeeeeeeeeeeel blij op dit moment..

Verwijderd

Met vier spijkers gaat het je echt lukken, stop ze er alle 4 in en druk de spijkers maar buiten en trek er tegelijkertijd aan. Spreek uit ervaring ;-)
Je moet wel vrij lange spijkers gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu even op zoek naar spijkers.

Momentje....

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

oh, dan is een 206 een hele verbetering :) Ik ben hem nu wel zat hoor, ik ga nu voor de VW Bora of Seat Cordoba (maar ja, getrouwd, kind op komst, je moet toch wat..)

Maar wat ik bedoelde was, om een plat stuk metaal te gebruiken om de "weerhaakjes" die de radio vasthouden in te drukken. Dat is zo bij mijn Sony radio, maar als ik de mensen hier hoor roepen over U-beugels vermoed ik toch dat dat bij Philips weer anders werkt...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Yep.

Ik heb mn sony (de nieuwe) op tafel liggen hier.

Philips heeft weerhaakjes, maar die druk je er uit met dat U beugeltje (2 gaatjes boven elkaar).

Maar die beugeltjes haken zich ook in je autoradio en dan kan je m er dus meteen uit trekken.

Dat laatste zal ik zelf moeten doen (verdomd weinig grip op zo'n autoradio ;) )

Peugeot 206 is prima voor me. Liefst had ik een Astra Station maar die "heeft" niks. Een 206 straalt nog een beetje *D

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...mn spijkers zijn niet lang genoeg om ze naar buiten te kunnen duwen.

Ik ga morgen wel naar de dealer *zucht*.

Toch bedankt allemaal !

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zou me niet verbazen wanneer die Philips beter klinkt dan die Sony (in ieder geval een betere tuner heeft).
Maar geen CD-R is wel vervelend.

BTW parkeren in een donker steegje en een nachtje laten staan is dus geen optie >:)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Net alsof die Sony meer vermogen gaat geven. Daar zit ook gewoon een IC versterker in, wat op een theoretisch maximum komt van 4x13 Watt continu (RMS). De Philips heeft wat dat betreft inderdaad een betere naam qua kwaliteit. Voor het echte werk moet je toch echt aan een betere set speakers beginnen dan de standaard speakers in je Peugeot en vooral een aparte versterker gebruiken, die veel meer reserve biedt..

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25
Je kan die beugeltjes (5,-)kopen bij de halfords hangen bij de aansluitingen voor de autoradio`s. :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Maar er is 1 nadeeltje: er zit een Philips (een echte boonstra) autoradio in. En dat beestje is 4x35 watt terwijl er 50 watt boxen in zitten.
Nou wat een wonder dat het niet kapot is gegaan zeg :P. Jezus Christus zeg, het zijn speakers, geen gloeilampen! In de eerste plaats bestaat er niet zoiets als een "50 Watt" speaker, en ook al zouden die wel bestaan, dan nog zou je daar geen "50 Watt versterker" voor nodig hebben. Zie de FAQ.
En dan ook nog zo'n mooie Philips inruilen voor zo'n oerlelijke Bony, na ja, smaken verschillen :).

Ik heb overigens laatst mijn Flips cd speler/receiver uit mijn auto omgebouwd naar mijn ouders. En ook ik heb het zonder die U dingen gedaan, omdat ik geen zin had die te gaan zoeken. Ik heb gewoon geweld gebruikt, maar zonder de receiver te beschadigen. Dat werkt ook :).

Verwijderd

Topicstarter
Hou nou s allemaal even op ja :7

Ik heb al gezegd dat ik geen held ben qua autoradio's dus ik zit al helemaal niet te wachten op uitleg van watt en bony's en whatever.

Ik zocht beugeltjes!!! :(

Maandag ga ik de halffords overvallen te Helmond dus dan ben ik voorzien (als ze daar inderdaad hangen natuurlijk).

Die Boonstra is gaar. Punt uit. Mn Bony lijkt me prima werken en hij heeft meer vermogen dan die Boonstra.

Toch allemaal bedankt voor het meedenken :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Je had van dat geld ook mooie nieuwe speakers kunnen kopen, was een veel betere investering geweest waarschijnlijk, maar goed.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Maar Jag, dan kan ie nog steeds geen cd-r's lezen... Dat zou mijn punt zijn.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/onzin mode/

haal je achterruit eruit, maak een sleepkabel met de ene kant aan je radio en de andere kant aan een lantaarnpaal vast, geef gas.

suc6 gegarandeerd >:)

/onzin mode/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

met een grote moker!

die dingen zijn toch zo slecht, valt waarschijnlijk uiteen 10 seconden nadat je 4u werk had om dat ding er uit te halen! >:)
Pagina: 1