Hoe DNS instellen als je een alias via CloudFlare creëert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h.caglayan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 17:46
Mijn vraag

Mijn vraag is als volgt: hoe kan ik meerdere aliassen creëren voor mijn hoofddomeinnaam. Dat wil dus zeggen hoe kan ik 3 andere websites laten pointen naar mijn hoofdwebsite met behoud van de URL in de adresbalk. Het moeilijke in mijn geval is dat ik voor mijn hoofdwebsite (GeneratePress Wordpressje) ook nog CloudFlare gebruik ter bescherming tegen DDS aanvallen.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

In DirectAdmin van mijn webhost provider Vimexx heb ik de 3 domeinnamen bijlesprogrammeren.nl, bijlesregeltechniek.nl en bijlesdynamica.nl al ingesteld om als alias te wijzen naar hfc-coaching.nl. Zie foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpymHFvHSBPt9eqRIAlUz_jRoC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8kg0zbVCit4dN4d0kFer7Gg8.png?f=fotoalbum_large

Nadat ik dit had ingesteld werden de URLs wel doorverwezen, maar dit was niet met behoud van het url adres in de adresbalk. Ik vermoedde dat dit door de instellingen in CloudFlare kwam en daar ben ik toen ook gaan sleutelen. Daar ziet het er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmgQb2SKAhiaVodkw8ZpzU_HCpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3sUEdlkNdFW4wtlqOcZ0ElP.png?f=fotoalbum_large

Helaas werken de doorverwijzingen op dit moment nog altijd niet met behoud van URL. Hierdoor krijg ik waarschuwingen van ofwel de antivirus ofwel de browser over dat het een onveilige website zou zijn. Vermoedelijk wordt doorverwijzen naar een andere website gezien als spammy / bad behavior. Hier en daar lees ik ook dat doorverwijzen zonder behoud van het adres in de adresbalk ook niet goed is voor SEO.

Zou iemand met meer verstand van deze zaken mij willen adviseren over de volgende zaken:

1) Wat doe ik op dit moment fout? Hoe zou ik alsnog met behoud van URL in de adresbalk mijn 3 andere domeinnamen kunnen laten verwijzen naar mijn hoofddomeinnaam.

2) Is wat ik nu probeer te doen SEO friendly? Zo niet, hoe kan ik dit dan toch SEO friendly aanpakken? Ik wil niet door search engines gepunisht worden, omdat ik simpelweg een redirect doe.

Ik wil eigenlijk zelfs ook nog vragen of er misschien andere/betere onbetaalde alternatieven bestaan voor CloudFlare om je website ietwat te beschermen. Op dit moment heb ik dit probleem namelijk enkel en alleen, omdat ik CloudFlare in het midden heb...Als ik CloudFlare er tussenuit haal dan lukt het mij wel om een alias met behoud van het adres in de adresbalk in te stellen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Dus wanneer je naar 'bijlesprogrammeren.nl, bijlestechniek.nl, bijlesdynamica.nl' surft, wil je dat het redirected wordt naar 'hfc-coaching.nl' en dat de URL ook 'hfc-coaching.nl' is?

Ik stel gewoon voor dat je een virtualhost aanmaakt voor de gegeven domeinen en gewoon een redirect daar instelt.

<VirtualHost *:443>
ServerName bijlesprogrammeren.nl
RedirectPermanent / https://hfc-coaching.nl
</VirtualHost>

[ Voor 10% gewijzigd door Faifz op 30-06-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h.caglayan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 17:46
Nee ik wil het juist omgekeerd hebben. Ik wil ook de URL behouden. Dus als iemand naar bijlesprogrammeren.nl gaat dan wil ik dat er in de adresbalk bijlesprogrammeren.nl blijft staan terwijl de persoon eigenlijk redirected wordt naar de inhoud van hfc-coaching.nl.

Wat jij nu hebt voorgesteld is als het goed is simpelweg een 301 redirect toch?

[ Voor 13% gewijzigd door f.h.caglayan op 30-06-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
f.h.caglayan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:20:
Nee ik wil het juist omgekeerd hebben. Ik wil ook de URL behouden. Dus als iemand naar bijlesprogrammeren.nl gaat dan wil ik dat er in de adresbalk bijlesprogrammeren.nl blijft staan terwijl de persoon eigenlijk redirected wordt naar de inhoud van hfc-coaching.nl.

Wat jij nu hebt voorgesteld is als het goed is simpelweg een 301 redirect toch?
In dat geval wil je dat de alternatieve domeinnamen als
code:
1
ServerAlias bijlesprogrammeren.nl domein2 domein3 ...
toegevoegd worden aan de vhost (uitgaande van apache2). Het doel is dan dus om uiteindelijk maar 1 website te hebben die bereikbaar is onder verschillende domeinnamen. De A records van je domeinnamen moeten dan verwijzen naar het IP van je webserver.

Zonder bovenstaande weet apache2 niet naar welke website de verzoeken heen gestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Dan doe je het inderdaad met serveraliases in een virtual host. Ik denk dat je het te ver had gezocht en je moest enkel alleen maar een A record aanmaken op cloudflare.