[Car] Android autoradio DAB+ maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-03-2022
We kochten een dubbeldin autoradio/navigatie, in de veronderstelling dat daar dab+ in/bij zat.

Dit blijkt niet het geval

Toch zou ik hem aan moeten kunnen passen, met een aansluiting via usb (??) en een dab+ antenne.

Kan iemand mij helpen/adviseren wat te doen? (Ding terugsturen is ook een optie, maar liever niet eigenlijk).

Ben benieuwd!

Zie foto voor achterkant apparaat met aansluitingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGAM_oTRqcNnTi-5d_dNrWJw3Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwkTemBWEIgXY8tb6JrZT8SH.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06
Merk en type is misschien ook handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margriet1971
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcTLTfY0V-jlA7mlI4FbMBrB-ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TRlcB8R53nYfU03fstzE1oh.jpg?f=fotoalbum_large

Zie foto…. Is simpel ding, (hoefde ook niet duur te zijn , is voor oude auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Staat nergens dat deze DAB+ kan, dus ik acht de kans vrij klein dat dit gaat lukken op de manier zoals je schrijft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
Dan zou je met een externe dab+ tuner moeten gaan werken en deze aansluiten op de aux ingang (neem aan dat ie dat wel heeft) of in het ergste geval via de fm tuner, maar echt een mooie oplossing is het niet. Hieronder 'n voorbeeldje maar vast goedkoper op ali te vinden:

https://www.amazon.nl/-/e...?pd_rd_i=B07MLXWHT8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margriet1971
Microkid schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:51:
Staat nergens dat deze DAB+ kan, dus ik acht de kans vrij klein dat dit gaat lukken op de manier zoals je schrijft.
In de beschrijving bij bol.com staat dat er DAB+ Aanwezig/mogelijk is. Ik begrijp vanwege de prijs dat het mogelijk niet aanwezig zal zijn, maar dat het wel mogelijk is om het aan te sluiten.

Vanavond lees ik in een review over hetzelfde product (maar net een andere pagina van bol.com, wel zelfde aanbieder) dat er inderdaad geen DAB+ aanwezig is. Verkoper zou aangegeven hebben dat DAB+ wel mogelijk is, maar dan door de USB poort (achterop zit de aansluiting) en dan een adapter (??) en antenne.

Ik vraag me dus af of dat inderdaad mogelijk is, wat voor soort setje ik dan nog zou moeten aanschaffen en hoe ik het dan moet installeren.

Maar vraag 1 = : Kan het überhaupt? ;)
Hieronder de link naar het betreffende product. In de beschrijving en productspecificaties zie je DAB+ Terugkomen.

https://www.bol.com/nl/nl...era-mp5/9300000024755621/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margriet1971
Nielson schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:57:
Dan zou je met een externe dab+ tuner moeten gaan werken en deze aansluiten op de aux ingang (neem aan dat ie dat wel heeft) of in het ergste geval via de fm tuner, maar echt een mooie oplossing is het niet. Hieronder 'n voorbeeldje maar vast goedkoper op ali te vinden:

https://www.amazon.nl/-/e...?pd_rd_i=B07MLXWHT8&psc=1
Er is geen aux uitgang, alleen usb mogelijkheid (er zit een 4-pins en een 6-pins usb mogelijkheid op, en een 4-pins stekkertje is bijgeleverd). Dan zou de adapter achter het frontje moeten blijven, want de stekker met usb kan niet aan de voorkant eruit lijkt me (er zit geen usb-poort aan de voorkant van het apparaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
Volgens de specs wel (hoewel dat dan misschien ook niet klopt), en ik zie op één van de afbeeldingen volgens mij ook wit/rode rca aansluitingrn aan de kabelboom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk dat het zonder handleiding lastig uitzoeken wordt of het wel of niet kan. Zelfs de tekst bij Bol.com lijkt slecht vertaald uit het chinees ofzo. Verder vrij weinig informatie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
margriet1971 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:00:

Verkoper zou aangegeven hebben dat DAB+ wel mogelijk is, maar dan door de USB poort (achterop zit de aansluiting) en dan een adapter (??) en antenne.
Dan is het toch simpel? Neem contact op met de verkoper en laat de verkoper voor de juiste adapter met antenne zorgen. En anders omruilen voor een exemplaar die wel DAB+ aankan, want het is best wel een houtje touwtje oplossing zo met losse adapters en antennes. Het lijkt mij dat dit nooit echt fatsoenlijk zal werken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• margriet1971
Nielson schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 19:14:
[...]
Volgens de specs wel (hoewel dat dan misschien ook niet klopt), en ik zie op één van de afbeeldingen volgens mij ook wit/rode rca aansluitingrn aan de kabelboom.
Ja klopt …. Er zit aan een van de witte bijgeleverde stekkers ook aux stekkers bij. ( maar ik zie geloof ik geen ingang daarvoor, maar dat is misschien dan ook niet nodig).

JA denk er al hard over om het toch terug te sturen…. Gedoe is dan woord nr. 1 wat bij me opkomt nu. Zucht…

Mocht iemand nog een gouden tip hebben? Anders gaat hij morgen denk ik toch retour!

Dank voor het meedenken in ieder geval!! :)
Pagina: 1