Mijn 80-jarige vader is functioneel blind en slecht ter been -- die is dus bijna altijd thuis. Mijn moeder is nog goed te pas en die gaat af en toe van huis om bij iemand op visite te gaan, boodschappen te doen ed. Mijn vader is dan dus alleen thuis.
Laatst was hij gevallen toen hij alleen thuis was en kon hij niet meer overeind komen. Gelukkig hadden de buren het gehoord en hebben ze een sleutel, dus dat was allemaal wel goed gekomen -- maar dat had ook anders kunnen aflopen. Alle reden dus om eens te kijken naar een paniekknop die hij zou kunnen dragen wanneer mijn moeder van huis is.
De requirements zijn als volgt:
Ik zoek me suf en heb ook al twee verschillende knoppen in huis gehad -- maar die waren of niet betrouwbaar (toch wel een dingetje voor een paniekknop) of trapten in de voicemail-val.
Laatst was hij gevallen toen hij alleen thuis was en kon hij niet meer overeind komen. Gelukkig hadden de buren het gehoord en hebben ze een sleutel, dus dat was allemaal wel goed gekomen -- maar dat had ook anders kunnen aflopen. Alle reden dus om eens te kijken naar een paniekknop die hij zou kunnen dragen wanneer mijn moeder van huis is.
De requirements zijn als volgt:
- Draagbare knop (dus aan de pols of aan halskoord oid);
- Twee-weg communicatie via de wearable zelf (dus niet via een vast basisstation);
- Programmeerbare lijst van ten minste drie noodnummers (dus niet met een abonnement op een centrale);
- Robuust tegen 'voicemail-val' (dus niet stoppen met bellen alleen als er opgenomen wordt); en
- Duidelijke knoppen.
Ik zoek me suf en heb ook al twee verschillende knoppen in huis gehad -- maar die waren of niet betrouwbaar (toch wel een dingetje voor een paniekknop) of trapten in de voicemail-val.