• thematricks
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-08-2022
Beste forumleden,

Al weken, maanden lang twijfel ik aan het overstappen van mijn huidige baan.
Steeds durf ik de knoop niet door te hakken omdat ik dan toevallig weer een leuke week heb gehad op werk en dan denk dat ik spijt ga krijgen van mijn keuze.

Andere weken zit ik continu te zoeken naar andere vacatures.

Huidige baan:
Voordelen: Goed salaris, veel leuke collega's, 5 ploegendienst.
Nadelen: Reistijd (40 minuten), werkdruk, nachtdiensten zijn erg zwaar voor mij persoonlijk.

Andere vacatures waar ik naar kijk zijn vooral dichter bij huis, zodat ik er eventueel op de fiets heen kan.

Heeft iemand goede tips voor mij of een gelijke situatie meegemaakt?
Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,
Matricks (8>

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is vooral wat wil je zelf? Krijg je energie uit het werk? Zo te lezen niet altijd, dan kun je natuurlijk daar ook wat aan (laten) doen, maar maak het wel bespreekbaar, geef de werkgever dus wel de kans om het op te lossen voor en met jou. Ik zou het in elk geval best oneerlijk naar de werkgever vinden als je ze niet minstens de kans gegeven hebt om het op te lossen. Uiteindelijk sta je dan ook sterker als je toch besluit te willen vertrekken en misschien kan je dan ook medewerking krijgen waardoor men bijvoorbeeld afziet van de maand opzegtermijn en je dus eerder weg kunt. Op die manier ga je ook in goed overleg uit elkaar, iets wat zeker niet onbelangrijk is (naar mijn mening). Sowieso ook pas opzeggen wanneer je daadwerkelijk iets anders hebt.

[Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2021 15:45]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ga gewoon eens koffie drinken bij een van die vacatures.
niks zo leuk als af en toe een sollicitatie/kennismakingsgesprek zonder "moetje".
de luxe van het hebben van een vaste werkplek terwijl je ergens anders gaat praten heeft niet iedereen!

je kan dan ook gewoon lekker jezelf zijn, geen druk op je schouders. keertje snuffelen en kijken wat de markt jou kan bieden (in reistijd, geld, andere voorwaarden).

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25
Tsja dat is een heel persoonlijke keuze.

Zet de voor en nadelen onder elkaar en hak de knoop door.

Als je steeds weer twijfels hebt over je huidige baan en nachtdiensten erg zwaar vind zou ik het wel weten.

Hangt natuurlijk wel af van de sector waar in je werkt of het makkelijk is om te switchen want de nieuwe baan is niet altijd de heilige graal die je zoekt. Soms moet je vaker switchen voor je echt vind wat je zoekt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Uiteindelijk moet je voor jezelf nagaan wat voor jou belangrijk is en of dat past bij de huidige werkgever en de rol die je daar hebt.

Als werkdruk, reistijd en nachtwerk zwaar voor je is dan kan je altijd praten met de huidige organisatie om te zien wat mogelijk is (reistijd wellicht niet maar werkdruk kan een perceptie zijn maar kan in gevallen ook iets aan gedaan worden) andere organisaties om te kijken of die nadelen daar weggenomen kunnen worden.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Zeker meegemaakt. Mijn advies zou het volgende zijn:

1) Schrijf op wat je leuk vindt aan je huidige werk en wat je niet leuk vindt. Je kan altijd met je manager overleggen of er iets te doen is aan de dingen die je minder leuk vindt. Bijvoorbeeld het minder vaak nachtdiensten draaien.
2) Wat staat je tegen aan de reistijd? Kan je daar wat aan doen? (meer thuis werken, ander vervoer)

3) Ga gerust een keertje koffie drinken bij een andere functie. Luisteren naar wat ze te bieden hebben kan nooit kwaad. Kijk wat je daar van vindt.

4) Luister naar je gevoel. Stel dat je geen nachtdiensten hoeft te draaien en dat je 15 minuten deur-tot-deur bij je huidige werk door zou kunnen, zou je dan nog twijfelen of je weg wil? Of denk je dan toch dat je interesse hebt in iets anders. Zo ja, dan speelt er meer. Probeer dan voor jezelf te achterhalen wat dat is. Het kan net zo goed zijn dat je iets anders wilt. Misschien als je 1 dag minder werkt, dat je zoveel meer vrije tijd over hebt om aan je hobby\s te besteden dat die lange reistijd en sporadiche nachtdienst je ook minder opbreekt.

Op persoonlijke titel: ben 2x van baan gewisseld. Bij de 1e keer wist ik dat het niets voor me was maar kwakkelde ik toch door. Tweede baan was op inhoud een succes maar qua werkomgeving/collega's/projecten niet. En 3 maal is scheepsrecht. Pas naderhand weet je dat je de juiste keus hebt genomen.

[Voor 12% gewijzigd door Michael_OsGroot op 30-06-2021 15:47]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee