Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 14:53
De afgelopen maanden heb ik mijn DS220+ vooral gebruikt met 1 HDD (WD Red 2TB) en vandaag heb ik een 2e schijf toegevoegd een WD Red 4TB. Hij herkent de schijf en ik kan hem ook toevoegen aan de bestaande storage pool. Maar de totale capaciteit van de storage pool verhoogt niet.

Nu las ik dat je ze handmatig kan toevoegen, maar ook dat lijkt niet mogelijk (zie screenshot).

https://ibb.co/2Nwz232
https://ibb.co/FJfYjSW

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RAID1 is toch "2x de kleinste disk"?

Dus je zal voor de andere 2TB van je nieuwe disk een los volume moeten maken van 2TB JBOD.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2021 15:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Tenzij je zelf wat anders kiest zal een 2-bay Synology altijd beginnen in Synology Hybrid RAID.
Met 2 schijven is de standaard reactie er een mirror van te maken. De schijven worden dan exact gespiegeld qua data en je capaciteit wordt gelijk aan 1x de kleinste schijf.

Je komt dus niet voorbij de 2TB tenzij je nog een 4TB schijf koopt, die erin stopt en dan het hele volume uitbreidt naar 4TB.

Nu kun je alleen een extra 2TB volume maken die zonder gegevensbescherming is. Als de 4TB schijf ploft, heb je alleen de 2TB nog uit het SHR volume. Je tweede volume is dan dood.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mescie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 14:53
Bedankt voor de uitleg, ik begreep duidelijk nog niet goed hoe RAID-0 en RAID-1 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:20
Wat je niet allemaal kunt vinden via Google ongelofelijk. :D

Wikipedia: Redundant array of independent disks