Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanharten
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-06-2021
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 202% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:23 . Reden: Post hersteld. Leeghalen zonder goede reden is niet de bedoeling. ]

Beste antwoord (via evanharten op 30-06-2021 14:50)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een werkgever kijkt niet snel naar een domeinnaam, hooguit naar wat er voor staat. En daar moet gewoon iets staan dat herkenbaar is als naam, op welke manier dat gedaan wordt is dan verder niet relevant.

Ik heb ook bij diverse werkgevers andere systemen intern gezien. Je kan kijken naar voornaam.tussenvoegsel.achternaam@ maar ook voornaamachternaam@, voorletterachternaam@, achternaamvoornaam@. Het maakt allemaal niet uit, als het maar niet "biggirlluver1990@protonmail.com" is.

Ik zou persoonlijk kijken naar een simpele oplossing die het makkelijkst te noemen is over de telefoon en de minste kant op fouten geeft bij het overtypen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 30-06-2021 14:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Zolang je geen likmetwinnie67@hotmail.com hebt lijkt het me wel mee te vallen. ;) 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 30-06-2021 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Om eerlijk te zijn zie ik liever een protonmail als Gmail/hotmail adresje.
Die laatste geven mij altijd het gevoel van spamaccount. (Omdat ik hem ook zo gebruik).

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 11:15

killercow

eth0

Uiteraard, als een werkgever zo kortzichtig is dat hij portonmail, of een andere mailprovider dan gmail of outlook niet kan plaatsen is er iets heftig mis.
Ik zou proberen een iets unieker adres te nemen dan alleen een afwijkende punt, je neemt protonmail vanwege de privacy, maar met alleen 1 puntje verschil is een typfout met een persoonlijke bericht voor jou natuurlijk snel gemaakt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanharten
Dankjewel voor de reacties.

Zou voornaamachternaam # protonmail.com een optie zijn, dan laat ik 'van' weg?

[ Voor 201% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:25 . Reden: Post hersteld. Leeghalen zonder goede reden is niet de bedoeling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanharten
Zou voornaamachternaam # protonmail.com een optie zijn, dan laat ik 'van' weg?

[ Voor 199% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 12:35
Uiteraard, alles kan...
Overigens zou ik dat niet doen, want dan is het niet logisch dat je Voornaam van Achternaam heet ipv Voornaam Achternaam... ;) .

Jaartal erachter? VoornaamAchternaamGeboortejaar@blablabla?

Doe vooral wat je zelf leuk vindt, als een werkgever hier überhaupt een mening over heeft is dat al opvallend.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:24 . Reden: namen verwijderd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:10
Of je kan kijken voor vanachternaamvoornaam@.....com

[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een werkgever kijkt niet snel naar een domeinnaam, hooguit naar wat er voor staat. En daar moet gewoon iets staan dat herkenbaar is als naam, op welke manier dat gedaan wordt is dan verder niet relevant.

Ik heb ook bij diverse werkgevers andere systemen intern gezien. Je kan kijken naar voornaam.tussenvoegsel.achternaam@ maar ook voornaamachternaam@, voorletterachternaam@, achternaamvoornaam@. Het maakt allemaal niet uit, als het maar niet "biggirlluver1990@protonmail.com" is.

Ik zou persoonlijk kijken naar een simpele oplossing die het makkelijkst te noemen is over de telefoon en de minste kant op fouten geeft bij het overtypen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 30-06-2021 14:32 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het lijkt me ook niet zo handig die adressen hier open en bloot in het topic te plaatsten, goed recept om binnen notime je mailbox volgespamt te krijgen, de mensen waarvan je de bestaande adressen nu gepost heb zullen je dankbaar zijn :/

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Pazo

Mroaw?

Of je voorletter + achternaam (heb ik ook), of andersom. Of evt de voorletters van doopnamen mocht je die hebben. Zat mogelijkheden. Ik vind het in ieder geval professioneler staan dan een hotmail adres.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Protonmail gebruiken en dan je volledige naam en toekomstig mailadres op een forum zetten lijkt idd nogal tegenstrijdig. Met een punt er tussen lijkt me niet handig, zeker als het net zo werkt als bij Google. Als je het semi-zakelijk wilt houden zou je ook je voorletters kunnen gebruiken, mocht je die hebben, dus abc.achternaam@protonmail.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vraag gaat niet over de techniek, dus ik verplaats het even van CSA naar een beter passend subforum.

Ook ga ik wat posts editten, het is niet nodig het spammers zo makkelijk te maken ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanharten
Dankjewel voor alle reacties. Ik ben gegaan voor vanachternaamvoornaam!

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 30-06-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:35
Zijn er nog tweakers die niet hun eigen domein hebben voor mail dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:52

Zenix

BOE!

overhyped schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:34:
Dit inderdaad. ik heb @achternaam.tld en dat domein kan ik dus delen met mijn hele familie. En daarnaast ook nog voornaam.achternaam.nl met een redirect naar LinkedIn.

Als een Tweaker mijn cv bekijkt, kan die dat vast waarderen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
overhyped schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:34:
Tja ik heb het totaal niet nodig dus gebruik nog steeds de hotmail account die ik in 2000 heb aangemaakt op de middelbare.

Ik snap ook oprecht niet waarom de TS zich zo druk maakt over iets triviaals als een emaildomein. Zolang het niet iets obsceens is zal het niemand wat uitmaken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Met een eigen domeinnaam had je nog ikwilhiergraagwerken@domeinnaam.nl er van kunnen maken ;)

That said: ik zou alleen maar pluspunten geven aan het gebruik van Protonmail.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 09:27
evanharten schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:52:
Dankjewel voor alle reacties. Ik ben gegaan voor vanachternaamvoornaam!
Als je het wat korter op je CV wil hebben kan je ook @pm.me gebruiken in plaats van @protonmail.com :)
Pagina: 1