Geen stroom op 1 groep na stroomstoring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdfan112
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09-2022
Gisteren was er een algemene stroomstoring in mijn buurt, waarbij de stroom voor ongeveer 2 uur uitviel. Na de stroom weer terug was, is er nog steeds een groep die het niet doet. Heb al geprobeerd de stop van een andere groep te gebruiken, maar nog steeds geen stroom. Iemand een idee waar ik zou moeten kijken?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

amdfan112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:19:
Gisteren was er een algemene stroomstoring in mijn buurt, waarbij de stroom voor ongeveer 2 uur uitviel. Na de stroom weer terug was, is er nog steeds een groep die het niet doet. Heb al geprobeerd de stop van een andere groep te gebruiken, maar nog steeds geen stroom. Iemand een idee waar ik zou moeten kijken?
Bellen met netwerkbeheerder Enexis etc, of direct 0800-9009

geen aardlek ' erdoor' ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:28
Heb je toevallig een 3 fasen aansluiting, en zit die groep als enige op een specifieke fase? Misschien is er ergens iets fout (transfo, kabel, jouw inkomende zekering, ...) waardoor de fase niet goed toekomt.
Indien dit het geval is: heb je toevallig een digitale meter waar je de spanning per fase kan uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
Hackus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:21:
[...]

Bellen met netwerkbeheerder Enexis etc, of direct 0800-9009
Klopt, de kans is groot dat het probleem in het gedeelte van je meterkast zit waar je niet bij mag komen (het kan zijn dat de hoofdzekering van de fase van de niet-werkende groep eruit ligt.
Als het ergens anders in je meterkast of installatie ligt dan is het advies een elektricien erbij te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 30-06-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdfan112
Ik heb inderdaad een 3 fase aansluiting. Heb net gebeld met de netbeheerder, volgens hun ligt het niet hieraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

amdfan112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:14:
Ik heb inderdaad een 3 fase aansluiting. Heb net gebeld met de netbeheerder, volgens hun ligt het niet hieraan.
Je hebt op elke fase ook een hoofdzekering zitten, en 1 daarvan kan door de storing net het weer opgelost te zijn doorgebrand zijn. En jij mag niet daar niet aanzitten, en zal je daar toch je netbeheerder voor moeten laten komen om die te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

amdfan112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:14:
als er geen aardlek uitstaat, dan ligt het aan een kast in de wijk. buiten je huishouden. hoe dan ook, moet er echt een monteur bij komen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:28
En kan je op je meter controleren of de 3 fasen daar goed toekomen? Soms/vaak wordt dat met pijltjes weergegeven op je display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdfan112
Mschamp schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:24:
En kan je op je meter controleren of de 3 fasen daar goed toekomen? Soms/vaak wordt dat met pijltjes weergegeven op je display
De netbeheerder heeft dit op afstand gedaan, ik heb zo'n 'slimme' meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon nog een keer de aardlek uitdrukken en inschakelen, misschien een lam contactje in de aardlek?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38

timovd

Voorsprong door techniek

memphis schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:05:
Gewoon nog een keer de aardlek uitdrukken en inschakelen, misschien een lam contactje in de aardlek?
Dit. Of ook even met de hoofdschakelaar als je alle groepen (of ALS's) uit hebt gezet, zodat niet alles in één keer aan gaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
Even meten met de multimeter voor de automaat van groep 1 of daar spanning op staat. Staat er geen spanning even de netbeheerder bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:21

M2M

medicijnman

heb je niet iets te veel aan die groep hangen dat wanneer je de schakelaar omzet, alle opstartstromen gecombineerd het ding er meteen weer doen uitvliegen?

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
amdfan112 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:25:
[...]

De netbeheerder heeft dit op afstand gedaan, ik heb zo'n 'slimme' meter.
Ok een probleem met de spanning van 1 fase is dus uitgesloten.
Ik zou een elektricien erbij halen: als je een fout maakt of er is een component in je meterkast stuk, dan kan het zomaar gebeuren dat door een zwevende Nul je alle kleine verbruikers in je huis frituurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amdfan112
SniperGuy schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Ok een probleem met de spanning van 1 fase is dus uitgesloten.
Ik zou een elektricien erbij halen: als je een fout maakt of er is een component in je meterkast stuk, dan kan het zomaar gebeuren dat door een zwevende Nul je alle kleine verbruikers in je huis frituurd :X
Ja goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Move naar WVB.
Pagina: 1