Laptop voor 12 jarige.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarrack1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-06-2021
Mijn neefje wordt 12 en hij wilt erg graag een laptop kopen van zijn verjaardags geld.

Hij wil iniedergeval minecraft en wartunder erop kunnen spelen zonder problemen en ik zelf vind het ook wel handig als hij zijn schoolwerk er ook op zou kunnen doen.

Het buget is niet groot het is tussen de 150 en 300 euro.

Zijn er laptops die hier aan voldoen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KwabberNoud
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-08-2021
Voor dit budget zou ik lekker op marktplaats of hier in de vraag&aanbod rondkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan_R
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-05 15:57
Ik wil niet heel negatief doen.

maar 150/300 euro is erg karig voor een laptop. Zoals KwabberNoud zegt inderdaad beste om op marktplaats te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Voor 300 euro koop je een redelijk mooie refurbished laptop met 4th gen i5. Minecraft zal er goed speelbaar op zijn, zolang je geen shaders of zware mods gebruikt. Warthunder kan ook, maar dan zit je wel echt op het minimale dat nodig is.

Particulier zijn er momenteel een paar aanbiedingen met discrete GPU:

V&A aangeboden: Medion Akoya P6645-i5-512F8 (Qwerty)
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Notebook Air 13,3" i5-7200U / 8GB / 256GB / MX150

Je moet zelf maar even reviews opzoeken. Geen idee of het goede laptops zijn en hoe het zit met de daadwerkelijke prestaties. Vooral die Medion is op papier zeer interessant.

Ik zou absoluut niet aan een nieuwe laptop beginnen. De cpu in goedkope laptops is vaak zelfs al ondermaats voor dagelijks gebruik, laat staan voor gaming. Bovendien moet je een discrete videokaart missen en is de bouwkwaliteit en de kwaliteit van het LCD en het toetsenbord vaak slecht. Dan is een refurbished ex-bedrijfslaptop beter. Die hebben een goede bouwkwaliteit, top toetsenbord en als je geluk hebt een redelijk LCD.

[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 30-06-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:03
Inderdaad wat hier al aangegeven wordt. Een refurbished laptop is denk ik een goede begin stap. Misschien heb je als oom nog een wens om binnenkort over te stappen op een andere laptop. Dan zou je hem op die manier kunnen helpen. Laatst nog gedaan met een oude Toshiba. Accu vervangen, SSD erin, windows 10 64 bit erop. Mijn nichtjes zijn er blij mee.

Een beetje naar de specs kijkend: een i5 met minimaal 4Gb, een SSD en windows 10 zou wel goed kunnen zijn om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:14
RonnieKo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:18:
Inderdaad wat hier al aangegeven wordt. Een refurbished laptop is denk ik een goede begin stap. Misschien heb je als oom nog een wens om binnenkort over te stappen op een andere laptop. Dan zou je hem op die manier kunnen helpen. Laatst nog gedaan met een oude Toshiba. Accu vervangen, SSD erin, windows 10 64 bit erop. Mijn nichtjes zijn er blij mee.

Een beetje naar de specs kijkend: een i5 met minimaal 4Gb, een SSD en windows 10 zou wel goed kunnen zijn om mee te beginnen.
Ik heb zelf veel met laptops gewerkt en tenzij je het werkgeheugen gaat upgraden, raad ik je ten zeerste af om voor minder dan 8gb te gaan! Windows+een paar browser tabs is al een gruwelijke ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Darksequence schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:27:
[...]

Ik heb zelf veel met laptops gewerkt en tenzij je het werkgeheugen gaat upgraden, raad ik je ten zeerste af om voor minder dan 8gb te gaan! Windows+een paar browser tabs is al een gruwelijke ervaring ;)
Onzin werkt prima 4gb zelfs met de meeste games van een paar jaar terug.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 04-07-2021 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Tip van een vader van 3 boys, koop een stevige. Bv een thinkpad. Refurbished zijn die er te koop voor ongeveer jou prijsrange. Onze jongens hebben ze ook, en voor de meeste games is dat te doen, behalve als er grafisch spul moet worden gerenderd. Daarvoor zitten ze op mijn game pc (jaaiksj

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is een laptop echt noodzakelijk? Een desktop biedt veel meer mogelijkheden voor dat budget.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
Lenovo X L of T series gebruikt/refurbished minimaal i5 met uiteraard een SSD. Liefst een Samsung SSD want dan pak je net nog dat beetje extra performance.

En zoals gezegd, nieuw is trager dan gebruikt onder de 500 euro.

[ Voor 75% gewijzigd door pennywiser op 04-07-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
tja....
Darksequence schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:27:
Goed, Ik geef ook aan minimaal 4GB. 2GB zou ik niet doen. 4GB is nog goed te doen. 8GB is natuurlijk beter. Maar als je maar een budget hebt van 150 tot 300 kom je niet ver. Zeker als het neefje hem zelf wil betalen. Dan moet je realistisch zijn.

Goed even gezocht op de specs voor Mincraft en voor Steam: War Thunder. Dan zou je daar naar moeten kijken 4GB voor War Thunder is het minimum.

Als je dan op bepaalde sites kijkt kan je wel refurbished laptops vinden voor een 200 - 300 euro. Mogelijk de HDD eruit en SSD erin dan kan het best een leuke laptop zijn.

Groet

[ Voor 12% gewijzigd door RonnieKo op 04-07-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:14
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik prepareer refurbished laptops voor simpele werkzaamheden en 4gb units komen altijd terug met als reden te traag en ze gebruiken alleen office apps en een aantal browser Windows. Ik merk het ook als Ik apps installeer en download. Als je moet kiezen tussen 4gb en doorsparen zou ik echt aanraden door te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
8 GB minimaal, die extra 4GB zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
RonnieKo schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:35:
tja....

Mogelijk de HDD eruit en SSD erin alleen dan kan het best een leuke laptop zijn.

Groet
Ftfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
hoi,
Darksequence schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:20:
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik prepareer refurbished laptops voor simpele werkzaamheden en 4gb units komen altijd terug met als reden te traag en ze gebruiken alleen office apps en een aantal browser Windows. Ik merk het ook als Ik apps installeer en download.
En vervang je dan ook de HDD door een SSD of knal je gewoon Windows (10) erop? Een SSD is een must met windows 10. Dat maakt het werken met Windows een stuk makkelijker.

Over oude PC's / Laptops met 4GB: Ik werk hier een Dell 530s.(Intel Core Duo 6700 met 4GB en goedkope SSD). Het ding is 13 jaar oud. Hij werd overbodig bij iemand die hem al heel lang had. Windows Vista werd uitgefaseerd. Dus was er een nieuwe PC aangeschaft. Ik mocht de programma's en data overzetten. Voor de hobby de Dell 530s meegenomen. Toch eens testen met Windows 7. Geen problemen, werkte goed. Met de komst van Windows 10 een goedkope SSD aangeschaft. Windows 10 geïnstalleerd. Sinds het thuiswerken wordt op dagelijkse basis gebruikt. De gemiddelde werkdag is een combinatie van Office (meerdere applicaties), Whatsapp Desktop, Citrix, Opera / Firefox. Zo nu en dan via de browser KPN iTV (Tour de France / EK :) ). Het enige nadeel van het ding is de 100 mbit/s netwerkaansluiting.

Groet
Pagina: 1