Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data oude pc overzetten op SSD

Pagina: 1
Acties:

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik zet ongeveer met hetzelfde probleem. Ik heb voor mijn ouders een nieuwe PC gekocht met SSD. Nu zou ik graag de mail etc vd oude computer naar de nieuwe willen overzetten. Helaas werk ik al heel wat jaren met OS X en XP was mijn laatste pc ervaring. De pc's draaien beide windows 10. Mijn vader gebruikt de stand-alone versie van Outlook. Geen 365 abo. Kan je ook programma's overzetten ? dit ivm licenties etc ? Of is net als vroeger een schone installatie beter ?

Merci

Imac, PS3, HP Pavillion

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
AI0003 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:
Ik zet ongeveer met hetzelfde probleem. Ik heb voor mijn ouders een nieuwe PC gekocht met SSD. Nu zou ik graag de mail etc vd oude computer naar de nieuwe willen overzetten. Helaas werk ik al heel wat jaren met OS X en XP was mijn laatste pc ervaring. De pc's draaien beide windows 10. Mijn vader gebruikt de stand-alone versie van Outlook. Geen 365 abo. Kan je ook programma's overzetten ? dit ivm licenties etc ? Of is net als vroeger een schone installatie beter ?

Merci
In jouw geval zou ik een schone installatie uitvoeren en de programma's opnieuw installeren.
De mail staat sowieso bewaard bij de server (mits je de optie hebt aangegeven de mail te verwijderen vanaf de server bij het binnen halen). Om zeker te zijn dat je geen mail mist, zou ik je PST file kopieeren naar een tijdelijke opslag (andere HDD/SSD of USB stick/schijf).

Ik mag er toch vanuit gaan verder dat je de licenties van je programma's ergens netjes hebt bewaard/geregistreerd. Anders zou ik die eerst eens allemaal opzoeken en daarna pas gaan beginnen met het opnieuw installeren van Windows op je nieuwe schijf.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:49

br00ky

Moderator Harde Waren
@AI0003, een oud topic kapen is niet de bedoeling dus ik heb je vraag afgesplitst.

• AI0003
Voor de gene die dit ook gaat doen. Na inloggen in beide MS Windows accounts werden de instellingen mbt MAIL niet direct overgenomen. Ik moest handmatig in dit geval de ZIGGO/ quicknet mail toevoegen. Er was ook nog een gmail account dat ik niet kon toevoegen, later las ik dat dit per afgelopen mei niet meer kan? Data documents mbv externe schijf overgezet. Toch nog een middagje werk het hele verhaal.

Imac, PS3, HP Pavillion

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:47
Valt nog mee :) Dat is behoorlijk vlot om alles over te zetten en opnieuw in te richten. Je hebt ook de PST-bestanden van outlook overgezet? Maar geen Gmail via Outlook? Volgens de Support van Gmail is het nog gewoon mogelijk om via POP binnen te krijgen

Groet

• AI0003
Was computer van ouders dus weinig programma's etc. Gmail nog een keer proberen dan maar.

Imac, PS3, HP Pavillion

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor gmail in Outlook moet je inloggen op het google account en toegang voor minder veilige apps aanzetten. IMAP werkt dan prima. Niet meer met die ouwe POP rommel gaan werken anno 2021 tenzij je zeer zorgvuldige back-ups maakt op meerdere plaatsen. Want PST weg is bye bye mail voor eeuwig.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 04-07-2021 21:16 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:47
nelizmastr schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:16:
Niet meer met die ouwe POP rommel gaan werken anno 2021 tenzij je zeer zorgvuldige back-ups maakt op meerdere plaatsen. Want PST weg is bye bye mail voor eeuwig.
POP hoeft geen rommel te zijn. Het kan soms heel handig zijn om het offline te hebben ;) Backups maken is altijd verstandig. :) Dus daar moet je gewoon voor zorgen. Het is ook een kwestie van "opvoeden".
Pagina: 1