Van Ziggo-wifi naar Deco M5's, maar nu de printerverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-11-2024
Allereerst iedereen bedankt die me bij het topic van de slechte wifi met Ziggo zo goed geholpen heeft (zie topic 23-6, fba). De Deco's M5 zijn aangeschaft en werken naar behoren. Wifi op het Ziggo-modem is uitgezet. Helaas nu een nieuw probleem: in de vorige situatie was bedraad Internet naar mijn p.c. op de 1e verbinding én wifi allebei hetzelfde en afkomstig van het Ziggo-modem. Nu heb ik bedraad een verbinding naar mijn pc op de 1e maar mijn Canon-printer heeft een wifi-verbinding, die klopt natuurlijk niet meer. Ik heb (blijkbaar) geen wifi-mogelijkheid op mijn pc, in de oude situatie was dat niet erg (alles was Ziggo), maar nu stel ik op de printer wel keurig de nieuwe wifi in maar mijn pc kent die niet. Hoe los ik dit op ? Kan natuurlijk de printer bekabeld er aan hangen, maar dan kunnen de andere apparaten in huis niet printen. Of moet ik mijn pc met iets uitbreiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05 21:06
Achter in DECO M5 zit een aansluiting voor een extra UTP kabel. Wat gebeurt er als je je pc bekabeld aansluit via deze aansluiting?

[ Voor 69% gewijzigd door Jeffrey op 30-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heel simpel inderdaad: als je een volledig systeem in je huis installeert, moet alles binnen dat systeem zitten, ook de bedrade apparaten. Dus - zoals ook op site TP-Link staat - modem -> eerste Deco node -> rest bedraad en/of niet bedraad.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
Ik heb blijkbaar geen draadloze netwerkkaart, moet dus een wifi-adapter (USB) aanschaffen. In de oude situatie was dat blijkbaar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
Aha, de volgorde zoals ik de netwerkkabels heb verbonden is blijkbaar niet goed. Ik had geen ruimte over op mijn ziggo-modem en heb dus een switch aangeschaft, kabels moeten dus in een andere volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
Zet die deco in ap mode
Klaar

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fba
Terug van de lunch even die Access Point-modus aangezet in het 'geavanceerd'-submenu, moest nog even de deco m5 met de nieuwste software bijwerken, en..... het werkt, ik kan gewoon op mijn p.c. (die zelf geen wifi-kaart heeft) printen via wifi op mijn Canon MF645Cx printen. Bedankt, Laurens (en de anderen). Zonder jullie / Tweakers forum zou een leek als ik al snel verdwalen in de IT-jungle !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
@fba is er een reden dat je de m5 hebt gekocht?
De m4 is 100 ekkies bij ziggo met voordeel dat er in de handleiding ook deze accesspoint modus wordt meegenomen

https://www.ziggo.nl/klan...wifibooster/installeren#/

[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 30-06-2021 13:41 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1