Mail sturen na topic move

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-12 22:45

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik heb denk ik een idee om alle topics hier in LA met
'waar is m'n topic heen' op te lossen.

Het handigst is btw als dit ingebouwd wordt in Topix. Het idee is dus zodra een topic van een user gemoved dat deze user een mailtje krijgt met een melding dat z'n topic van forum A naar forum B gemoved is, misschien onderaan nog een stukje dat als hij naar de HK gegaan is en de user geen HK access heeft dat hij pech heeft.

Ik denk dat dit voor een beetje duidelijkheid zou zorgen, vooral bij moves naar de HK

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Goed id :)

Maar dan wel alleen als die user gereply'd heeft :P
(En ook in de prefs aan staat)

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:48

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Een andere oplossing zou zijn om een kopie te maken van het originele topic, en deze kopie te moven. Het origineel blijft staan (inclusief de reply van een mod waar hij naartoe is gemoved) maar er komt een slotje op.

Ik weet alleen niet hoeveel er gemiddeld per dag worden gemoved. Als het er niet zoveel zijn, lijkt mij dit ook een optie. :)

PSN-id: Chrasher

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lijkt mij enigszins overbodig.. ik bedoel; mijn topics worden ook nooit gemoved.. misschien let ik wel wat beter op voor ik een topic post. Als iedereen dat nou ff doet is zo'n ingewikkeld systeem helemaal niet nodig..

De situatie die jij je voorstelt is dat iedereen maar raak kan posten in verkeerde forums want het topic komt vanzelf wel ergens terecht.. en je wordt er ook nog van op de hoogte gehouden!

• Engineer

Engineer

Software

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:58 schreef rick_h het volgende:
lijkt mij enigszins overbodig.. ik bedoel; mijn topics worden ook nooit gemoved.. misschien let ik wel wat beter op voor ik een topic post. Als iedereen dat nou ff doet is zo'n ingewikkeld systeem helemaal niet nodig..

De situatie die jij je voorstelt is dat iedereen maar raak kan posten in verkeerde forums want het topic komt vanzelf wel ergens terecht.. en je wordt er ook nog van op de hoogte gehouden!
Soms lopen topics uit tot HK topics :)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Nu alle topix (inc.SG, HK ed) gewoon weer op de active topix list verschijnen lijkt het me een beetje overbodige feature. Als hij gemoved is, dan kijk je toch even onder jouw naam en dan zie je hem gewoon weer terug. Weliswaar in een andere forum, maar who cares?
Tja, en voor de moves naar de private fora voor newbees, tja die artikelen in LA zullen zo af en toe (ahum...) de revue passeren.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik denk dat als topics die naar de HK gemoved zijn van personen die geen HK rechten hebben, wel in hun historie komen te staan (te vinden door op de naam te klikken), dat het ook al veel op zou lossen.

Uiteraard hebben ze dan geen toegang tot het topic. ;)

Verwijderd

Pff .. je leert maar een beetje verstandig nadenken.
Daarmee heb je al 99.5% kans dat je je topic in het juiste forum zet.

Het is maar zelden dat een topic verkeerd staat als er FF echt is nagedacht over waar het thuishoort.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:03 schreef HlpDsK het volgende:
Pff .. je leert maar een beetje verstandig nadenken.
Daarmee heb je al 99.5% kans dat je je topic in het juiste forum zet.

Het is maar zelden dat een topic verkeerd staat als er FF echt is nagedacht over waar het thuishoort.
Hey HlpDsK in a perfect world, where nobody wanders... oftewel dream on my man! :P

Heal the internet ...

Verwijderd

Ik vind het onzin om weer een feature in te bouwen die load kost omdat users te lam zijn om na te denken.

Dan moeten ze ook gewoon niet mauwen als hun topic gemoved is. Nu met de verbeterde search kun je 'm altijd terug vinden.

Of je moet zo dom zijn dat je niet eens je topictitel kunt onthouden. In dat geval: minder drinken, medicatie, of een praatgroep :?

En je kunt nog altijd bookmarken. Het topic-ID veranderd echt niet bij een move.

Legio mogelijkheden dus.

Verwijderd

Tja het probleem is volgens mij, dat iemand die bepaalde rechten niet heeft (HK in dit geval), zijn topic ook niet terug kan vinden via de vernieuwde search! (toch :? )

Alleen mensen die wel die rechten hebben, kunnen het topic via de search vinden.

/me zit ik nou te blaten :? :P

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:08 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind het onzin om weer een feature in te bouwen die load kost omdat users te lam zijn om na te denken.

Dan moeten ze ook gewoon niet mauwen als hun topic gemoved is. Nu met de verbeterde search kun je 'm altijd terug vinden.

Of je moet zo dom zijn dat je niet eens je topictitel kunt onthouden. In dat geval: minder drinken, medicatie, of een praatgroep :?

En je kunt nog altijd bookmarken. Het topic-ID veranderd echt niet bij een move.

Legio mogelijkheden dus.
Ik ben het echt helemaal met je eens. Helaas zijn niet alle bezoekers van GoT zulke lichten. Daarom blijf ik hameren op het goed (en correct) voorlichten van ... daarkomtieweer... newbees en hardleerse gasten. Maar helemaal zal je er nooit van bevrijd raken.

Willen we dat dan ook? Als iedereen hier alles goed doet en alles opzoekt met de search en alleen nieuwe interessante vragen post, dan wordt GoT ook wel erg saai volgens mij.
Kom op mensen we zijn hier om dat we hier graag zijn. Een beetje sfeer mag wel en een foute posting betekent echt niet het einde van de wereld.

Heal the internet ...

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:13 schreef nelske het volgende:
Tja het probleem is volgens mij, dat iemand die bepaalde rechten niet heeft (HK in dit geval), zijn topic ook niet terug kan vinden via de vernieuwde search! (toch :? )

Alleen mensen die wel die rechten hebben, kunnen het topic via de search vinden.

/me zit ik nou te blaten :? :P
Hmm .. sjit. Zou best eens kunnen kloppen.

Maarja .. ALS MENSEN DE FAQ ZOUDEN LEZEN .. zouden ze weten dat zooi gemoved kan worden. Sja .. ik kan het ook niet helpen als mense daar ook al te lui voor zijn. :{

Misschien dat het een idee is om ergens een link te hebben waar van alle gemovede draadjes van de afgelopen 24 uur staat waar ze heen gegaan zijn.

Dus een tabelletje:

Topic "lalalalala" verplaatst van HA naar HK.
Topic "ik wil een videokaart" verplaatst van GAD naar VB.

Zoiets.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:13 schreef nelske het volgende:
Alleen mensen die wel die rechten hebben, kunnen het topic via de search vinden.[/me]
De poster en de crew dus...
Dat had ik tot voorkort ook in mijn achterhoofd. Lijkt mij wel de beste oplossing.

Heal the internet ...

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:22 schreef HlpDsK een heel goed idee :)
Ik denk dat, dat wel eens een hele hoop topics in LA zou kunnen schelen.

Maar ja, om de link daarnaartoe te kunnen vinden (mocht zo'n script er ooit komen), moet je toch echt de FAQ gelezen hebben >:) :P

Tja als men uberhaupt de FAQ zou lezen, dan zou men ook niet de topics in LA openen. ;)

Maar mijn voorstel is gewoon, dat topics die door een persoon zelf gestart zijn wel zichtbaar zijn in de search, voor die user zelf. (ook al hebben ze niet voldoende rechten; ze weten dan tenminste waar hij staat).

Verwijderd

Als ze dan al in de search zichtbaar zouden zijn, kunnen ze ze soms niet ook nog openen, want geen rechten in de HK bijvoorbeeld. Of als ie in 't crewforum staat.

En die gemovede topics tabel kun je ook lekker onder het mededelingen-forum plakken. Bovenaan, goed in het zicht.

Verwijderd

Sterker nog .. ik heb volgens mij best een goed idee opgehoest. Wie submit 'm FF op topix.nl?

- Recent verplaatste topics link onder de Mededelingen-forum in de hoofdgroep Mededelingen

:)

Verwijderd

Tja het idee is van jou he ;) Lijkt me dus ook verstandig dat jij hem ff submit :)

Ik vind het eigenlijk ook wel een heel goed idee.
Dat niemand daar eerder op is gekomen :D

Verwijderd

Kheb geen account daar.

• Engineer

Engineer

Software

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:46 schreef woutf het volgende:
Het handigst is btw als dit ingebouwd wordt in Topix. Het idee is dus zodra een topic van een user gemoved dat deze user een mailtje krijgt met een melding dat z'n topic van forum A naar forum B gemoved is, misschien onderaan nog een stukje dat als hij naar de HK gegaan is en de user geen HK access heeft dat hij pech heeft.
Op vrijdag 17 augustus 2001 23:48 schreef hdd het volgende:
Goed id :)
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:22 schreef HlpDsK het volgende:

Misschien dat het een idee is om ergens een link te hebben waar van alle gemovede draadjes van de afgelopen 24 uur staat waar ze heen gegaan zijn.

Dus een tabelletje:

Topic "lalalalala" verplaatst van HA naar HK.
Topic "ik wil een videokaart" verplaatst van GAD naar VB.

Zoiets.
nog beter id :)

• Engineer

Engineer

Software

Op zaterdag 18 augustus 2001 00:52 schreef HlpDsK het volgende:
Kheb geen account daar.
Dan maak je ereen :)

Verwijderd

Ik zal hem wel submitten :)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:07 schreef nelske het volgende:
Op http://bugs.topix.nl/view_bug_advanced_page.php3?f_id=0000180 is ie te vinden :)
Kan'k nie-zien zonder account.

Hmm .. ik heb al vaker anderen mijn ideeën laten submitten. Toch maar es een accountje aanmaken dan.

Hoe heb je het omschreven?

Verwijderd

Tja er zijn al vele tientallen topics in LA geweest op GOT van personen die hun Topic kwijt waren na een move.

Veelal was dit een move richting HK/SG, waartoe de persoon geen toegang heeft.

Als de persoon op dit moment (met de huidige topix versie) de rechten niet heeft voor het forum, dan zal het topic voor hem zelf dus ook niet in zijn historie verschijnen, waardoor er alsnog die topics verschijnen ;)

Nu kwam ik met het ideee, dat users hun eigen posts die in SG/HK wel via de search zouden kunnen terug vinden. (Uiteraard zonder toegang tot het topic te krijgen).

HlpDsk kwam echter met een veel beter idee :)

Hij stelt voor om een tabelletje te maken (bijvoorbeeld in het mededelingen forum), waarin alle verplaatste topics komen te staan. Dit zou enorm veel onnodige vragen schelen.
Additional Information
Zie <A HREF="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/207872/">Dit draadje</A> voor het idee :)
Zo dus :)

Alle eer, naar degene die het toekomt ;)

• Engineer

Engineer

Software

nix gezegd :X

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:14 schreef hdd het volgende:

nix gezegd :X
:? Wat bedoel je nu :?
Dat ik het idee, van het mailtje niet genoemd heb?
Dat valt om logische redenen wel af. Verder heb ik mijn idee al in een eerder draadje kenbaar gemaakt! :?

Verwijderd

Cool *D

Maar dat het duidelijk is dat er geen tabel direct op de voorpagina van GoT moet komen, maar gewoon een subforum onder Mededelingen, direct onder Mededelingen-forum. En dat als je er op klikt dat je gewoon alleen dat tabelletje te zien krijgt. Met wat standaard info er onder over "het kan zijn dat je geen rechten hebt om blablabla" over fora waar ze nog niet in kunnen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 01:16 schreef HlpDsK het volgende:

Cool *D

Maar dat het duidelijk is dat er geen tabel direct op de voorpagina van GoT moet komen, maar gewoon een subforum onder Mededelingen, direct onder Mededelingen-forum. En dat als je er op klikt dat je gewoon alleen dat tabelletje te zien krijgt. Met wat standaard info er onder over "het kan zijn dat je geen rechten hebt om blablabla" over fora waar ze nog niet in kunnen.
Ik neem aan dat Arjen/Jorma dat wel snapt en ook even dit draadje doorleest :)

Verwijderd

Ja .. aangezien je die link naar hier er ook hebt neergezet denk ik van "ik zet het FF nog duidelijk neer" :)

Verwijderd

Kheb ook maar es een bugs.topix.nl accountje aangemaakt.

Verwijderd

Ghehe... Nu maar hopen dat je hem niet vaak nodig hebt ;)

Tenzij het voor goede features zoals deze is uiteraard
Pagina: 1