Modem zet zelf de wifi uit, terwijl ethernet blijft werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021
Mijn modem zet zelf de wifi uit, terwijl ethernet blijft werken, als ik vervolgens de wifi weer aan zet blijft het voor een paar uur werken maar gaat vervolgens weer uit.

Mijn modem is de Vigor2132F

Ik heb zelf al een aantal keer de modem gereset, maar dit blijkt niet te werken. Ik heb zelf niet zoveel verstand van modems en ik heb echt geen idee wat het kan zijn aangezien ethernet het gewoon prima doet. Heeft iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arRIN4vw9_OubTgrBuhKFGen46g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mAGCeelRllIo2S7YYe37DIcN.png?f=user_large

De modem deselecteerd steeds dat vakje.

[ Voor 32% gewijzigd door Paul_2 op 30-06-2021 11:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Kan je een keer testen met Mode 11n (en eventueel 11g erbij)?
Heb je al een keer getest op een ander kanaal (1 of 6)?
Firmware bijgewerkt en/of juist gedowngrade?

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 30-06-2021 12:08 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:39
Is het deze al wat oudere DrayTek Vigor 2132FVn Gigabit Router? Naast de zaken die @lier noemt:
Wordt hij erg warm, is hij stoffig? Staat/hangt hij al jaren op dezelfde plek of heb je hem onlangs verhuisd? Staat hij in een afgelosten (meter)kast, of ergens in een kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021
Hij stad al jaren op dezelfde plek en is inderdaad de oudere versie, mode 11n staat aan met 11g erbij. Ik heb getest met anderen kanalen, maar ik dacht dat 11 het beste was? Ik heb nog niet de firmware bijgewerkt dat zal ik wel even doen.