Hallo!
Afgelopen nacht kreeg ik de volgende mail vanuit Strato waar ik mijn email host:
Nu vraag ik me alleen af hoe dit mogelijk is aangezien ik een 128-bit generated password gebruik voor al mijn accounts..
Overigens heb ik Strato ook om een reactie gevraagd.. ben benieuwd.
Afgelopen nacht kreeg ik de volgende mail vanuit Strato waar ik mijn email host:
De mail zit er verder legit uit en er is een phishing mail in de omloop van Strato maar dat gaat niet hierom. Overigens staan er ook geen actie links in de mail dus die ziet er legit uit.Er is een brute force-aanval op je STRATO e-mailaccount mailto:xxxxxxxx .nl geconstateerd.
Bij deze aanval heeft de hacker het juiste wachtwoord gebruikt, maar geen toegang gekregen tot je postvak. Onze beveiligingsmaatregelen hebben dat voorkomen. Desondanks betekent het dat je wachtwoord gemakkelijk te raden was óf dat je deze combinatie van e-mailadres en wachtwoord ook bij andere diensten/providers gebruikt. Mogelijk is je wachtwoord daar in het verleden openbaar geworden door een datalek.
Bij een brute force-aanval proberen derden automatisch heel veel verschillende wachtwoorden uit. Ze hopen zo de juiste combinatie te raden. Onze beveiligingssystemen detecteren zulke aanvallen en blokkeren dan tijdelijk de toegang vanaf het gebruikte IP-adres. De aanvaller kan dan niet meer inloggen vanaf dat IP-adres, zelfs niet als hij het juiste e-mailadres en wachtwoord heeft gevonden. Daarover informeren we hem overigens niet.
Nu vraag ik me alleen af hoe dit mogelijk is aangezien ik een 128-bit generated password gebruik voor al mijn accounts..
Overigens heb ik Strato ook om een reactie gevraagd.. ben benieuwd.
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie