Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeny
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-07-2024
Beste allen,

Ik heb even zitten zoeken in oude topics of dit al voorbij gekomen is, maar volgens mij niet. Ik hoop dat hier iemand mij uit de brand kan helpen..

Gisteren werd ik gemaild door moeders dat haar whatsapp het niet meer doet, ze heeft een iPhone SE 2020. Ik heb voorgesteld om via de appstore te controleren of er een whatsapp update is. Nu is heel whatsapp uit haar app store "verdwenen". Staat niet tussen geïnstalleerde apps, zoeken in de appstore geeft geen resultaten. Ik ben in een internetbrowser naar de appstore gegaan, daar whatsapp opgezocht en ik heb die link naar haar gesms't. Die link bracht haar naar de whatsapp pagina binnen de appstore, leek de goede kant op te gaan dus. Ze kon daar op 'bijwerken' klikken, maar daar bleef haar telefoon uren op hangen. Verder nog wel zaken geprobeerd als opnieuw opstarten, vliegtuigstand in- en uitschakelen, forced restart dmv powerbutton en homebutton tegelijk indrukken. Heeft ook niet geholpen.

Na wat doorvragen bleek dat die apple stappenteller app was blijven hangen op zondagavond. Dit klonk voor mij alsof de telefoon misschien geen verbinding had met de apple-server of zoiets. Ik heb zelf geen apple-producten, dus ik weet verder niet hoe dit bij apple werkt. Deze hypothese is dus puur een gokje.

Gisteravond kreeg ik een sms'je dat meerdere apps ondertussen niet meer werken (oa: 9292, NS, ANWB, buienradar, weerplaza, google maps, postnl, gmail af en toe wel dan weer niet). Na nog meer gegoogle kwam ik op het volgende:

Apple ID Problems
According to Apple, widespread issues with apps on your device could be an indication that your Apple ID is having a problem. If Apple can’t authorize your identity with its server, the apps may not function correctly. To fix this issue, you don’t actually need to do anything with your Apple ID. Open the App Store and download any app; once the iPhone connects with Apple’s servers, your ID authentication issue will be resolved.

Dit hebben we geprobeerd, maar hier gebeurde hetzelfde als bij het updaten van whatsapp. De telefoon blijft hangen tijdens het installeren van een app "het rondje blijft alsmaar draaien". Op basis hiervan gooi ik het op een probleem met haar apple-id.

Verder zou het opnieuw instellen van datum en tijd nog kunnen helpen. Hierbij liep de iphone vast toen ze naar datum en tijd wilde gaan binnen de instellingen-app.

Ondertussen loopt de telefoon trouwens ook vast als moeders probeert te zoeken in de app-store. Zoekbalk aantikken en poef.. telefoon vastgelopen.

Ik ben een beetje door mijn ideeën heen, vandaar deze forum-post. Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt en hoe is dit opgelost? Denken jullie dat mijn hypothese "probleem met een apple-id" klopt?

Ik hoop dat dit genoeg info is en alvast bedankt voor alle hulp. Als er nog info nodig is, dan probeer ik die op te duikelen!

Mvg,
Daeny

Beste antwoord (via Daeny op 01-07-2021 08:13)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

forced restart dmv powerbutton en homebutton tegelijk indrukken. Heeft ook niet geholpen.

Dat werkt op een SE2020 ook niet meer zo.
Step 1: Press and release the Volume Up button.
Step 2: Press and release the Volume Down button.
Step 3: Press and hold the Side power-button until your device reboots and you see the Apple Logo, then release.

Ik zou zelf even naar je moeder gaan en reservekopie maken ,en de boel wissen, en opnieuw instellen

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 30-06-2021 13:13 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

forced restart dmv powerbutton en homebutton tegelijk indrukken. Heeft ook niet geholpen.

Dat werkt op een SE2020 ook niet meer zo.
Step 1: Press and release the Volume Up button.
Step 2: Press and release the Volume Down button.
Step 3: Press and hold the Side power-button until your device reboots and you see the Apple Logo, then release.

Ik zou zelf even naar je moeder gaan en reservekopie maken ,en de boel wissen, en opnieuw instellen

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 30-06-2021 13:13 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeny
@Hackus Ah, 't kan natuurlijk geen kwaad om de goede procedure te volgen :| .. Reservekopie terugzetten gaan we van 't weekend proberen, dan ben ik in de buurt. Dank voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom neem je niet gewoon contact op met Apple’s klantenservice…? https://getsupport.apple.com/

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeny
@WhatsappHack Oh sorry, had kunnen melden dat dat idd nog gaat gebeuren deze week.

Heb 2 of 3 andere forum-posts gevonden (andere fora) die ook enigszins mijn omschreven probleem hebben en het enige wat apple support in die gevallen kon doen was blijkbaar een nieuw apple-ID maken. Nou is dat echt mijn allerlaatste redmiddel want daarmee ben je wel veel gegevens kwijt volgens mij (of zie ik dat verkeerd?). En om dan alles weer over te zetten, maakt mij ook huiverig, want misschien dat die nieuwe apple-ID dan weer gesloopt wordt.

Vandaar dat ik hier op zoek ben gegaan naar alternatieve ideeën, om te kijken of we het aanmaken van een nieuw apple-ID kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

WhatsappHack schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:35:
Waarom neem je niet gewoon contact op met Apple’s klantenservice…? https://getsupport.apple.com/
Mijn ervaring met Apple klantenservice in dit soort gevallen is terug te voeren naar 2 oplossingen:
- We maken een nieuw Apple-ID aan
- Maak een backup en doe een factory reset

Goed, dat was wel een aantal jaar terug maar ik verwacht niet dat ze gek veel meer moeite voor gecompliceerde issues gaan doen wanneer het met bovenstaande 2 opties snel is opgelost.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FooLsKi schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Mijn ervaring met Apple klantenservice in dit soort gevallen is terug te voeren naar 2 oplossingen:
- We maken een nieuw Apple-ID aan
- Maak een backup en doe een factory reset

Goed, dat was wel een aantal jaar terug maar ik verwacht niet dat ze gek veel meer moeite voor gecompliceerde issues gaan doen wanneer het met bovenstaande 2 opties snel is opgelost.
Ook zij raden eerst aan uit te loggen uit app-store/ID, dat toestel (geforceerd)herstarten en opnieuw inloggen.
Indien dat niet werkt, reservekopie maken, en toestel Wis en Herstel, en opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daeny
Moeders heeft de Iphone zelf terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles werkt weer! Heel fijn natuurlijk, maar zo kom je er niet achter wat het probleem nou heeft veroorzaakt en wat er voor nodig is om het op te lossen. Ik heb de eerste reactie van @Hackus gemarkeerd als 'beste antwoord', volgens mij is er alleen geen reservekopie gemaakt (ben er verder niet meer bij betrokken geweest). Dank voor de reactie allen!
Pagina: 1