Aqualino Ceronda keukenkraan schiet los

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvk024
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-05 08:28
Aqualino Ceronda keukenkraan schiet los als de kraan volledig wordt opengedraaid. Zit geen schroefdraad op ofzo, wel een gaatje aan achterkant kraan en in ringetje (zie foto). Hoort daar een palletje oid in te zitten? Kan er niks over vinden, hoop dat hier iemand me kan helpen. Thanks alvast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vzHcct1xw5gOoMCmd1GH6K0VTI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0iyqy5LJMiae2N5YJlkqBShf.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1X2ieCoe84qq6DQj31o2PG5DmZ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6BrzrV9CU6RqHVE73cSveIDx.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via jvk024 op 30-06-2021 22:01)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:55
Dit heb ik ook gehad, er hoort aan de achterzijde een klein inbusboutje/schroefje in te gaan die de kraan onder druk tegenhoudt. Dit gaat in die witte ring, zodat de kraan nog wel rondom kan draaien, maar hij er onder druk niet uitschiet.

Kan natuurlijk best dat die eruit is of kwijt is. Maar bij mij zat ie zo diep dat hij niet uitstak, maar niet diep genoeg om de kraan tegen te houden, ik zou dus even goed kijken met een spiegeltje of je telefooncamera.

Interpolis, glashelder!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gok dat daar iets van een kogeltje of zo in hoort te liggen. Hoe ziet de binnenkant van de kraan er uit, waar je dat stuk in steekt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 08:58
Sorry ik heb geen flauw idee maar je actiefoto spreekt boekdelen! :o 8)7

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TheIbex
Dit heb ik ook gehad, er hoort aan de achterzijde een klein inbusboutje/schroefje in te gaan die de kraan onder druk tegenhoudt. Dit gaat in die witte ring, zodat de kraan nog wel rondom kan draaien, maar hij er onder druk niet uitschiet.

Kan natuurlijk best dat die eruit is of kwijt is. Maar bij mij zat ie zo diep dat hij niet uitstak, maar niet diep genoeg om de kraan tegen te houden, ik zou dus even goed kijken met een spiegeltje of je telefooncamera.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvk024
TheIbex schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:28:

Aha, thanks voor de tip! En dan met een klein schroevendraaiertje iets verder aanduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
Ja, bij mij was het een inbus echt een minimaatje, ik denk zomaar 3 of 4 mm. Een stuk kleiner dan de gemiddelde ikeasleutel. Beetje vergelijkbaar met een deurklink (indien kwijt, zou dat zo maar eens kunnen passen)

https://www.weijntjes.nl/...je-v-deurkruk-m5x5/54178/

Toevoeging; Als ik op inbusbout kraan zoek, krijg ik vooral schroeven en moeren van voetventielen en radiatorkranen. Het zal ongetwijfeld een naam hebben, maar ik krijg hem niet gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door TheIbex op 30-06-2021 11:23 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

TheIbex schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:21:
[...]. Het zal ongetwijfeld een naam hebben, maar ik krijg hem niet gevonden.
Hier in Duitsland heet dat een 'Madenschraube'; als je googlet op 'stelschroef' vind je ze ook; weet niet zeker of dat de officiele term is. Let op dat je ze met verschillende uiteindes hebt (scherpe/ronde/stompe punt), afhankelijk van je doel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 30-06-2021 11:33 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvk024
dank voor de reacties! Het schroefje bleek er inderdaad nog in te zitten, heb het kunnen aandraaien en nu zit ie weer vast :*)
Pagina: 1