Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude interne HDD Schijf leeghalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hawk2003
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-12-2024
Beste,

Ik wil graag informatie hebben over een voordelige oplossing om mijn HDD die uit een oude desktop is gekomen leeg te halen. Ik heb 2 foto's toegevoegd van de HDD. Een kennis adviseerde mij een converter omdat deze HDD ook stroom toevoer nodig heeft. Ik hoop dat jullie mij op deze manier kunnen adviseren. Jullie hebben me tot nu toe altijd perfect geadviseerd.

Met vriendelijke groeten Ron

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0hkpf1izLQOsLN2_Phxn4HFSQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38iwZfW1W3L7wecQSiWrPKMC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5QcdjPL32pWp17yk03zGBqUOzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFWvJ02s3tGF7MFe3TNQeMxz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hawk2003 op 30-06-2021 10:04 ]

Beste antwoord (via Hawk2003 op 30-06-2021 11:32)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:36

dragonhaertt

@_'.'

Je kan hem natuurlijk in een bestaande computer hangen, maar als je die niet tot je beschikking hebt kan je ook een docking station kopen. Deze zal de schijf van stroom en data-overdracht voorzien.

Zo'n dock hoeft ook niet belachelijk veel te kosten. Deze is bijvoorbeeld goed te betalen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Je kan hem natuurlijk in een bestaande computer hangen, maar als je die niet tot je beschikking hebt kan je ook een docking station kopen. Deze zal de schijf van stroom en data-overdracht voorzien.

Zo'n dock hoeft ook niet belachelijk veel te kosten. Deze is bijvoorbeeld goed te betalen.

• Hawk2003
Thanks voor de reactie zie dat deze tot 3.5 inch geschikt is. Die kennis zij dat deze hdd 5.25 inch is hoe kan dat controleren voordat ik verkeerd ga

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Goede kennis ;)
Dit is gewoon een 3,5" HDD.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dit is toch gewoon SATA met nog de losse stroomtoevoer? Daar had je van die splitsers voor vanaf de voedingkabels.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

Random WTF

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hawk2003 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:14:
Thanks voor de reactie zie dat deze tot 3.5 inch geschikt is. Die kennis zij dat deze hdd 5.25 inch is hoe kan dat controleren voordat ik verkeerd ga
De HCS5C1010CLA382 is een 3.5inch schijf. Dit zou dus gewoon moeten passen.
Je kan hem natuurlijk ook gewoon nameten met een lineaal. Een 3.5inch schijf is ongeveer 150x100 mm
bombadil schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:
Dit is toch gewoon SATA met nog de losse stroomtoevoer? Daar had je van die splitsers voor vanaf de voedingkabels.
yep, maar dan moet je wel een pc met sata en voeding hebben. Ik kan me voorstellen dat veel mensen alleen nog een laptop/NUC hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door dragonhaertt op 30-06-2021 10:22 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Zover ik weet bestaan er geen 5.25" SATA HDD's.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hawk2003
dragonhaertt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:21:
[...]

De HCS5C1010CLA382 is een 3.5inch schijf. Dit zou dus gewoon moeten passen.
Je kan hem natuurlijk ook gewoon nameten met een lineaal. Een 3.5inch schijf is ongeveer 150x100 mm

[...]

yep, maar dan moet je wel een pc met sata en voeding hebben. Ik kan me voorstellen dat veel mensen alleen nog een laptop/NUC hebben.
Deze afmetingen kloppen inderdaad 150x100 en heb nu inderdaad een laptop de desktop was recentelijk na 10 jaar trouwe dienst overleden ;)

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hawk2003 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Deze afmetingen kloppen inderdaad 150x100 en heb nu inderdaad een laptop de desktop was recentelijk na 10 jaar trouwe dienst overleden ;)
Als je het niet erg vind om een paar euro uit te geven zou ik gewoon die dock kopen. Dan kan je in de toekomst altijd een 3.5 inch (of 2.5inch) als externe schijf gebruiken voor backups, of zelfs bestanden van je laptop-schijf halen indien die het ineens begeeft.

Je kan hem natuurlijk ook altijd weer doorverkopen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een 1TB HDD. Niet het snelste apparaat, maar altijd lekker als extra opslag. Koop een 3'5" SATA HDD enclosure met USB aansluiting en gooi het ding daar in. Aansluiten en gaan. Flikker de zooi er af die er niet op hoeft en door.
En moet ie eerst helemaal leeg, even de partities weghalen en fresh quickformat er over heen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hawk2003
Thanks allemaal voor de snelle reacties ik ga die dock bestellen

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
The Eagle schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:53:
Het is een 1TB HDD. Niet het snelste apparaat, maar altijd lekker als extra opslag. Koop een 3'5" SATA HDD enclosure met USB aansluiting en gooi het ding daar in. Aansluiten en gaan. Flikker de zooi er af die er niet op hoeft en door.
En moet ie eerst helemaal leeg, even de partities weghalen en fresh quickformat er over heen.
Is een disk van 11 jaar geleden. Geen idee hoe lang dat ding gedraaid heeft en wat de smart status is.

Maar voor extra opslag zou ik hem niet snel voor gebruiken.

Tuurlijk disks kunnen jaren mee gaan maar opgegeven moment is het risico van uitval groot zeker als je na jaren static in een desktop in een loze case gooit.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1