Waar word de releasedatum opgeslagen van drivers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:18
Mijn vraag
RuneScape checked de releasedatum van gpu drivers, als deze te oud zijn wil hij sindskort niet meer doorstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
RuneScape, Win10, Intel igpu drivers (3th gen)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met regedit heb ik de datum van de drivers veranderd, alleen schijnbaar staat het ook ergens anders opgeslagen.

Beste antwoord (via torretje2012 op 03-07-2021 11:43)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat er gewoon in een DLL (letterlijk, gecompileerd in de DLL) van een driver ook een versie opgeslagen is.

/edit: https://docs.microsoft.co...rs/install/driver-signing -> legt precies uit hoe een set drivers aangeleverd moet worden om herkend & trusted te zijn voor Windows; onder andere "The collection of files was not altered after it was published.".

Daar ga je dus; je wil iets veranderen aan data waardoor Windows (en mogelijk een game) de driver niet meer kan / wil / gaat gebruiken / zien / vertrouwen.

[ Voor 65% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2021 09:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat er gewoon in een DLL (letterlijk, gecompileerd in de DLL) van een driver ook een versie opgeslagen is.

/edit: https://docs.microsoft.co...rs/install/driver-signing -> legt precies uit hoe een set drivers aangeleverd moet worden om herkend & trusted te zijn voor Windows; onder andere "The collection of files was not altered after it was published.".

Daar ga je dus; je wil iets veranderen aan data waardoor Windows (en mogelijk een game) de driver niet meer kan / wil / gaat gebruiken / zien / vertrouwen.

[ Voor 65% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2021 09:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof