cd-r: philips silver premium 74

Pagina: 1
Acties:

• r.e.n
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In meerdere topics is onderstaande enigszins besproken, maar altijd zijlings:

ik heb nu hier een doos van deze jongens liggen, alleen ik betwijfel de kwaliteit;

ze zijn nu zogenaamd 1-16x, ik heb ervaring met oudere cd-r's van dit type (1-8x ofzo), die habben een blauwe dye, deze zo'n bleek geel/groenige. Ze maken ook meer herrie in mijn drive (kan dit mindere kwaliteit beteken, omdat de drive meer moeite heeft, of misschien wel betere kwaliteit; de drive kan 'em sneller lezen, en gooit 'em vol gas?).
Volgens de CD-R Identifier zijn ze van Mitsui Toatsu fabrikaat (kwaliteit?), terwijl ze voorheen van Taiyo Yuden afkomstig waren (als het goed is...)
Nog een detail: geen doffe binnenkant meer, maar een helder transparante.

Iemand anders hier ook over nagedacht/ een mening?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Naar mijn weten zijn dit Top-kwaliteit CD's

Ik gebruik ze zelf ook, alleen dan in de 80 minuten versie.
Zijn vast wel betere CD's, maar dit zijn de beste die bij mij in de omgeving te verkrijgen zijn.

Of iemand anders moet nog een winkel weten in de omgeving Zwolle met betere CD's.

-

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

die speeds van CD-R's boeit tegewoordig geen ruk meer...Ik heb 8 speed TDK's zien branden op 24 speed!! allemaal gelul dus...

Over de kwaliteit heb ik geen verstand maar over de speeds moest ik ff kwijt... ;)

Some things can not happen until they happen...

Verwijderd

Tja, ik koop altijd 80 minuten Silver Premiums en heb daar nooit problemen mee. Als je cd's meer herrie maken kan dit volgens mij alleen komen doordat je cd's niet helemaal plat zijn maar een beetje krom. Misschien een doosje dat in de zon heeft gestaan in de winkel ofzo??? Ik heb nog geen problemen gehad met mijn cd's dus je zult wel gewoon pech hebben denk ik.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

mja tzijn toppie cd's veel steviger dan andere soorten... misschien iets krom getrokken door de hitte..... vandaar herrie

Zelf gebruik de laatste tijd veel tayo yuden cd's ook topkwaliteit, wel iets minder stevig.

can you read my mind?

Verwijderd

Klopt, heb er nogal wat liggen en net even zitten proberen. Kom ze van beide fabrieken tegen. Ik heb echter geen kwaliteitsverschil kunnen merken. De Tayo schijnen echter op cyanine dye te zijn en de Mitsui op phtalo cyanine, de laatste schijnt beter te reflecteren.
Overigens al de CDR test in Chip gezien ?

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:43

oCe

aka Dookie.

die geel/groene Philipsjes zijn niet de Silver Premiums, dat zijn cdr's uit de Multi-Purpose lijn van Philips. Die zijn wel degelijk kwalitatief minder dan de Silver Premiums. 't gaat zelfs zo ver dat Philips overweegt (van leverancier gehoord) ze uit het assortiment te halen, vanwege te lage kwaliteit.... kortom, niet nog een keer kopen die cd's!

-I am Jack's wasted life.

• r.e.n
  • Niet online
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:18 schreef oCe het volgende:
die geel/groene Philipsjes zijn niet de Silver Premiums, dat zijn cdr's uit de Multi-Purpose lijn van Philips. Die zijn wel degelijk kwalitatief minder dan de Silver Premiums. 't gaat zelfs zo ver dat Philips overweegt (van leverancier gehoord) ze uit het assortiment te halen, vanwege te lage kwaliteit.... kortom, niet nog een keer kopen die cd's!
Ik heb ze dus wel echt als silver premiums gekocht (DES den haag, zou me niets verbazen als die lui een partij vage cd's kopen om meer winst te maken, ipv betrouwbaarheid te bieden... )

Dit verhaal moet ook bekend zijn: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_philips_iq.shtml
Een verrotte actie van Philips!

• r.e.n
  • Niet online
Als je cd's meer herrie maken kan dit volgens mij alleen komen doordat je cd's niet helemaal plat zijn maar een beetje krom.
Nee sorry, ik heb niet duidelijk gezegd wat ik bedoel... Ik bedoel dat mijn drive zelf meer herrie gaat maken, hij gaat meer 'gieren' (hoe zeg je dat?).

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:26
Er is een hele tijd geleden een neplading silver-premiums geweest. Die waren idd niet van de Tanyo Yuden fabrieken. Ongeveer een jaar geleden kwamen er ook weer gouden cd's op de markt en dat was omdat Philips een alliantie was aangegaan met de lui die ook MMores maken enzo. Het verschil was ook te zien aan een serienummer dat er niet horizontaal op gedrukt was, maar in een boogje om het gat heen, dat zijn dus echt inferieure kwaliteit cd's.

Hoe het nu zit weet ik niet precies maar van alles wat ik gehad heb zijn de Philips van Tanyo Yuden gewoon de allerbeste cd's die ook na een aantal jaren gewoon op 40x door de cdromspeler gelezen worden zonder terug te vallen. Er is geen ander merk/type die die test doorstaan heeft, behalve misschien de Mitsui's maar die zijn silver/silver en daar kan een Clarion autocdspeler weer niks mee ;)

Verwijderd

Tja ik heb ze nu ook en tot nu doen ze het goed,ook die
1-16 x en ze worden ook op mijn discmannen gelezen dus ik neem aan dat de kwaliteit wel goed is, want mijn panasonic is erg kieskeurig wat dat betreft

Verwijderd

Even een vraagje:

Ik zie heel vaak stoere opmerkingen van gasten die b.v. een 8 speed max cdr (op de doos vermeld) branden op 16 of 24 speed.

Als ik zo'n cd in mijn Plextor 16/10/40 stop dan checkt ie de brandsnelheid en die is bij mij altijd de max waarde die ook op de CD staat.

Hoe kan je het dan voor elkaar krijgen dat je de snelheid op voert? als ik speed max kies dan gaat ie gewoon niet sneller als de opgegeven snelheid..

• oCe
  • Laatst online: 28-04 22:43

oCe

aka Dookie.

georgio: ik zelf heb de plex 16 gehad en heb nu de plex 24 hier in mijn systeem zitten. geen probleem hoor, ik kan er 8 speed tdk's op 24 speed mee branden, 12 speed philips op 24 speed mee branden en 8,12 en 16 speed arita's mee op 24 speed branden... zonder problemen eigenlijk... probeer anders eens je write speed gewoon op 16 te zetten ipv op max?

-I am Jack's wasted life.

• ijzer7
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:39 schreef r.e.n het volgende:

...
Volgens de CD-R Identifier zijn ze van Mitsui Toatsu fabrikaat (kwaliteit?), terwijl ze voorheen van Taiyo Yuden afkomstig waren (als het goed is...)
Nog een detail: geen doffe binnenkant meer, maar een helder transparante.

Iemand anders hier ook over nagedacht/ een mening?
ja. :) Philips premium cdr's zijn er in de smaken Taiyo Yuden en Mitsui. Ik heb mij laten vertellen dat de taiyo's beter zijn, dan Mitsui, die blijkbaar in Europa gemaakt worden.

Sinds ik dat weet koop ik alleen philips premium van Taiyo Yuden fabrikaat, of de spindels Taiyo Yuden van www.cdrwinkel.com

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

Mitsui is volgens mij toch ook een top merk.
Pagina: 1