Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexterdekker
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-07-2021
Goedenavond,

Ben nieuw met het hele forum aspect, maar heb een vraag voor jullie. Ik ben zo’n 5 jaar eventfotograaf en ben nu opzoek naar een flitser met een snelle recycle tijd. De flitsten moeten op continue helderheid vaak achterelkaar kunnen afgaan. Heb nu de SB-900, heeft heel wat bierdouches ervaren. Nu heb ik alles van Nikon, ik ben eraan gewend en van gaan houden. Soms een haat liefde relatie als de flitser je midden op een dansvloer in de steek laat.

Ik gebruik 4 2500mah Eneloop oplaadbare batterijen, deze batterijen gaan weken achtereen mee. Nu denk ik dat die accu systemen van de Godox V1 enProfoto A1. Heb ook een Godox 600 Pro, dus het zou denk ik goedkoper zijn om een V1 aan te schaffen. Heeft iemand wat tips, ervaringen en/of opmerkingen over wat nu de beste keuze zou zijn?

Hoop wat te horen,

Fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even in de Aankoopadvies-hoek geplaatst, waar ie thuis hoort.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
is een SD-9 met een nieuwe SB-900 niet een optie?

https://www.nikonimgsuppo...3&configured=1&lang=en_GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 20:16
Profoto is natuurlijk erg mooi, maar wel wat meer gericht op studiogebruik over het algemeen (al is een a1 natuurlijk wel een rapportageflitser). Voor jouw gebruik verwacht ik dat de duurzaamheid toch wat minder is -dit kan puur gevoel zijn- omdat de profoto naar mijn inziens toch meer gebouwd is op 'veilige' omgevingen.

De godox is natuurlijk ook een mooi, duidelijk goedkoper, alternatief voor de profoto.

Wat is echter jouw gebruiksscenario?
- wat voor type events; als in, het risico op water/bier/oid schade maar ook het type omgeving gecontroleerd vs ongecontroleerd
- gebruik je de flitser op de camera of remote
- wat mis je vooral in de huidige flitser
- wat is het budget