Macbook reparatie alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Mijn macbook pro 2018 heeft een mooie plas water over zich heen gekregen bij het scharnier, deze ging vanzelf uit leek het. Opgestuurd ter reparatie, kost 2500 euro, waarbij 3 onderdelen hetzelfde kosten. Tot zover milieuvriendelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O7ntwyP.png

Zijn er nog alternatieven die iets meer normale bedragen vragen? Dit heeft hij nieuw niet eens gekost, en een nieuwe is al helemaal goedkoper. Vind het zo zonde om bij wijze van maar in de prullenbak te gooien.
Kan me niet voorstellen dat iemand met zoiets akkoord gaat tenzij het verzekeringswerk is.

Beste antwoord (via Zebby op 30-06-2021 12:18)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Geen inboedelverzekering? Dan zouden de kosten wellicht wel gedekt zijn.

Anders zijn er zeker wel alternatieven. Bijvoorbeeld: Ik heb al eerder via https://www.repear.it/ laten repareren. Hij is ook een Tweaker alleen weet ik zijn username niet meer.

hi!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:53

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Apple wil alleen alles of niets vervangen dat is een wel bekend Apple probleem

Zo probeert Apple de reparatie te ontmoedigen en je te laten denken ''misschien kan ik beter een nieuwe kopen'' dus ga naar een third party reparateur en laat die je laptop nakijken.

Wss heeft je moederboard sluiting ergens gehad (of nog steeds) en moet je moederboard gereinigd worden en bekeken op schade.

Wel bekend kosten meer dan waarde reparatie Youtube filmpjes YouTube: YouTube

[ Voor 39% gewijzigd door 42dpi op 30-06-2021 00:08 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online

Anders zijn er zeker wel alternatieven. Bijvoorbeeld: Ik heb al eerder via https://www.repear.it/ laten repareren. Hij is ook een Tweaker alleen weet ik zijn username niet meer.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:08
Amac heeft ook nog een dienst voor waterschade. Geen ervaring mee overigens. Bij Apple iets repareren buiten garantie is simpelweg niet te doen. Voor dat bedrag heb je een van de beste MacBooks van dit jaar.

https://www.amac.nl/service-diensten/macbook-waterschade

[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 30-06-2021 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
NotSoSteady schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:10:
Amac heeft ook nog een dienst voor waterschade. Geen ervaring mee overigens. Bij Apple iets repareren buiten garantie is simpelweg niet te doen. Voor dat bedrag heb je een van de beste MacBooks van dit jaar.

https://www.amac.nl/service-diensten/macbook-waterschade
Ik heb hem weggestuurd naar Amac, die zitten bij mij beste in de buurt. Daar is de screenshot helaas van.
MysticX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:05:

Die dekken helaas geen eigen toegedane schade in mijn pakket :( Ik ga even contact opzoeken met die persoon, dank voor de link! Op dit punt is het natuurlijk allemaal winst als het nog kan voor een beetje bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:08
Zebby schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Ik heb hem weggestuurd naar Amac, die zitten bij mij beste in de buurt. Daar is de screenshot helaas van.

[...]

Die dekken helaas geen eigen toegedane schade in mijn pakket :( Ik ga even contact opzoeken met die persoon, dank voor de link! Op dit punt is het natuurlijk allemaal winst als het nog kan voor een beetje bedrag.
Hebben ze dat proces ook uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Zebby schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:18:

Volgens mij heb je dan niet de inboedelverzekering aangesproken, maar je aansprakelijkheidsverzekering. Een inboedelverzekering is juist bedoeld voor eigen toegedane schade.

Sowieso zou ik niemand adviseren om de reparatiekosten van Amac of Apple of wie dan ook te betalen als deze net zo hoog zijn als een nieuwe MacBook.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
MysticX schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Volgens mij heb je dan niet de inboedelverzekering aangesproken, maar je aansprakelijkheidsverzekering. Een inboedelverzekering is juist bedoeld voor eigen toegedane schade.

Sowieso zou ik niemand adviseren om de reparatiekosten van Amac of Apple of wie dan ook te betalen als deze net zo hoog zijn als een nieuwe MacBook.
Wrijft mij wel verkeerd met Apple's holier-than-thou houding wat betreft milieu, en dan dit soort smerige praktijken. Want Amac is grotendeels afhankelijk van Apple voor dit soort dingen, dus die kun je niet helemaal daarop aanspreken natuurlijk. Die macbook is verder prima, kan echt niet zo zijn dat er bijna 2x de waarde aan reparatie in zit, helemaal niet als de manuren maar 100 euro zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 22:29
AMac is in mijn ervaring een verschrikkelijk bedrijf in dit soort gevallen. Voor een reparatie aan mijn MacBook Pro n.a.v. waterschade vroegen ze 1661 Euro. Zo'n beetje alles moest vervangen worden. Zo ongeveer de dagwaarde. Toen heb ik 'm naar een alternatief bedrijf gebeld. Diagnose, chemische reiniging en verhelpen van 2 kortsluitpunten op het logic board kostten me 249 bij dat bedrijf, incl. een half jaar garantie. Dat was een jaar geleden. Werkt prima. Ik zal hier geen reclame maken. Stuur me ff een persoonlijk bericht als je wilt weten waar :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa Amac laat vaak meer repareren dan nodig. Je schiet daar niets mee op. Dan kun je beter een ref macbook kopen. Grote kans dat je die ook van Amac krijgt, ipv je eigen gerepareerde.
@MysticX Vaak alleen bij AllRisk woonverz. waar inboedel bij in zit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Zebby schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Wrijft mij wel verkeerd met Apple's holier-than-thou houding wat betreft milieu, en dan dit soort smerige praktijken. Want Amac is grotendeels afhankelijk van Apple voor dit soort dingen, dus die kun je niet helemaal daarop aanspreken natuurlijk. Die macbook is verder prima, kan echt niet zo zijn dat er bijna 2x de waarde aan reparatie in zit, helemaal niet als de manuren maar 100 euro zijn!
De Amac is volgens mij zelf iets duurder, omdat ze meer rekenen voor bepaalde onderdelen. Dat was in ieder geval mijn ervaring, ik kwam namelijk wel goedkoper uit bij Apple. Het scheelde echter niet veel, max 300 euro, maar toch is dat wel 300 euro. Volgens mij is arbeidsloon bij Apple standaard rond de 30 euro.

Apple en het milieu is voornamelijk een verkoop/marketing strategie. Zij willen nog steeds dat je een nieuwe koopt i.p.v. repareert. Dat zie je ook gewoon aan hun eigen beleid.

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 30-06-2021 13:35 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 15:51
contact gehad met repear.it. op moment van schrijven (April 2025) neemt hij geen reparaties meer aan.

Zijn er nog andere "echte" reparateurs die een een defect component kunnen vervangen ipv een compleet moederbord, waarvan prijs hoger is als nieuw/2e hands koop via Vraag&Aanbod of Marktplaats.

Mijn MacBook Pro 16 (A2140) had ook zin in een drankje en kreeg glas bier over toetsenbord. Gelijk uitgezet en achterplaat/connector accu losgemaakt. Nagespoeld met gedemineraliseerd water en week laen drogen, maar helaas gebeurd er niets, lader wordt ook niet warm, dus vermoedelijk iets met spanning/accu/laad gedeelte.

m.b.t. inboedel verzekering aanspreken....? het is nu 2025 en MacBook van 2019, volgens verzekering al lang afgeschreven en max 250,- waard. (maar daar gaat het nu niet om)

[ Voor 12% gewijzigd door lammerts op 07-04-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

lammerts schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:55:
Zijn er nog andere "echte" reparateurs die een een defect component kunnen vervangen ipv een compleet moederbord, waarvan prijs hoger is als nieuw/2e hands koop via Vraag&Aanbod of Marktplaats.
Op mijn werk hebben we een aantal keer een macbook pro laten repareren bij https://www.onlinemacwinkel.nl/ na een nogal ongelukkige val. Werd wel een soort van frankenstein macbook qua kleuren (scheelde een hoop geld) maar buiten dat was ie weer als nieuw.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammerts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 15:51
DukeBox schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:00:
[...]

Op mijn werk hebben we een aantal keer een macbook pro laten repareren bij https://www.onlinemacwinkel.nl/ na een nogal ongelukkige val. Werd wel een soort van frankenstein macbook qua kleuren (scheelde een hoop geld) maar buiten dat was ie weer als nieuw.
Ik heb ze een mailtje gestuurd, afwachten wat reactie is
Pagina: 1