Probleem tijdens installatie W10 met Samsung 980 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhydium
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-01 23:36
Hallo mede tweakers,

Update: het probleem was een falende USB.
Met een gloednieuwe USB ben ik er in een keer zonder problemen doorheen gelopen.

Bedankt voor het meedenken @jack zomer

Ik probeer op een Samsung 980 Pro (1TB) Windows 10 te installeren via een USB.
Het lukt me om te booten naar deze USB en de schijf wordt herkend, maar wanneer er een aantal procenten van de installatie bijgekomen zijn krijg ik de volgende melding:

"Kan benodigde bestanden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start de installatie opnieuw. Foutcode: 0x8007025D"

Wat ik al geprobeerd heb is CSM uit te schakelen, maar dit helpt niks en zorgt er voor dat ik na 1x proberen de schijf niet meer kan zien, ook heb ik geprobeerd de USB te maken via de officiële Media Creation Tool en Rufus (in Rufus met zowel FAT32 als NTFS) dit werkte ook niet. Ook geprobeerd met 1 ram stick ipv 2 en zonder XMP maar zonder resultaat.

Hardware in deze PC:
- AMD Ryzen 7 3700X
- Gigabyte Aorus B550 Elite
- 2x Corsair Vengeance RGB Pro (2x8GB, CL16, 3200Mhz)
- Samsung 980 Pro (1TB)

De gebruikte installatie USB heb ik pas geleden (1 maand) terug nog gebruikt en werkte toen prima.
Hopelijk weet iemand mij te helpen!

- Tijn

[ Voor 7% gewijzigd door Rhydium op 30-06-2021 18:21 . Reden: Update van situatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rhydium schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:15:

ook heb ik geprobeerd de USB te maken via de officiële Media Creation Tool en Rufus (in Rufus met zowel FAT32 als NTFS) dit werkte ook niet.
je hebt geprobeerd een usb opstart stick te maken, maar dit werkte ook niet?
bedoel je dat de stick niet werkt of dat het probleem blijft en dat hij na een paar % stopt?

ik herken je probleem zelf niet, mijn 980pro ging probleemloos aan de slag met mijn 5950x
Bios staat op de goede stand? ssd heeft een partitie?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhydium
je hebt geprobeerd een usb opstart stick te maken, maar dit werkte ook niet?
Sorry niet helemaal duidelijk idd. Het lukt prima om deze stick te maken en hiervan op te starten, maar na een aantal procenten bij de installatie komt de error tevoorschijn.
Bios staat op de goede stand?
Wat is 'de goede stand'?
ssd heeft een partitie?
Via de installer aangemaakt, ja.

*bericht verzonden via telefoon, kan veel spelfouten/verkeerde quotes bevatten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhydium
Update: het probleem was een falende USB.
Met een gloednieuwe USB ben ik er in een keer zonder problemen doorheen gelopen.

Bedankt voor het meedenken @jack zomer