Als je wachtwooord wordt gestolen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Wat gebeurt er dan. Zou ik de dader die mijn bitcoin naar een ander account sluist kunnen opsoren met behulp van justitie?

In geval dat je een ingewikkeld ww hebt die je telkens copy/paste.

Ik zit met zoveel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Diefstal blijft diefstal, maar de prioriteit daarvan ligt erg laag bij justitie.

Gewoon je account goed beveiligen met 2FA en dan is de kans dat er coins gestolen worden erg klein.
Ook het verdelen van je vermogen over meerdere accounts is een manier om je risico te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom is dit wachtwoord "anders" dan al je andere "normale" toegang?

Gebruik je ook als wachtwoord "Qwerty123" voor je prive mail? Digi-D? Tweakers? Overig?

Of het nou crypto is of iets anders; je zorgt toch voor "voldoende" beveiliging?

/edit: nee, crypto is weg. Zeker met mixers en andere vormen van digitaal witwassen.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2021 18:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
nee, 99,99% kansloos

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 29-06-2021 18:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Elke transactie wordt toch bijgehouden ergens?
Ik heb ook een paar coins gekocht ooit voor 4000 euro. dus de waarde ervan zou te volgen moeten zijn. Of ben ik hierover te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
Ok. ik lees wel even verder dan want ik begrijp het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
alles is en wordt bijgehouden.

maar de persoon achter de account vinden is zo goed als onmogelijk.
los van het feit dat deze persoon niet in nederland hoeft te zitten, dus hou gewoon rekening met weg is weg.

en zorg dat het niet gebeurd, een goed en lang wachtwoord (ik gebruik 24 tekens) 2fa aan.
je account zo instellen dat het alleen naar bepaalde tegen accounts kan (whitelisten)

zorgen dat je pc veiligheid up to date is. etc etc verkomen is beter dan genezen

[ Voor 65% gewijzigd door jack zomer op 29-06-2021 18:41 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

FreakNL

Well do ya punk?

Is dit nou hypothetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk het niet maar FOMO > Security

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

SoundByte schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:36:
Elke transactie wordt toch bijgehouden ergens?
Ik heb ook een paar coins gekocht ooit voor 4000 euro. dus de waarde ervan zou te volgen moeten zijn. Of ben ik hierover te optimistisch?
Dat klopt, maar er bestaan ook zogenaamde "mixers"

80 mensen maken er X bedrag bitcoin aan over (allemaal verschillend) en krijgen dat in meerdere betalingen aan verschillende (nieuwe) wallets terug, minus een kleine fee.

Het is dus nooit meer te achterhalen waar je Bitcoins heen zijn gegaan, tenzij je swerelds meest incompetente crimineel te pakken hebt die ze naar een geverifieerd exchange account overmaakt zonder mixer - maar die kans is klein.

Je kan beter op zoek naar waar/hoe je wachtwoord gelekt is. Daar heb je nog een kans de dader te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:14

GG85

.......

Terugkrijgen is kansloos. Zaak dus dat je zorgt dat ze niet gestolen worden.

Crypto is zelf voor 'bank' spelen dus ook zelf verantwoordelijk voor 'bank grade' beveiliging.

-Zorg dat je systeem up to date is met een virusscanner.
-PC (Windows ieg) beveiligen met secureboot, Bitlocker en een fatsoenlijk wachtwoord. Niet standaard als Admin inloggen
-Gebruik overal unieke en ingewikkelde wachtwoorden van 20/30+ karakters
-Sla die allemaal op in een password manager
-Password manager beveilig je met een heel goed masterpassword + 2FA (bijv een Yubikey + KeepassXC)
-Evt laat je je Digid en email wachtwoorden buiten je passwordmanager, met je email kan je meestal zo
ongeveer alles resetten dus email moet je heel veilig houden, dus ook hier weer 2FA.
-2FA gebruiken waar mogelijk en liefst geen SMS maar een Authenticator app of Yubikey
-2FA codes niet in je passwordmanager maar of in een 2e database of op papier ergens veilig (achter de plinten ofzo)
-Yubikey code en masterpassword en je Digid en email password ook ergens op papier en veilige plek als backup.
-Crypto niet op een excange laten staan.
-Alleen inloggen op systemen die je vertouwd, of dmv een live Linux ISO booten van USB dmv bijv Ventoy

Wachtwoordtip: "Ik hou van lekker met crypto rommelen en centjes verdienen" is een (veel!) beter wachtwoord en ook nog eens beter te onthouden dan "bfdR$@f12"

Als bovenstaand te moeilijk/lastig/gedoe is niet aan grotere bedragen beginnen met crypto en nog eens goed nadenken hoe veilig je Digid/email/bankaccounts zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door GG85 op 29-06-2021 19:06 ]

Pagina: 1