Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken om te gamen, om grote vectorbestanden te bewerken en om wetenschappelijke software op te draaien. Die software heeft vooral baat bij veel werkgeheugen en een snelle processor. Gamen is eigenlijk de laagste prioriteit hierbij.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief de grafische kaart, hoop ik rond 1400 euro te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti. Daarnaast heb ik nog mijn 7 jaar oude desktop, maar ik vermoed dat het niet de moeite waard gaat zijn om die mee te nemen. Mijn twee monitoren zullen wel mee gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve de standaard PC onderdelen, denk ik dat ik minstens 32GB werkgeheugen nodig ga hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar een Gigabyte moederbord vanwege mijn goede ervaringen ermee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nou, stiekem ben ik wel geïnteresseerd in een beetje eye candy (best spijt van mijn oude saaie Fractal kast, ook al deed die het prima). Vandaar de bizar dure case fans en opzichtige case.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de configuratie die ik in gedachten heb, logisch is of dat er alternatieven zijn die beter zouden werken. Volgens pcpartpicker kan deze case trouwens ook niet samen met deze GPU, maar als ik de dimensies check, zou alles moeten passen.
Daarnaast heb ik nu specifiek een moederbord en case met USB C uitgezocht, en die zijn er nog niet heel veel voor zover ik weet. Mocht dit echt niet de moeite waard zijn, wil ik dit misschien ook aanpassen.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Ik wil het systeem gebruiken om te gamen, om grote vectorbestanden te bewerken en om wetenschappelijke software op te draaien. Die software heeft vooral baat bij veel werkgeheugen en een snelle processor. Gamen is eigenlijk de laagste prioriteit hierbij.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief de grafische kaart, hoop ik rond 1400 euro te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb al een Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti. Daarnaast heb ik nog mijn 7 jaar oude desktop, maar ik vermoed dat het niet de moeite waard gaat zijn om die mee te nemen. Mijn twee monitoren zullen wel mee gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behalve de standaard PC onderdelen, denk ik dat ik minstens 32GB werkgeheugen nodig ga hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar een Gigabyte moederbord vanwege mijn goede ervaringen ermee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nou, stiekem ben ik wel geïnteresseerd in een beetje eye candy (best spijt van mijn oude saaie Fractal kast, ook al deed die het prima). Vandaar de bizar dure case fans en opzichtige case.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de configuratie die ik in gedachten heb, logisch is of dat er alternatieven zijn die beter zouden werken. Volgens pcpartpicker kan deze case trouwens ook niet samen met deze GPU, maar als ik de dimensies check, zou alles moeten passen.
Daarnaast heb ik nu specifiek een moederbord en case met USB C uitgezocht, en die zijn er nog niet heel veel voor zover ik weet. Mocht dit echt niet de moeite waard zijn, wil ik dit misschien ook aanpassen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700K Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490I Ultra | € 234,95 | € 234,95 |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo | € 959,- | € 959,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 4TB | € 112,30 | € 112,30 |
1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 100 | € 117,90 | € 117,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
1 | Ventilatoren | Thermaltake Riing Quad 14 RGB 3 Pack Zwart, 140mm | € 107,30 | € 107,30 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2E3200C16 | € 169,- | € 169,- |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 760W Platinum | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 89,99 | € 89,99 |
Totaal | € 2.324,56 |
Bij voorbaat dank voor de hulp!