Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsoft
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-12-2023
Goedemiddag allemaal,

Op ons kantoor hebben wij een Mac staan die wordt gebruikt voor videomontage. Bij mij thuis staat een Synology NAS DS918+ die via de software 'Cloud Station Backup' automatisch backups maakt van de interne schijf van de montage Mac.

Nu werkt deze software niet helemaal lekker. Zo af en toe gaat de software ineens de map, waar alle montages in staan, niet meer backuppen. Deze map wordt dan uitgevinkt en ik moet dan zelf deze map weer aanvinken om te backuppen. 8)7

Waarschijnlijk vindt de software deze map te groot (meer dan 1tb) maar dit is uiteraard wel de belangrijkste map om te backuppen. De andere mappen op de HD blijven wel tot nu toe gebackupped.

Concreet mijn vraag: Hebben jullie een beter alternatief om de (gehele) Mac automatisch te laten backuppen naar de NAS die bij mij thuis staat?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-04 13:05
Het is allereerst verstandig om ten alle tijden minimaal 2 back-ups voorhanden te hebben.

Ik zou een tweede NAS aanschaffen en deze op kantoor aansluiten. Je kunt dan via Time Machine je Mac back-uppen naar de kantoor-NAS en deze op zijn beurt via Hyper Backup naar je NAS thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matsoft
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-12-2023
Dank voor je reactie! Op kantoor wordt op een externe HD backups gemaakt via Time Machine.

Nu wordt de interne HD van de Mac ook gebackupped naar de NAS thuis. Dus is het beter om niet de interne HD maar de Time Machine HD te backuppen naar de NAS thuis?

En is 'Hyper Backup' betere software dan 'Cloud Station Backup'? Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
matsoft schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:02:
Dank voor je reactie! Op kantoor wordt op een externe HD backups gemaakt via Time Machine.

Nu wordt de interne HD van de Mac ook gebackupped naar de NAS thuis. Dus is het beter om niet de interne HD maar de Time Machine HD te backuppen naar de NAS thuis?

En is 'Hyper Backup' betere software dan 'Cloud Station Backup'? Ervaring mee?
Ik zou zorgen voor een back-up van je volledige volume inclusief system state. Dat doet Cloud Station Backup volgens mij niet maar dit heb ik persoonlijk nooit gebruikt. Time Machine doet dit wel. De Time Machine back-up moet je inderdaad op je NAS thuis zien te krijgen. Dit zou evt. ook kunnen door deze mee naar huis te nemen en via USB naar je NAS te kopiëren.

Via Hyper Backup kun je een Synology NAS back-uppen naar een andere Synology NAS. Dit gebruik ik zelf al enige tijd om mijn NAS te back-uppen naar mijn ouders en vice versa.

[ Voor 9% gewijzigd door Wromsi op 29-06-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dit bij iemand ingericht met rsync.
Kantoor Mac client -> Kantoor Syno NAS -> rsync script -> Thuis Syno NAS
  • rsync script pakt alleen mutaties op
  • loopt via syno cron job
  • mailt i.g.v. error loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
desmond schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:20:
Ik heb dit bij iemand ingericht met rsync.
Kantoor Mac client -> Kantoor Syno NAS -> rsync script -> Thuis Syno NAS
  • rsync script pakt alleen mutaties op
  • loopt via syno cron job
  • mailt i.g.v. error loop
Kan ook, alleen heb je dan geen versioning etc. als een bestand per ongeluk overschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Zorg zoiezo dat je goed de backups geregeld hebt.
Een sync is geen backup, anno 2021 moet je minstens versioning hebben, want bij een ransomware oid is je backup anders de volgende dag ook encrypted.

Behalve dat het een Netwerk schijf is, heeft de vraag an-sich meer met opslag te maken dan met netwerken. Dus move -> OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:40

FreakNL

Well do ya punk?

Dingen thuis neerzetten is not done. Gewoonweg onprofessioneel. Als ik dat bij mijn WG voorstel wordt ik uitgelachen en vice versa.

Neem iets in de cloud af, volgens mij heeft Syno apps voor bijvoorbeeld backups naar AWS.

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 29-06-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wromsi schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Kan ook, alleen heb je dan geen versioning etc. als een bestand per ongeluk overschreven wordt.
Dat kan met:
rsync --backup --suffix=`date +'.%F_%H-%M'`
https://stackoverflow.com...-backup-without-overwrite

• liamhil
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-04 22:18
Hallo,

Je kan via Synology Drive naar een NAS schrijven toch? Ik gebruik het ook om de mac van mijn vriendin te syncen. Alle bestanden, alleen niet de OS, wordt realtime op de NAS gezet.

Ideaal.
Pagina: 1