Laptop aankoopadvies voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massem
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-11-2024
Na twee Lenovo's waar ik helaas niet tevreden over ben (niet helder genoeg, flikkerend beeldscherm, accu snel kapot), ben ik weer op zoek naar een nieuwe laptop. Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij van wat advies willen en kunnen voorzien!

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal drie dagen per week gebruikt worden voor kantoorwerk (Word, Excel, Google Drive, mailen...). Daarnaast zal de laptop gebruikt worden om te Netflixen, Youtube filmpjes kijken, surfen. Verder geen zware dingen.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de €700-900.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe zal ik de laptop ook mee nemen, mijn voorkeur is dan ook 14 of 15 inch. Mijn huidige laptop is 14 inch, maar ik kan me voorstellen dat een iets grotere laptop ook wel prettig is voor kantoorwerk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn vriend heeft een Asus Zenbook UX433FA-A5155T, dit vind ik echt een fijne laptop, met een mooi scherm en mooi/degelijk gebouwd. Daarom zat ik te kijken naar de Asus ZenBook 14 UX425JA-BM335T en de Asus VivoBook 15 S513EA-BN781T, echter kan ik hier (nog) geen reviews van vinden. Een Lenovo zie ik in ieder geval niet zitten, aangezien mijn laatste twee ervaringen niet zo positief zijn.

Mijn huidige laptop (Lenovo Yoga 530-14IKB 81EK00E1MH) heeft een touchscreen en is ook te gebruiken als tablet. Hier heb ik nog nooit gebruik van gemaakt, dat soort extra's ben ik dit keer niet naar op zoek. Qua snelheid ben ik wel tevreden over deze laptop (i5 processor/8gb werkgeheugen/SSD).