[Car] Installatie is min of meer af, toch nog wat vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Afgelopen weekend heb ik mijn installatie laten afwerken. Er werd een custom kist gebouwd met 1 woofer erin aangesloten op een versterker. .
Als front speakers heb ik een composetje van focal. Die zijn aangesloten op een versterker. Zou graag nog rear speakers willen om de soundstage te verbeteren maar het slechte nieuws is dat de radio die ik nu heb maar 2 pre outs heeft. Omdat er zoveel radio's zijn weet ik niet goed welke ik nu moet nemen. Zoek eentje die een afneembaar touchscreen scherm heeft. En niet té prijzig is. Maar wel gewoon goed is.
Hij hoeft niet perse dab + te hebben, gezien ik raar of zelden radio luister. Maar is altijd wel mooi meegenomen. Zeker wel Bluetooth en een uitgebreide en goedwerkende equalizer. Of de mogelijkheid om er Spotify op te zetten. Zodat ik niet via Bluetooth met mijn mobiel moet werken en deze enkel kan houden om oproepen te ontvangen.
CD/dvd hoeft ook niet. En dan uiteraard wel 3 kanalen.
Ik heb al zelf eens gezocht, boss audio heeft er eentje maar die is op Amazon onbeschikbaar.

Edit:
Is blijkbaar moeilijk te vinden zonder 100de euro's uit te geven. Dus misschien toch maar een gewone radio.

Mijn 2de vraag gaat over de werking van het electriciteitssysteem. Ik heb hier al eens een topic over gemaakt maar het is me toch nog onduidelijk. De dynamo en batterij van mijn Suzuki alto zijn heel klein. De batterij is niet dezelfde als in de meeste auto's. Het is een kleiner formaat. Alsook de dynamo. Nu ben ik een beetje bang dat ik met de 500 watt teveel vraag van de batterij. Zelfs als de muziek niet altijd op vol volume staat. En dus wel eens startproblemen zou kunnen krijgen na verloop van tijd. Want hier zit ik echt niet op te wachten. Ik weet dat er zoiets bestaat als big 3 upgrade. Gaat dit voldoende zijn om de batterij minder te belasten of voorkomen dat de batterij leeg geraakt ofzo? Of moet ik mij helemaal geen zorgen maken hierover?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik meestal korte ritjes maak. Max 30 min.
Dus vraag ik mij af of de batterij genoeg word bijgeladen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberdemon op 29-06-2021 18:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Lopen je speakers rechtstreeks via de ingebouwde versterker van de radio, of gebruik je een externe versterker?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Sorry, vergeten te vermelden. Speakers worden versterkt door een externe versterker. Alsook de woofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik beantwoord mijn bovenstaande vraag zelf: ik ga regelmatig dan toch eens een toertje voor plezier maken.
De reden waarom ik dit niet eerder als oplossing zag was omdat ik dit benzine verspilling vind maar weet intussen dat dat de goedkoopste oplossing is. Het is een zuinige auto dus hoef ik mij daarover eigenlijk geen zorgen te maken. Dan is het enkel nog de vraag welke radio. Ik heb hier een model gezien van pioneer: mvh-x580dab

Heeft veel reviews dus zal wel ok zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 12:11
Pioneer is doorgaans wel prima ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Illusion

(the art of)

Pre-outs mag je gewoon splitten, daar heb je geen nieuwe radio voor nodig.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Degene die het heeft gestoken zei iets over dat splitten bij de 1ste afspraak. Dat dit niet ging.
Zal 1 vd dagen hier nog eens achter horen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberdemon op 29-06-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 08:40
Ik zou persoonlijk eens naar een android radio met als extra mogelijkheid bijvoorbeeld android auto of apple carplay kunnen kijken.
Je hebt ze ook in modellen met 5 losse kanalen, en met een afneembaar scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
500 watt is niet teveel gevraagd van je auto. Het is met Pulse. En niet continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@superkevinxd
Een alto heeft 1 din.
Er is een model van pioneer waarbij het scherm er uitkomt bij het starten van de motor en weer inklapt bij het stil leggen.
Op zich wel fijn maar zoiets kan falen of stukgaan net op momenten dat het niet uitkomt. Met zoiets hou ik rekening.
Bij de modellen die een niet inklapbaar scherm hebben staat meestal niet bij dat je het scherm er af kan nemen.
Vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Ben al sinds gisteren aan het zoeken, heb hier nu een Sony voor me, de XAV-AX805D
Maar staat niet bij dat het scherm er af kan gehaald worden.

Edit
Scherm kan er af. Misschien is die wel het meest interessants. Iemand ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberdemon op 30-06-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkevinxd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 08:40
Cyberdemon schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:39:
@superkevinxd
Een alto heeft 1 din.
Er is een model van pioneer waarbij het scherm er uitkomt bij het starten van de motor en weer inklapt bij het stil leggen.
Op zich wel fijn maar zoiets kan falen of stukgaan net op momenten dat het niet uitkomt. Met zoiets hou ik rekening.
Bij de modellen die een niet inklapbaar scherm hebben staat meestal niet bij dat je het scherm er af kan nemen.
Vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.
Ben al sinds gisteren aan het zoeken, heb hier nu een Sony voor me, de XAV-AX805D
Maar staat niet bij dat het scherm er af kan gehaald worden.

Edit
Scherm kan er af. Misschien is die wel het meest interessants. Iemand ervaring mee?
Is een radio zoals dit een goed idee? Natuurlijk is dit niet een specifiek model dat ik aanwijs, maar simpelweg een voorbeeld.
Android Radio 1 Din Verstelbaar Scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Radio ziet er wel ok uit maar het word verzonden vanuit China. Dus er zullen importkosten bijkomen.
Maar nu ben ik op iets anders gekomen.
In het review filmpje dat ik heb gezien van de Sony radio, zag ik verschillende reacties van mensen die hun tablet gebruiken als GPS en om Spotify te spelen. Dat kan inderdaad wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ga het gewoon bij 1 din houden en een normale smartphone.
Groot scherm is leuk maar pure luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 22:40
Achterspeakers voegt bijna niets toe, zou ik zeker niet aan beginnen als je al wil besparen op je radio. Qua vermogen, als je je zorgen maakt kun je een condensator of een grotere accu plaatsen, maar is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:45
Waarom wil je een scherm?
Ik heb dat vroeger ook gedaan, vond het wel stoer.
Maar de geluidskwaliteit is bagger, je euro's zitten dan in een scherm niet in het geluid.

Ik zou gewoon een 1-din Alpine radio pakken beste keuze geweest die ik ooit gemaakt heb.
UTE-204dab of CDE-205dab bijvoorbeeld.

Hebben ook voldoende uitgangen voor de versterkers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkB88mqFFW6Ch_TowFtK-_ktdNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pm0egDFRB6Yb7HopfGZXc2tm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Inderdaad.
Nu heb ik een SPH 10BT.
Heb ik een goede keuze gemaakt wat betreft speakers?
Woofer weet ik ondertussen dat er betere merken zijn.
Pagina: 1