Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 17:11
Ik zoek een
OLED 55 of 65" tv ter vervanging van de Panasonic Plasma TV.

Wat is je budget?
Range is tussen de 1000 - 1500 euro (ex cashback acties)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV/Netflix kijken als voornaamste reden, heb geen game consoles oid. Qua geluid hecht ik wel wat waarde aan een TV. Om die reden destijds een Panasonic Plasma genomen.

En de TV moet aan de muur, al is dat bij elke tv wel mogelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dub tussen een aantal modellen:
LG C1
Sony A80J
Panasonic 1004

Welke vragen heb je hier nog over?
In principe wil ik de beste keus maken met betrekking tot geluid en picture quality. De Plasma die ik nu heb is ondertussen alweer 13 jaar oud, maar heeft mij nooit in de steek gelaten. Om die reden heb ik ook Panasonic op het lijstje gezet.

Verder zoek ik vooral de voors- en tegens van mijn shortlist. Had Philips ook nog op het lijstje gezet ivm de B&W luidspreker. Maar twijfel of die zich kan meten tegen de 3 die ik benoemd heb.

Daarnaast is HDMI2.1 nu niet direct van belang (heb geen consoles oid), maar mogelijk in de toekomst kan het wel handig zijn, omdat ik twee kinderen heb die vroeg of laat wel een keer wat willen gaan aansluiten.

Qua grootte is 65" wel de max. al weet ik niet of dat in de prijscategorie gaat vallen.

En eventueel andere tips zijn uiteraard welkom.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Beste antwoord (via Wicked-Game op 01-07-2021 16:32)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:36

FeaR

In GoT we trust

Wicked-Game schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:52:Qua geluid hecht ik wel wat waarde aan een TV.
Als in de interne speakers of als in wat de TV door kan zetten (ondersteuning voor tracks)? Ik gok het eerste aangezien de genoemde Philips met de sound bar maar even voor de zekerheid.

Gaat de LG 65G1 inclusief cash back ook al niet ruim onder de 2000 euro? Die is inclusief muurbeugel wat je op dat vlak weer wat uitspaart ten opzichte van een Vogels.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat je de stap echt moet maken. De verhalen (die vooral op HT Forum gaan) over dat plasma een natuurlijker beeld geeft is mijns inziens vooral gebaseerd op hoe de TV's bij de MediaMarkt staan. Mijn TV brandde uit de doos ook de ogen uit mijn hoofd maar andere beeld modus en het beeld is echt vele malen beter dan wat mijn Panasonic plasma deed. De stap van Full HD naar 4K is leuk maar het grote verschil gaf hier toch wel HDR versus SDR en het contrast. Ik hield mezelf altijd voor dat plasma ook zwart zwart was omdat de pixel uit zou staan, niets is minder waar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Belangrijke afwegingen hier zijn:
  • Koelplaat of geen koelplaat? Een TV met koelplaat kan extra veel licht geven, maar niet voor iedereen is dat van meerwaarde.
  • Een TV met extra optimalisatie voor filmmateriaal (Panasonic, Sony) of meer voor spelplezier (LG)?
  • Beeldprocessor: Ga je voor het nieuwste van het nieuwste bij de LG C1, of een beeldprocessor die een generatie ouder is, maar wel goed staat aangeschreven (Sony)?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wicked-Game schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:52:Qua geluid hecht ik wel wat waarde aan een TV.
Als in de interne speakers of als in wat de TV door kan zetten (ondersteuning voor tracks)? Ik gok het eerste aangezien de genoemde Philips met de sound bar maar even voor de zekerheid.

Gaat de LG 65G1 inclusief cash back ook al niet ruim onder de 2000 euro? Die is inclusief muurbeugel wat je op dat vlak weer wat uitspaart ten opzichte van een Vogels.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat je de stap echt moet maken. De verhalen (die vooral op HT Forum gaan) over dat plasma een natuurlijker beeld geeft is mijns inziens vooral gebaseerd op hoe de TV's bij de MediaMarkt staan. Mijn TV brandde uit de doos ook de ogen uit mijn hoofd maar andere beeld modus en het beeld is echt vele malen beter dan wat mijn Panasonic plasma deed. De stap van Full HD naar 4K is leuk maar het grote verschil gaf hier toch wel HDR versus SDR en het contrast. Ik hield mezelf altijd voor dat plasma ook zwart zwart was omdat de pixel uit zou staan, niets is minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
dmantione schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:48:
Belangrijke afwegingen hier zijn:
  • Koelplaat of geen koelplaat? Een TV met koelplaat kan extra veel licht geven, maar niet voor iedereen is dat van meerwaarde.
  • Een TV met extra optimalisatie voor filmmateriaal (Panasonic, Sony) of meer voor spelplezier (LG)?
  • Beeldprocessor: Ga je voor het nieuwste van het nieuwste bij de LG C1, of een beeldprocessor die een generatie ouder is, maar wel goed staat aangeschreven (Sony)?
Qua beleving zou ik zeggen film waarbij Sony en Panasonic dan beter eruit komen. Qua beeldprocessor, tja in principe dan wel weer het "nieuwste" om er zeker van te zijn wat jaren plezier te hebben (blijft afwachten uiteraard).
FeaR schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Voorheen was geluidskwaliteit geen issue want het verliep via het surround systeem. Maar vorig jaar besloten het hele surround te verkopen en stereo te gaan waarbij de opstelling ten opzichten van de TV niet in lijn ligt. Dus geen optie om dit over de stereo te laten lopen.

Om die reden is geluidskwaliteit een iets belangrijker punt geworden. Andere optie kan zijn om een soundbar aan te schaffen.

De G1 heb ik buiten beschouwing gelaten, maar zal die toch even bekijken. Als daar een beugel bij zit is dat uiteraard mooi meegenomen.

De stap ga ik ook zeker maken, uiteraard is beeldkwaliteit ook sterk verbeterd in de jaren. En ga ik er ook niet vanuit dat de Panasonic hier nog in mee kan. Daarnaast is de tv ondertussen al flink verouderd, en is ook het stroomverbruik een beweegreden om over te stappen. Met kinderen staat de tv nu eenmaal wat vaker aan. Heb flink wat jaartjes genoten van de Plasma, maar tijd voor wat anders.

LG C1 en G1 maar even bekijken.

Nog specifieke redenen niet voor LG te gaan, aangezien die toch hoofdleverancier zijn van de panelen voor de andere fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:20
Voor mij persoonlijk nooit meer Philips. Dat is inmiddels TP Vision met een Philips sticker erop.
En ik heb hele slechte ervaringen met customer care en updates voor de tv.

Daarom heb ik destijds voor LG gekozen. Het verschil met Sony is groot qua prijs en mij inziens het niet waard. Panasonic geen idee.

Er denk dat er maar weinig OLED TVs zijn die nu kunnen tippen aan de prijs/kwaliteit verhouding van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wicked-Game schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:01:
[...]
Voorheen was geluidskwaliteit geen issue want het verliep via het surround systeem. Maar vorig jaar besloten het hele surround te verkopen en stereo te gaan waarbij de opstelling ten opzichten van de TV niet in lijn ligt. Dus geen optie om dit over de stereo te laten lopen.
Check :) Jouw username had bij mij een associatie met B&W (en Classé?), vandaar dat ik het vroeg. Ik denk alleen dat de G1 dan af gaat vallen, geluid is eigenlijk ronduit slecht. Niet gek natuurlijk uit een TV van een paar centimeter dik. Op dat vlak is het keuzes maken, de Panasonic die nu op de FP wordt besproken (buiten budget, puur als voorbeeld) blinkt zo te zien uit in geluid maar qua design lever je mijns inziens dan weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
FeaR schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Check :) Jouw username had bij mij een associatie met B&W (en Classé?), vandaar dat ik het vroeg. Ik denk alleen dat de G1 dan af gaat vallen, geluid is eigenlijk ronduit slecht. Niet gek natuurlijk uit een TV van een paar centimeter dik. Op dat vlak is het keuzes maken, de Panasonic die nu op de FP wordt besproken (buiten budget, puur als voorbeeld) blinkt zo te zien uit in geluid maar qua design lever je mijns inziens dan weer in.
Klopt! ;)

En is inderdaad nog steeds Classé met B&W 802D3. Alleen geen HT meer, die is de deur uit gegaan. Ansich zou ik het geluid kunnen oplossen door een soundbar. De Panasonic heeft een sound engineered by Technics systeem erin. En ik weet dat Panasonic altijd wel wat focus legt op audio. Helaas is de 2004 net even teveel van het goede. Zal even moeten kijken wat de 1506 niet heeft tegenover de 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Klopt! ;)

En is inderdaad nog steeds Classé met B&W 802D3. Alleen geen HT meer, die is de deur uit gegaan. Ansich zou ik het geluid kunnen oplossen door een soundbar. De Panasonic heeft een sound engineered by Technics systeem erin. En ik weet dat Panasonic altijd wel wat focus legt op audio. Helaas is de 2004 net even teveel van het goede. Zal even moeten kijken wat de 1506 niet heeft tegenover de 2004.
Het geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ik las al zoiets inderdaad dat het geluid van de 2004 niet in de 1506 zal zitten. Maar dat het wel iets beter weer is dan de 1004.

De 2004 zal een te dure tv gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 22:25
De LG C1 heeft op zichzelf al behoorlijk goed geluid. (voor een tv dan hè...)
Meer dan voldoende voor doorsnee reguliere tv-uitzendingen.
En als je eens echt mooi geluid wilt hebben voor een muziekspecial bijv. , dan heb je toch nog steeds je stereoversterker.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Het geluid van de Sony OLED TV is echt het beste geluid wat ik heb gehoord van een TV.

https://www.iear.nl/product/sony-kd-55a89/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
HereIsTom schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:34:
Het geluid van de Sony OLED TV is echt het beste geluid wat ik heb gehoord van een TV.

https://www.iear.nl/product/sony-kd-55a89/
Ik dacht al waar blijft Herels Tom met zijn Sony tv. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Gverboon schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:18:
[...]

Ik dacht al waar blijft Herels Tom met zijn Sony tv. 8)7
Tja als je deze Sony TV niet hebt kun je er ook niet over mee praten!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1