Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baszie16
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
Beste Tweakers,

Op onze slaapkamer hebben wij een televisie van Samsung (model UE40F5700AWXXN) die wij ongeveer 6 jaar geleden hebben aangeschaft. Wij zetten de tv zelden aan (hoogstens één avond per week).

Toen ik vanochtend de tv aanzette, was er geen beeld zichtbaar. Het ligt niet aan het internet of de kabel, want ook het menu is niet zichtbaar, Wel hoor ik geluid (ook als ik de afstandsbediening gebruik). Voor de rest is het beeld donker en een beetje verlicht. Wanneer ik met een zaklamp op het scherm schijn zie ik alsnog geen beeld.. Ook heb ik de televisie een uur van de spanning afgezet, maar ook dit lost het probleem niet op.

Weten jullie wat er wellicht aan de hand kan zijn? En of dit op te lossen is? Het lijkt mij erg apart dat de tv nu al "op" is gezien wij echt zelden aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
Baszie16 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
Beste Tweakers,

Op onze slaapkamer hebben wij een televisie van Samsung (model UE40F5700AWXXN) die wij ongeveer 6 jaar geleden hebben aangeschaft. Wij zetten de tv zelden aan (hoogstens één avond per week).

Toen ik vanochtend de tv aanzette, was er geen beeld zichtbaar. Het ligt niet aan het internet of de kabel, want ook het menu is niet zichtbaar, Wel hoor ik geluid (ook als ik de afstandsbediening gebruik). Voor de rest is het beeld donker en een beetje verlicht. Wanneer ik met een zaklamp op het scherm schijn zie ik alsnog geen beeld.. Ook heb ik de televisie een uur van de spanning afgezet, maar ook dit lost het probleem niet op.

Weten jullie wat er wellicht aan de hand kan zijn? En of dit op te lossen is? Het lijkt mij erg apart dat de tv nu al "op" is gezien wij echt zelden aanstaat.
Backlight is defect. Voeding is nog in orde omdat tv nog aangaat je en je geluid hebt. Dat is doorgaans een nieuwe backledpanel plaatsen maar gezien de leeftijd van het apparaat en de aanschafwaarde lijkt mij dat niet rendabel als je dat via de winkel/samsung gaat doen. Dus of er is een reparatiezaak om de hoek die zoiets wil doen en ook kan. Of je gaat op zoek naar een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baszie16
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
@Wren Bedankt voor je reactie! Het is dus waarschijnlijk niet iets wat ik zelf als leek kan fixen.. Wel raar dat ie zomaar kapot is. Kan dat zomaar van de een op andere dag gebeuren? Hoe voorkom ik dat bij een nieuwe tv? Stekker uit het stopcontact als de tv uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
Baszie16 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:18:
@Wren Bedankt voor je reactie! Het is dus waarschijnlijk niet iets wat ik zelf als leek kan fixen.. Wel raar dat ie zomaar kapot is. Kan dat zomaar van de een op andere dag gebeuren? Hoe voorkom ik dat bij een nieuwe tv? Stekker uit het stopcontact als de tv uitstaat?
Als je een leek bent zou ik het niet doen. Maar aangezien de tv nu toch total loss is kan je eens een kijkje nemen,misschien zit er slechts een powerkabel naar de backlight los.

En het waarom.tja....een apparaat gaat nu eenmaal van de ene op de andere dag stuk. Of het nu een telefoon is of een tv. Misschien iets doorgebrand,versleten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic naar het juiste subforum :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad