Betere laptop voor havist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Wat ga je met je laptop doen?
Bestemd voor mijn dochter, Havo, en we willen niet het standaard trage device voor veel geld kopen of huren. De ondersteuning en backup apparatuur kan ik zelf in voorzien. Ze maakt graag foto's en video en daar moet de laptop ook mee overweg kunnen. Echter moet natuurlijk niet te zwaar zijn en voor lichte taken moet deze lang zonder powersource kunnen.

Wat is je budget?
500-600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, gebruik in de klas, rugtas, op de fiets naar school etc, daarom graag uit een zakelijke serie

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
11 tot 13 inch max, SSD, 8GB, 5ghz wifi, redelijk display en goede trackpad, en beetje meer power dan gemiddeld, max 2 kilo

Zelf kom ik uit op een refurbished Thinkpad X1 Yoga met een I5 (GEN 6) en 256GB SSD en 8GB

YouTube: Lenovo ThinkPad X1 Yoga Review: the X1 Carbon Goes Yoga

Deze zijn voor zo'n 500 euro te koop en hebben veel meer power dan de op school aangeboden DELL 3190.

Ik twijfel echter of deze stevig genoeg zijn ? Iemand ervaring met deze serie of alternatieven die voldoen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:24
https://tweakers.net/lapt...57zaKU2odC4XdGR02ZrVBrfUH

zat mogelijkheden? weet niet waar je woont , maar ik zou hier eens kijken :)

bijvoorbeeld deze: V&A aangeboden: Huawei MateBook 13

[ Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 29-06-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik koop liever iets refurbished of nieuw. Moet voor dat geld ook wel lukken

School bied een Dell Latitude 3100 met Pentium N6000 quad core processor aan voor 379 euro.
Die CPU doet het nog niets eens heel slecht al scoort ie single thread wel een stuk slechter een dan een I5 -6300.

Door quadcore komt deze uiteindelijk wel hoger uit maar hoeveel multi thread taken doen ze op de HAVO ? Niet denk ik...

https://www.cpubenchmark....Intel-i5-6300U/4177vs2609