Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik zie echter alleen videokaarten met een DVI-D aansluiting. Kan ik daarop mijn scherm met DVI-i aansluiten ? Ik zie dat dvi-i met geluid is, en dvi-d zonder, maar ik gebruik de speakers van mijn scherm toch niet.
DVI-I is zowel analoog als digitaal. Als jouw scherm digitaal is (99,99% het geval schat ik zo in), dan zal DVI-D gewoon werken. DVI-D stuurt alleen digitaal signaal door.
Wat @TERW_DAN zegt, echter wanneer je een DVI-I kabel hebt, en de videokaart daadwerkelijk een DVI-D connector heeft, dan gaat de kabel niet passen.
Dan heeft de connector van het snoer de pinnen links en de videokaart heeft er dan geen 'gaten' voor.
Meestal heeft je videokaart een DVI-I connector, waar dan alleen DVI-D signaal op staat. Dan werkt het gewoon. Mocht de stekker echter niet passen, dan gewoon een DVI-D kabel kopen, waar de (ongebruikte) pinnen niet op zitten. Deze zal dan zonder problemen in de monitor passen.
De Tweaker-oplossing is trouwens om die pinnen gewoon uit de connector van het snoer te breken. Werkt net zo goed

Meestal heeft je videokaart een DVI-I connector, waar dan alleen DVI-D signaal op staat. Dan werkt het gewoon. Mocht de stekker echter niet passen, dan gewoon een DVI-D kabel kopen, waar de (ongebruikte) pinnen niet op zitten. Deze zal dan zonder problemen in de monitor passen.
De Tweaker-oplossing is trouwens om die pinnen gewoon uit de connector van het snoer te breken. Werkt net zo goed
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.