Scherm met een DVI-I stekker op een DVI-D aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik zie echter alleen videokaarten met een DVI-D aansluiting. Kan ik daarop mijn scherm met DVI-i aansluiten ? Ik zie dat dvi-i met geluid is, en dvi-d zonder, maar ik gebruik de speakers van mijn scherm toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVI-I is zowel analoog als digitaal. Als jouw scherm digitaal is (99,99% het geval schat ik zo in), dan zal DVI-D gewoon werken. DVI-D stuurt alleen digitaal signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Wat @TERW_DAN zegt, echter wanneer je een DVI-I kabel hebt, en de videokaart daadwerkelijk een DVI-D connector heeft, dan gaat de kabel niet passen.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61e4JrPar3L._SL1000_.jpg Dan heeft de connector van het snoer de pinnen links en de videokaart heeft er dan geen 'gaten' voor.

Meestal heeft je videokaart een DVI-I connector, waar dan alleen DVI-D signaal op staat. Dan werkt het gewoon. Mocht de stekker echter niet passen, dan gewoon een DVI-D kabel kopen, waar de (ongebruikte) pinnen niet op zitten. Deze zal dan zonder problemen in de monitor passen.

De Tweaker-oplossing is trouwens om die pinnen gewoon uit de connector van het snoer te breken. Werkt net zo goed :Y)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Topicstarter
Thanks ! beide, heel duidelijk