• The Weasel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 31-10-2021
Hoi allen,

Binnen nu en een aantal dagen krijg ik te weten of ik ben geslaagd voor mijn applicatie-en mediaontwikkelaar opleiding, hartstikke leuk alleen weet ik nu al dat ik niet full time wil gaan werken als developer. Gedurende mijn laatste stage als developer is bij mij duidelijk geworden dat ik het ontwikkelen van websites/ software niet iedere dag van de week wil gaan doen. Ontwikkelen is meer een hobby van mij om af en toe te doen, wanneer ik daar zelf zin in heb.

Voordat ik ben begonnen aan mijn AO opleiding heb ik de opleiding medewerker beheer ICT N3 afgerond en mijn diploma behaald, ik neig er sterk naar om in deze richting werk te gaan zoeken. Momenteel heb ik een bijbaan als ICT medewerker waarbij ik werkplekken uitrol voor verschillende bedrijven en dit bevalt mij erg goed, helaas is dit op oproepbasis. Is er iemand die een soort gelijke situatie heeft meegemaakt of mij kan vertellen op wat voor type banen ik nu het beste kan solliciteren? Werkplekbeheer/ servicedesk lijken mij beide erg leuk, vanuit daar mezelf bijscholen met certificaten om uiteindelijk richting (cloud) beheer o.i.d. te gaan lijkt mij nu een goed plan.

TLDR: Bijna geslaagd voor applicatie-en mediaontwikkelaar opleiding maar na mijn laatste stage erachter gekomen dat ik niet als developer wil gaan werken. Medewerker beheer ICT N3 diploma hiervoor behaald en momenteel een bijbaan als ICT medewerker (oproepbasis). Opzoek naar tips/ tricks op gebied van solliciteren op banen, wat voor banen passen erbij iemand met een mbo 3 ICT en mbo 4 AO diploma? Uiteindelijk doorgroeien naar functie (cloud)beheer d.m.v. werkervaring en certificaten.

_/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ha!
Natuurlijk kan je met een AO opleiding (en een N3 opleiding daarvoor) 'gewoon' solliciteren op beheersfuncties. Natuurlijk is het handig om alvast te beginnen met (online) cursussen in die richting. Cisco, misschien al wel bekend bij je, biedt gratis een paar cursussen aan via Hoe werkt Nederland.

Trouwens dat bedrijf waar je nu op oproepbasis werkt, zou je daar, als eerste baan, misschien ook fulltime kunnen / willen werken? Als dat zo is, kan je het allicht vragen. Als het niet kan, zou het een leuke referentie kunnen zijn??

Succes!

• The Weasel
bernard038 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:31:
Ha!
Natuurlijk kan je met een AO opleiding (en een N3 opleiding daarvoor) 'gewoon' solliciteren op beheersfuncties. Natuurlijk is het handig om alvast te beginnen met (online) cursussen in die richting. Cisco, misschien al wel bekend bij je, biedt gratis een paar cursussen aan via Hoe werkt Nederland.

Trouwens dat bedrijf waar je nu op oproepbasis werkt, zou je daar, als eerste baan, misschien ook fulltime kunnen / willen werken? Als dat zo is, kan je het allicht vragen. Als het niet kan, zou het een leuke referentie kunnen zijn??

Succes!
Hi,

Ik ben momenteel bezig met een cursus Windows server 2019, destijds tijdens de opleiding ICT medewerker beheer ook in verdiept. Cisco ben ik zeker bekend mee, bedankt voor de link naar de gratis cursussen, ga ik zeker gebruik van maken.

De bijbaan als ICT medewerker gaat via een uitzendbureau, ik ga hen zeker ook benaderen voor een fulltime baan zodra ik weet of ik geslaagd ben.

Bedankt voor je reactie! :*)

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:29
@The Weasel Welke regio zoek je? Ik heb misschien wel wat voor je (zonder tussenkomst van een uitzendbureau).

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-05 14:38
Ik ken de situatie wel een beetje,

Ik heb zelf MBO 4 beheer gedaan.

Nu werk ik bij een bedrijf (niet al te groot) Hierbij ben ik systeem beheerder maar ik beheer ook een gedeelte van de Applicatie die we gebruiken.
Voor wat kleinere bedrijven zou dit misschien heel handig zijn als je systeem/Applicatie beheer kan doen.

Zo ken ik ook nog een bedrijf die een nieuwe ICT'er zoeken die dit allebei opzich wil nemen.(aangezien er een nieuwe Applicatie komt)

• Jepperrrr
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-11-2022
CryptoNL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:03:
@The Weasel Welke regio zoek je? Ik heb misschien wel wat voor je (zonder tussenkomst van een uitzendbureau).
Ik misschien ook nog wel, afhankelijk van je regio :-)

• The Weasel
@CryptoNL @Jepperrrr Regio Noord, ik kom zelf uit Friesland dus zoek veelal binnen Friesland, Groningen, Overijssel en Drenthe. Je mag me altijd benaderen mocht dit overeen komen! :*)

• The Weasel
Nylato schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:12:
Ik ken de situatie wel een beetje,

Ik heb zelf MBO 4 beheer gedaan.

Nu werk ik bij een bedrijf (niet al te groot) Hierbij ben ik systeem beheerder maar ik beheer ook een gedeelte van de Applicatie die we gebruiken.
Voor wat kleinere bedrijven zou dit misschien heel handig zijn als je systeem/Applicatie beheer kan doen.

Zo ken ik ook nog een bedrijf die een nieuwe ICT'er zoeken die dit allebei opzich wil nemen.(aangezien er een nieuwe Applicatie komt)
Klinkt goed! Heb je ook specifieke certificaten behaald voor de functie systeem beheerder?

• Jepperrrr
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-11-2022
The Weasel schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:40:
@CryptoNL @Jepperrrr Regio Noord, ik kom zelf uit Friesland dus zoek veelal binnen Friesland, Groningen, Overijssel en Drenthe. Je mag me altijd benaderen mocht dit overeen komen! :*)
Helaas, wij zitten regio zuid :-)

Om antwoord te geven op je vraag; Voor mij zegt MBO 3 ICT niet zoveel. Ik neem mensen aan op persoonlijke kwaliteiten, technische kwaliteiten komen vanzelf (meestal). Ga vooral kennis en ervaring op doen bij bedrijven in functies die je zelf leuk lijkt. Past het niet bij je, vraag dan bij het bedrijf of er een andere interne functie is die je kan vervullen. Hebben ze dat niet, dan kun je ook met goed fatsoen gaan kijken naar een ander bedrijf. Na enkele jaren heb je dan of 1 functie waar je lekker in je vel zit, of meerdere functies gehad die uiteindelijk leiden naar je droombaan :)

Ik ben zelf 12 jaar geleden begonnen bij mijn huidige werkgever als systeem-/netwerkbeheerder. Nu IT manager op een afdeling van 7. Doorgroeien doe je door zelf te vragen, niet met afwachten :)

• The Weasel
Jepperrrr schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Helaas, wij zitten regio zuid :-)

Om antwoord te geven op je vraag; Voor mij zegt MBO 3 ICT niet zoveel. Ik neem mensen aan op persoonlijke kwaliteiten, technische kwaliteiten komen vanzelf (meestal). Ga vooral kennis en ervaring op doen bij bedrijven in functies die je zelf leuk lijkt. Past het niet bij je, vraag dan bij het bedrijf of er een andere interne functie is die je kan vervullen. Hebben ze dat niet, dan kun je ook met goed fatsoen gaan kijken naar een ander bedrijf. Na enkele jaren heb je dan of 1 functie waar je lekker in je vel zit, of meerdere functies gehad die uiteindelijk leiden naar je droombaan :)

Ik ben zelf 12 jaar geleden begonnen bij mijn huidige werkgever als systeem-/netwerkbeheerder. Nu IT manager op een afdeling van 7. Doorgroeien doe je door zelf te vragen, niet met afwachten :)
Ahh, jammer!

Super, bedankt voor je tips, zal ik zeker meenemen :).

Succes met het vullen van de functie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee