[Excel] IF afhankelijk van click-event cel-waarden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een sheet waarbij een aantal cellen een click-event bevat dat ervoor zorgt dat de cel wisselt tussen ja/nee zodra je er op klikt.

Nou wil ik een simpele if-statement in een cel zetten die een waarschuwing laat zien bij een bepaalde ja/nee combi van cellen. Oftewel; =if(and(A1="ja";A2="nee");"waarschuwing";"").
Dit werkt voor cellen met gewone tekst erin en ik heb gecontroleerd of de click-event cellen ook daadwerkelijk de tekst ja/nee bevatten (in de functiebalk).
Toch werkt de if-statement niet, behalve als ik deze selecteer en opnieuw een enter geef.

Iemand die weet waarom dit is en hoe ik dit werkend krijg?
Ik heb het geprobeerd te googlen, maar ik raak verzand in if-statements binnen vba icm click-events.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De celwaarden veranderen op de on-click in de functiebalk, ik heb hoofdlettergevoeligheid gecontroleerd.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Beste antwoord (via DirtyBird op 29-06-2021 10:56)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Wat gebeurd er als je in je click event
code:
1
Call Application.Calculate
aanroept? (of 1 van de varianten die daarvoor bestaan)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
code:
1

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:49:
code:
1
Top! Ik heb de .calculate alleen op de betreffende waarschuwingscel toegepast en het werkt als een amulet (works like a charm?)

Danku!

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8