PostNL weigert pakket te bezorgen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.332 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
Zondag 12:18u Een accu voor mijn boormachine besteld bij 123accu.nl.
Deze zou per PostNL verzonden worden en daarvoor €3,95 bezorgkosten betaald.
Zondag 14:30u verzendbevestiging van 123accu.nl
Zondag 19:44u PostNL meldt dat het pakket binnenkort wordt bezorgd, Dinsdag 29-6 tussen 14:30u en 17:00u
Maandag 10:12u PostNL meldt dat het pakket onderweg is en vandaag tussen 12:00u en 14:00u wordt bezorgd.
Ik ben naar de oogarts gegaan en was om 11:45u weer thuis.
Maandag 11:28u PostNL meldt dat ze mij gemist hebben en dat het pakket morgen wordt bezorgd bij een afhaalpunt in een andere stadswijk, ver van mijn huis.
Maandag 12:52u Ik meld aan PostNL dat ik het daar niet mee eens ben.
Maandag 12:56u PostNL vraagt om barcode etc. en wil meekijken.
Maandag 14:32u PostNL meldt dat, als zich eenmaal heeft voorgenomen om het pakket (ongevraagd) op een afhaalpunt te bezorgen, het niet meer mogelijk is het dan alsnog op mijn adres te bezorgen. Let wel, op dat moment ligt het pakket nog bij de bezorger in de bus.
Ik meldt bij PostNL dat zij zich niet aan de aangegeven bezorgtijd hebben gehouden en dat ik het pakket niet ga ophalen omdat ik daar op dat moment niet toe in staat ben. (mag ff niet a/h verkeer deelnemen vanwege mijn ogen).
maandag 15:42u PostNL reageert dat ik dan maar iemand moet machtigen om het pakket op te gaan halen.
(Pakket ligt nog steeds in de bus van de bezorger).
Ik meldt bij PostNL dat ze niet van mij kunnen eisen dat ik 24/7 thuis blijf en ze zelf contact op moeten nemen met de bezorger of het pakket vanaf het bezorgpunt naar mijn adres moeten verzenden. Het is immers niet mijn schuld dat ze te vroeg zijn gekomen.
PostNL reageert niet meer.

Heb uiteraard 123accu.nl van de gang van zaken op de hoogte gesteld en die zijn vol begrip. Ze hebben beloofd een andere accu alsnog naar mij op te sturen. Via een betrouwbare transporteur.

Dinsdag rond 7:30u, PostNL meldt dat het pakket onderweg is naar het ophaalpunt en dat ze mij zullen berichten als dit opgehaald kan worden. Ik heb de app verwijderd. Ik ben absoluut niet van plan het op te halen.

Ik heb ook via de website van Post.nl geprobeerd om een klacht in te dienen. Daar wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Ze geven alleen links naar oplossingen die hen het beste uitkomen. Verder kom je niet. Dan moet je een aangetekende brief gaan versturen. Dat kost je geld en daarvoor moet je alsnog de deur uit om die te gaan posten op een PostNL agentschap of kantoor.

Ik raad mensen af, vooral als je niet mobiel bent, om aankopen via PostNL te laten bezorgen, of deze in ieder geval niet vooruit te betalen! Je loopt de kans dat jouw product ergens ver weg bij een ophaalpunt wordt gedumpt. PostNL weigert het dan alsnog bij jou te bezorgen.
Als je dit overkomt, ga het dan niet halen! Als je dat doet blijven ze deze achterlijke, klantonvriendelijke procedure voortzetten. Het pakket wordt uiteindelijk toch wel naar de afzender teruggezonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 18:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik vind dat je te moeilijk doet. PostNL is geen koeriersdienst met maatwerkoplossingen, daarvoor is de prijs simpelweg te laag. Je oplossing werkt, maar uiteindelijk vind ik PostNL hier niet echt fout zitten. Bezorgtijden zijn indicatief en ik denk dat de werkwijze van PostNL voor 99,9% van de mensen prima is.

Verder weet ik niet zo goed wat je wilt bereiken met je post. Is het een review? Dat hoort niet op het forum. Is het een rant? Idem. Is het een vraag om hulp/tips/ondersteuning/ideeen? Dan mis ik even de concrete vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door Icephase op 29-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Icephase schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:22:
Ik vind dat je te moeilijk doet. PostNL is geen koeriersdienst met maatwerkoplossingen, daarvoor is de prijs simpelweg te laag. Je oplossing werkt, maar uiteindelijk vind ik PostNL hier niet echt fout zitten. Bezorgtijden zijn indicatief en ik denk dat de werkwijze van PostNL voor 99,9% van de mensen prima is.
Eens. Ik snap ook het nut van het topic niet helemaal.

Hoewel de situatie (minder mobiel) vervelend is voor de TS is dat wel een uitzondering.

PostNL doet hun best om zo goed mogelijk een bezorgtijd af te geven, dat lukt niet altijd.

Vroeger moest je gewoon de hele dag thuis zijn, nu hebben we al heel wat meer luxe dat we die soort dingen met de app al weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zie eigenlijk geen enkel probleem behalve dat je zelf niet zo flexibel (meer) bent in het afhalen. Hoe PostNL dit benaderd is standaard werkwijze. Je had het misschien ook bij voorbaat kunnen laten bezorgen bij een afhaalpunt die wel handig voor je is. Hoef je ze ook niet de beschuldigen dat ze je 24/7 thuis laten zitten.

Verder vind ik het heel schappelijk dat 123accu *nog* een pakketje naar je afstuurt terwijl het echte probleem toch echt bij jezelf ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 29-06-2021 10:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PCan schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:14:
Als je dit overkomt, ga het dan niet halen! Als je dat doet blijven ze deze achterlijke, klantonvriendelijke procedure voortzetten.
Als je heel lang bezig wil zijn met mierenneuken en "je recht halen" in plaats van dat je gewoon je pakketje wil binnen krijgen moet je dat vooral niet doen, nee...

Ik zie ook topics over dat ze vier uur later zijn dan aangegeven of dat ze überhaupt niet aanbellen, dan heb je wat te klagen. Maar een kwartiertje, waar hebben we het over...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje de discussiewaarde en vraag die je hebt. Op dit moment is het meer een rant richting PostNL dan dat het iets toevoegt aan het forum. Dit topic gaat dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.