Firefox en Chrome op Android: Verdwijnende header

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-10 10:52
Bij het scrollen verdwijnt de balk bovenin, prima. Maar hij komt niet terug als ik langzaam scroll. Op Chrome verschijnt de balk wel zodra de bovenkant van het scherm bereikt is een ik door scroll, op Firefox niet en moet ik echt een keer fanatiek op en neer scrollen.

De balk aan de bovenkant van de pagina content kan daar in principe altijd blijven staan, mochten het twee losse objecten zijn, alleen de sticky balk verbergen bij het scrollen lijkt mij voldoende?

Firefox: https://photos.app.goo.gl/4mSzCRxUeo2ejSmV9

Chrome: https://photos.app.goo.gl/dpkFVHAaCqjY4ye18

Pixel 5 op Android 11.

[ Voor 8% gewijzigd door job_h op 28-06-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 14:47

DaFeliX

Tnet Devver
Dank je wel voor je melding

Het lijkt inderdaad heel speciek alleen op FireFox op de Pixel 5 fout te gaan, op andere apparaten of browsers kan ik het niet reproduceren. Ik zet 'm op de lijst om naar te kijken, maar het zou heel goed een browserbugje kunnen zijn. Hoe dan ook, wordt vervolgd

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ervaar dit probleem ook op mijn Pixel 4a.

Volgens mij is dit issue hetzelfde als Firefox: menu verdwijnt

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:17
Ik heb dit probleem al een lange tijd in firefox op een samsung s20 fe. Volgens mij zijn er nog meer meldingen over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-10 15:34
Ik heb hetzelfde probleem hier. Zowel op een Pixel 2 als een Pixel 4a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik ervaar dit probleem momenteel op mijn i devices met iOS 15 icm safari wanneer verwachten jullie een fix topic is van Juli….

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
HKLM_ schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:24:
Ik ervaar dit probleem momenteel op mijn i devices met iOS 15 icm safari wanneer verwachten jullie een fix topic is van Juli….
we hebben deze week een bugbash, en hopelijk komt deze ticket daar ook mee aan bod. Dus, als we de oorzaak kunnen vinden, hebben we hopelijk volgende week een fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Goed om te horen :)

Dan wil ik graag nog even er op wijzen dat dit probleem (tot zover ik weet) op alle mobiele browsers voorkomt. Op Chrome lijkt het gedrag waarbij hij terug komt als je omhoog scrollt beter aan te voelen, maar als je mijn filmpje van Chrome kijkt zie je op 0:27 ook dat de sticky header daar weg is als je heel langzaam omhoog scrollt. De header verschijnt daar pas zodra je niet meer verder omhoog kunt scrollen, maar dat is later dan waar je hem zou verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door job_h op 28-09-2021 09:31 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er is vandaag een wijziging online gezet wat dit probleem moet verhelpen :)

March of the Eagles

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 15:56
Op mijn Xiaomi Redmi note 7 had ik dit ook.

Op mijn Poco X3 Pro niet meer.

Random WTF

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

XWB schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:18:
Just interesting. Wat was de oorzaak en oplossing? ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:18:
Het leek ook een paar dagen goed te gaan. Echter zie ik het de laatste 2-3 dagen weer regelmatig terugkomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln9_HC18AwjE1HVBZRLWZfar5yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3lM9BB2KkFlBKrtjVLSRqO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
fm77 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:15:
[...]

Het leek ook een paar dagen goed te gaan. Echter zie ik het de laatste 2-3 dagen weer regelmatig terugkomen.

[...]
Welke browser gebruik je? Is het consistent, oftewel, kun je het altijd op dezelfde manier reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Op zowel Firefox als Chrome, Pixel 5 Android 11, zie ik nog hetzelfde onderliggende probleem. De header balk verschijnt niet automatisch als de ruimte bereikt wordt boven aan de pagina waar hij zou moeten staan.

Het is verder nog altijd zo dat de balk op Chrome/Android wel verschijnt zodra je niet meer verder kunt scrollen, maar dan is de donkergrijze balk al duidelijk in beeld geweest. Het zou netter zijn als de grijze balk überhaupt niet zichtbaar wordt bovenaan de pagina. Op Firefox/Android werkt deze (fallback) functie niet.

Ik heb wel het gevoel dat de header sinds de update iets sneller verschijnt als ik iets omhoog scroll, waardoor deze situatie minder snel voorkomt. Maar als ik rustig omhoog scroll is het gedrag nog hetzelfde als voor de update.

Ik zal zo deze post updaten met opnames.

Opnames:
  1. Start met header weg
  2. Scroll omhoog om de top van de pagina aan te raken en de header te laten verschijnen (Werkt op Chrome/Android, Safari/iOS en Firefox/Windows. Werkt niet op Firefox/Android)
  3. Scroll omlaag en weer omhoog om normaal gedrag te laten zien
  4. Scroll omlaag en langzaam weer omhoog om ongewenst gedrag te laten zien
  5. Scroll omlaag en weer omhoog om normaal gedrag te laten zien (Firefox filmpje)
  6. Scroll omhoog om header te laten verschijnen (Chrome filmpje)
Firefox/Android: https://photos.app.goo.gl/V8TWL5uzfFUB6MGy6
Chrome/Android: https://photos.app.goo.gl/3XQsnM7epJ62TA6y7
Safari/iOS: Vergelijkbaar gedrag met Chrome/Android.
Firefox/Windows: Vergelijkbaar gedrag met Chrome/Android (als het scherm small genoeg gemaakt wordt om de responsive layout te triggeren met verdwijnende header)

[ Voor 46% gewijzigd door job_h op 07-10-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DaFeliX schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:42:
[...]

Welke browser gebruik je? Is het consistent, oftewel, kun je het altijd op dezelfde manier reproduceren?
Bovenstaande reactie legt het goed uit.
Ikzelf gebruik ook Firefox op Android op een Huawei toestel.
Ik zei eerst dat het minder leek, maar vanaf vandaag is het weer veel vaker raak.
Pagina: 1