Oldtimer computers die windows 10 draaien.

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
10 jaar geleden had ik het erg ambitieuze idee om een computer te bouwen die 10 jaar meegaat, Over 3 weken is het zo ver. Mijn computer wordt 10 jaar!!!. Dus bij deze leek het me leuk om een verzameling te maken met oudjes en hoe ze nog lopen. Als kleine eis om hier te posten, de pc moet minstens 1 keer per week Windows 10 draaien.

Datum aanschaf: 18 juli 2011

Xigmatek Asgard - Midtowermodel Atx
Scythe Mugen 2 rev. B SCMB
OCZ ModXstream Pro - Voeding 600 Watt
Intel Core i5 2500K/3.3 GHz LGA1155 Socket
Team Elite DDR3 - geheugen - 8GB (2x4 GB)
XFX Radeon HD 6790
Hitachi Ultrastar 7k3000 2 TB intern
Microsoft windows 7 Home Premium
LG GH22NS50 Super Multi Schijfstation
Gigabyte GA-Z68AP-D3 moederbord

10 jaar later:

1 component heeft het vorig jaar begeven: de voeding.
precies 5 jaar geleden is er een videokaart toegevoegd: de MSI PCIe nVidia GTX960 Gaming met een Asus Geforce GT730

Performance:

Het beestje werkt nog,start wat traag op (nog steeds geen SSD 8) ) en pruttelt, maar je kan er alles nog mee.

Zijn er nog meer tweakers met oldtimers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
ik heb nog een Q9550 draaien met windows 10. draait helaas niet wekelijks (heeft een zeer specifieke taak) maar die doet die na 11 jaar en 7 maanden nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

FreakNL

Well do ya punk?

Heb in 2019 mijn 2008 build verkocht

Draaide nog prima met W10

V&A aangeboden: Complete PC (voor oma) aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Eigenlijk is het bijna geen prestatie te noemen. Hier wordt de Dell Studio 1749 laptop uit 2010 met inmiddels Win10 en SSD gewoon nog gebruikt voor Minecraft, C&C remastered, etc. 4GB RAM en discrete GPU. Gisteren wel op de koopknop gedrukt voor een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:04
i5 2500+, genoeg ram en ssd is wel key tot succes met Windows 10. In principe loopt ie voor standaard consumeergebruik meer dan prima, pas bij hogere bitrates en resoluties met video zal je haperingen hebben maar een browser kunnen ze sowieso wel draaien. Vanuit de browser kan je dan ook *zuigt uit duim* 95% van de non-gaming taken van iedereen wel dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tot een paar jaar geleden had ik een computer uit 2003 (al waren er wel dingen uit geupgrade, misschien bijna alles zelfs, de basis was een Athlon XP 2000+ maar ik weet niet eens of die er nog in zat :p ). Windows 10 heeft die net niet meer gehaald denk ik, maar ik verwacht dat dit er wel goed op gedraaid zou hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 03-07-2021 11:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:42
Acer Aspire M5201 8GB
Heb het idee dat die ontworpen is met Vista in gedachten, toen men vervolgens met 7 een minder log besturingssysteem in de markt zette liep het alleen maar beter. Inmiddels wel een SSD erin, maar merk eigenlijk niet eens bizar veel verschil als met een HDD.
Photoshop CC draait nog prima, niet watervlug maar je hoeft evenmin minuten te wachten per bewerking.
Wel is de videokaart geupdatet, zat oorspronkelijk een GT 120 in. Werkt opzich nog wel prima eigenlijk, 4K op Youtube wil hij niet, maar 1080 60fps gaat nog redelijk.

Acer Aspire M5201
- AMD Athlon X4 II 620 @2.6gHz
- 8 GB DDR 2
- Samsung EVO 960 SSD
- nVidia GeForce GT640

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Het nut van een opsomtopic ontgaat mij eerlijk gezegd. Er is immers weinig discussiewaarde. Misschien dat @Rukapul er heil in ziet in de HK :+. Voor nu gaat dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.