kajiw schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Ik ben niet bekend met Wake-on-WAN, zal me hier even in verdiepen. Ik kan dit dus in combinatie met teamviewer gebruiken?
RD is alleen beschikbaar op Windows 10 pro. Ik heb dit nooit eerder gebruikt. Bied dit voordelen over bijvoorbeeld teamviewer? Ik kan eventueel overwegen om beide pc's te upgraden, die activatie codes kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer. Windows 10 home biedt alleen hulp op afstand, daarvoor moet elke keer eerst een bestandje worden aangemaakt op de host pc die niet meer geldig is nadat het programma afgesloten is.
De enige bedoeling van Wake-on-WAN (WoW) is om, net als met Wake-on-LAN (WoL), de pc in te schakelen. Wat mij betreft een noodzakelijke toevoeging als je vanop afstand op een toestel wilt kunnen (tenzij het om een server gaat die toch 24/7 ingeschakeld is). Het is inderdaad best om je even in te lezen: je zal misschien wijzigingen in netwerkadapter, bios en router moeten aanbrengen... het kan wat gedoe zijn in het begin, maar eens het correct ingesteld is, is het zalig. Tip: test eerst met WoL zodat je preciezere diagnoses kan stellen in geval van problemen. Ga je dan over van WoL naar WoW, dan weet je dat je het eerder op router-niveau (en hoe jouw pc ermee verbonden is) moet zoeken als er problemen zijn.
Eens dat ingesteld is, kan je inderdaad verder met de software die je verkiest (TeamView, RD, ...)..
Als je enkel en alleen voor RD zou upgraden naar Windows 10 Pro, is dat misschien weggegooid geld, zeker als je toch al gewoon bent om TeamViewer te gebruiken.
[
Voor 5% gewijzigd door
edeboeck op 28-06-2021 18:00
. Reden: Toevoeging RD-TeamViewer ]