Thuis PC op afstand bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajiw
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo,

Ik zit voor mijn werk regelmatig in het buitenland. Ik wil graag mijn PC thuis op afstand kunnen bedienen. Alle opties die ik ken vereisen dat er op de computer zelf toestemming gegeven moet worden. Dit gaat niet mogelijk zijn. Zijn er opties die ik zo in kan stellen zodat ik mijn PC kan bedienen zonder dat ik de software aan laat staan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Met teamviewer kan je prima automatisch overnemen zonder bevestiging instellen. Teamviewer moet uiteraard wel aanstaan om dit mogelijk te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door michielRB op 28-06-2021 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:49

FreakNL

Well do ya punk?

Zoveel.

TeamViewer is de gemakkelijkste. Ik ben daar echter recent vanaf gestapt omdat hij begon te zeuren dat ik het commercieel zou gebruiken.

Ik gebruik nu AnyDesk. Doet ook 2FA.

Als backdoor heb ik ook nog een OpenVPN server draaien op mijn router. Die gebruik ik voornamelijk om in het buitenland TV te kunnen kijken via mijn eigen provider, maar en passant kan ik dan natuurlijk ook gewoon mijn servers benaderen.

En, living on the edge, poort 3389 doorzetten vanaf je router.. Dat is overigens totaal niet aan te raden, want qua beveiliging zit je dan niet echt lekker. Zou je zelfs on-demand kunnen doen door je router vanaf buitenaf benaderbaar te maken, zodat je het remote aan- en uit kunt zetten.. Maar ook dat is natuurlijk niet superveilig, je kunt het vergeten uit te zetten en sowieso is je router van buitenaf benaderbaar maken een risico.

[ Voor 139% gewijzigd door FreakNL op 28-06-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

Neus

www.zenaconsult.com

Probeer DWService.net - prima pakket.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-10 16:06

Sharky

Skamn Dippy!

En anders iets als RealVNC.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 13:57
AnyDesk of een VPN + RDP. Vooral dat laatste werkt een stuk prettiger, maar vereist wel een VPN of web proxy oplossing om het veilig te houden. Ga in geen geval de RDP poort direct bloot open stellen aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:12
Dit kan toch ook al gewoon via Windows Remote Desktop?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:47

aawe mwan

Wat ook leuk is:

kajiw schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:36:
Ik wil graag mijn PC thuis op afstand kunnen bedienen.
Welk Operating System gebruik je op je PC thuis?

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 28-06-2021 16:44 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Dameware is ook een alternatief

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajiw
De pc thuis heeft windows 10 Home, de laptop waarmee ik hem bedien ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Combinatie van 2 onderdelen:
1) pc vanop afstand inschakelen (Wake-on-WAN)
2) pc vanop afstand overnemen... als je Windows draait kan dit via Remote Desktop (zoals hierboven al aan-/afgeraden, maar zorg er dan alstublieft voor dat je niet poort 3389 gebruikt, maar wel een andere... laat die via jouw router doorsturen naar 3389 op jouw pc óf laat RD luisteren op de niet-standaard poort).

Naar aanleiding van jouw post intussen: ik veronderstel dat Windows Home geen RD aanbiedt (een eenvoudige zoekopdracht kan je daar zekerheid over geven), maar dan kan je met TeamViewer o.i.d. aan de slag.

[ Voor 20% gewijzigd door edeboeck op 28-06-2021 16:54 . Reden: Edit n.a.v. post TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajiw
FreakNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:38:
Zoveel.

TeamViewer is de gemakkelijkste. Ik ben daar echter recent vanaf gestapt omdat hij begon te zeuren dat ik het commercieel zou gebruiken.

Ik gebruik nu AnyDesk. Doet ook 2FA.

Als backdoor heb ik ook nog een OpenVPN server draaien op mijn router. Die gebruik ik voornamelijk om in het buitenland TV te kunnen kijken via mijn eigen provider, maar en passant kan ik dan natuurlijk ook gewoon mijn servers benaderen.

En, living on the edge, poort 3389 doorzetten vanaf je router.. Dat is overigens totaal niet aan te raden, want qua beveiliging zit je dan niet echt lekker. Zou je zelfs on-demand kunnen doen door je router vanaf buitenaf benaderbaar te maken, zodat je het remote aan- en uit kunt zetten.. Maar ook dat is natuurlijk niet superveilig, je kunt het vergeten uit te zetten en sowieso is je router van buitenaf benaderbaar maken een risico.
Het was me niet bekend dat teamviewer te gebruiken is zonder eerst een bevestiging te geven. Ik heb net beide pc's aan m'n account toegevoegd en dit werkt nu inderdaad zonder een bevestiging. Top.
edeboeck schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:53:
Combinatie van 2 onderdelen:
1) pc vanop afstand inschakelen (Wake-on-WAN)
2) pc vanop afstand overnemen... als je Windows draait kan dit via Remote Desktop (zoals hierboven al aan-/afgeraden, maar zorg er dan alstublieft voor dat je niet poort 3389 gebruikt, maar wel een andere... laat die via jouw router doorsturen naar 3389 op jouw pc óf laat RD luisteren op de niet-standaard poort).

Naar aanleiding van jouw post intussen: ik veronderstel dat Windows Home geen RD aanbiedt (een eenvoudige zoekopdracht kan je daar zekerheid over geven), maar dan kan je met TeamViewer o.i.d. aan de slag.
Ik ben niet bekend met Wake-on-WAN, zal me hier even in verdiepen. Ik kan dit dus in combinatie met teamviewer gebruiken?
RD is alleen beschikbaar op Windows 10 pro. Ik heb dit nooit eerder gebruikt. Bied dit voordelen over bijvoorbeeld teamviewer? Ik kan eventueel overwegen om beide pc's te upgraden, die activatie codes kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer. Windows 10 home biedt alleen hulp op afstand, daarvoor moet elke keer eerst een bestandje worden aangemaakt op de host pc die niet meer geldig is nadat het programma afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

nhanssen schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:47:
Dameware is ook een alternatief
Bestaat dat nog? Dat was eind jaren 90 dat het populair was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

kajiw schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Ik ben niet bekend met Wake-on-WAN, zal me hier even in verdiepen. Ik kan dit dus in combinatie met teamviewer gebruiken?
RD is alleen beschikbaar op Windows 10 pro. Ik heb dit nooit eerder gebruikt. Bied dit voordelen over bijvoorbeeld teamviewer? Ik kan eventueel overwegen om beide pc's te upgraden, die activatie codes kosten tegenwoordig ook de wereld niet meer. Windows 10 home biedt alleen hulp op afstand, daarvoor moet elke keer eerst een bestandje worden aangemaakt op de host pc die niet meer geldig is nadat het programma afgesloten is.
De enige bedoeling van Wake-on-WAN (WoW) is om, net als met Wake-on-LAN (WoL), de pc in te schakelen. Wat mij betreft een noodzakelijke toevoeging als je vanop afstand op een toestel wilt kunnen (tenzij het om een server gaat die toch 24/7 ingeschakeld is). Het is inderdaad best om je even in te lezen: je zal misschien wijzigingen in netwerkadapter, bios en router moeten aanbrengen... het kan wat gedoe zijn in het begin, maar eens het correct ingesteld is, is het zalig. Tip: test eerst met WoL zodat je preciezere diagnoses kan stellen in geval van problemen. Ga je dan over van WoL naar WoW, dan weet je dat je het eerder op router-niveau (en hoe jouw pc ermee verbonden is) moet zoeken als er problemen zijn.

Eens dat ingesteld is, kan je inderdaad verder met de software die je verkiest (TeamView, RD, ...)..

Als je enkel en alleen voor RD zou upgraden naar Windows 10 Pro, is dat misschien weggegooid geld, zeker als je toch al gewoon bent om TeamViewer te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door edeboeck op 28-06-2021 18:00 . Reden: Toevoeging RD-TeamViewer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
Wake on wan bestaat niet.
Een wake on lan pakketje is niet routeerbaar en kan dus nooit over het internet werken.
Ik zou zeggen, gewoon die pc aan laten staan, die verbruikt in sleep mode erg weinig stroom.

Als alternatief zou je raspberry pi als gateway kunnen gebruiken die dan vanaf het internet een opdracht krijgt om een wol pakketje naar je pc te sturen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

michielRB schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Bestaat dat nog? Dat was eind jaren 90 dat het populair was....
*knip* LMGTFY linkjes zijn niet gewenst.

Updates komen nog steeds uit en -hou je vast- 2 maanden geleden nog!... :+
Ik gebruik software dat werkt, niet omdat het populair is.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 29-06-2021 07:46 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
O&O spectr kan dit ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajiw
Ben(V) schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:17:
Wake on wan bestaat niet.
Een wake on lan pakketje is niet routeerbaar en kan dus nooit over het internet werken.
Ik zou zeggen, gewoon die pc aan laten staan, die verbruikt in sleep mode erg weinig stroom.

Als alternatief zou je raspberry pi als gateway kunnen gebruiken die dan vanaf het internet een opdracht krijgt om een wol pakketje naar je pc te sturen.
Ik kwam inderdaad artikelen tegen die aangaven dat het handig is om een Pi als als DMZ in te stellen. Ik heb m'n oude Pi uit de kast gehaald maar die is om de een of andere reden gigantisch traag geworden en de stroomtoevoer levert problemen op. Al te lang niet gebruikt ben ik bang. Ik zal de komende tijd eens proberen om een raspbian lite versie te installeren om te zien of dat beter gaat.

In dat geval dus een wake on lan met m'n pi als communicatiepunt voor het modem als ik het goed heb? Ik heb dit nooit eerder gebruikt en zag dat het niet volledig veilig is, brengt dit ook veiligheidsproblemen met zich mee voor het interne netwerk of enkel voor de pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:09
Uiteraard.
Elke toegang vanaf het internet is een potentieel veiligheid lek.
Ik zou een Vpn server draaien op die pi om het risico te beperken

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gewoon chrome.
https://remotedesktop.google.com/

uitleg:
YouTube: Access Your Desktop Remotely With Google Chrome Remote Desktop

[ Voor 58% gewijzigd door nike op 02-07-2021 19:20 ]

-edit-

Pagina: 1