Toon posts:

Divx@TV --> welke kaart??

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik weet dat dit vaak voorbij komt, maar ik hoop dat jullie mij ff willen adviseren...

Ik heb nu een TNT2 met tv-out, alleen die Tv-out stelt echt nix voor. Steeds als ik iets op de tv wil zien moet ik switchen van tv naar monitor en omgekeerd en daar wordt ik gek (tv staat niet in zicht van compu, dus ik kan niet zien wat ik doe :(). Ik moet dus een dual head of twin-view hebben. Ook is het beeld met de tv-out van de TNT2 niet beeldvullend :(

ff kort mijn eisen:
-twin view/dual head (hoeft niet voor 2 monitoren, monitor + tv tegelijk is ook goed)
-tv-out
-beeldvullend op de tv!
-3D prestaties zijn niet echt belangrijk

Ik heb al gekeken naar een Matrox G400/G450 DH, maar hebben die dingen ook een tv-out? Ook deze GF2MX is wel intressant: http://210.66.3.2/web/3dXtreme/P1/gf2mx400p1.htm

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Realmagic Hollywood Plus.. Echt pal/ntsc, dus beeldvullend en supergoeie kwaliteit.. en je kan ook nog dvd bekijken met standalone kwalitiet.

TV-out op een videokaart is een leuke feature, maar is niet geschikt voor echt gebruik. PC resoluties/refreshrates zijn heel anders dan pal of ntsc.

En voor degene die zegt van je kan geen divx bekijken via je H+, zoek maar ff naar divxplus. Kijk maar op www.doom9.org

Het werkt echt! De decodering gaat nog wel via je CPU, maar de tv kwalitiet is super en niet afhankelijk van welke graphische-kaart die je hebt, dus als je een Geforce 3 gaat halen in de toekomst hoef je niet meer uit te geven aan een tvout feature.

Coïtus ergo sum

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Wel leuk dat divxplus :)
Het werkt alleen bij mij niet onder win2k :(
Hebben daar meer mensen last van ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Is dat Divx+ ook een beetje een goed progje?
edit:
Ik heb dus wel Win2k :(

BTW: die kaart is dus geen hardware decoder als ik het goed begrijp?

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:15 schreef ---X2--- het volgende:
Is dat Divx+ ook een beetje een goed progje?
edit:
Ik heb dus wel Win2k :(

BTW: die kaart is dus geen hardware decoder als ik het goed begrijp?
* voor divx = geen hardware support, gewoon soft-decoding via de TV out van de kaart

* voor Mpeg1/Mpeg2/vcd/svcd/dvd = volledige hardware support

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
de tvout van matox is gewoon de beste :7

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:21 schreef xMvZx het volgende:

[..]

* voor divx = geen hardware support, gewoon soft-decoding via de TV out van de kaart

* voor Mpeg1/Mpeg2/vcd/svcd/dvd = volledige hardware support
Oh ok, ik d8 al... thnx...

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Je kan al je eisen ook met het progje TV-Tool oplossen.

Moet je alleen wel zorgen dat je versie 4.8 of lager te pakken krijg.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Chilly_Willy
Ik heb ook win2k en divxplus werkt.
na installeren setup.exe draaien, zodat de H+ video renderer geinstalleerd word.
Reboot.

Dan eerst ff dvd station opstarten en zorgen dat hij op tv-out mode staat (passthrough kabel verwijderen hebt misschien ook). Vervolgens divxplus opstarten, je moet een file requester krijgen, krijg je die niet dan nog een keer opstarten, soms moet ik heb wel 10 keer starten voordat hij komt met de file requester.

Je moet wel divx 3.11a gebruiken.. divx4 werkt (nog) niet.
De volgende versie zal beter zijn, het staat nog maar in de kinderschoenen.

Over tvtool, is wel leuk, maar wat hij doet is overscan, dat wilt zeggen dat je altijd wat mist van je beeld.
Pal resolutie is 720x576, dus 640x480 is te klein en 800x600 weer te groot.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ik heb denk ik dezelfde tv-out chip op m'n Geforce256 zitten.
Volgens mij is die best oke te gebruiken. Ik krijg met een composite kabletje namelijk eendreetstrak beeld op mijn tv. Ik heb er wel eventjes voor moeten solderen, maar alles ziet er toch erg goed uit.
Met tvcc2000 is het overigens ook mogelijk om overscanning in te stellen. Dit proggeltje werkt overigens alleen met Chrontel TV-Encoder CH700x chips, zoals die o.a. op de ASUS kaarten met TNT2/Geforce256/etc zitten.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:01
Ik moet dit toch ff kwijt: DIKKE BULLS***T MET WAT VOOR VIDEOKAART JE NODIG HEBT !!!, een beetje leuk systeem is voldoende.

Ik heb zelf een laptop met 1ghz en 256mb ram en met een onboard trident videokaart. Een vriend van mij heeft een p4 met 1,7ghz en een Geforce 3(mafkees). Als jullie het verschil kunnen zien met laptop met onboard videokaart en zijn Geforce 3 zijn jullie grote jongens...

sorry moest ik ff kwijt no hard feelings....

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Chilly_Willy
Op zaterdag 18 augustus 2001 11:15 schreef renzo4000 het volgende:
Ik moet dit toch ff kwijt: DIKKE BULLS***T MET WAT VOOR VIDEOKAART JE NODIG HEBT !!!, een beetje leuk systeem is voldoende.

Ik heb zelf een laptop met 1ghz en 256mb ram en met een onboard trident videokaart. Een vriend van mij heeft een p4 met 1,7ghz en een Geforce 3(mafkees). Als jullie het verschil kunnen zien met laptop met onboard videokaart en zijn Geforce 3 zijn jullie grote jongens...

sorry moest ik ff kwijt no hard feelings....
Het gaat om TV out ivm bijvoorbeeld afspelen divx films.

Coïtus ergo sum

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Voor DivX en zo is de TV-out van de Matrox gewoon het allerbeste. Heb zelf de G400 DH en het is perfect. De ATI radeon schijnt het ook wel goed te doen.

Voor mpeg1/2/DVD neem je gewoon een Real Magic (Sigma designs) Hollywood+

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

De Matrox G400 (en G450 denk ik ook) hebben een feature genaamd DVDMAX... dit houd in dat ie je huidige video venster fullscreen (dus zonder zwarte randen) op je TV-out / 2e monitor zet.
Als dit is wat je zoekt, moet je dus een G400/G450 kopen...

Verwijderd

Ik heb een tnt2 m64 met tv-out en ik kan op perfecte kwaliteit divx kijken gewoon fullscreen breedbeeld.
Dus ik weet niet wat jij ermee doet maar hier alles prima en bij een vriend die een asus v3800 tvr heeft loopt het ook prima.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:19
Ik ben het helemaal eens met digistorm.
De Matrox G450 is gewoon perfect om een divx film zonder problemen op tv af te spelen. En dat voor de redelijk lage prijs. ( Ik had 'em voor 255 inc verzendkosten in huis)
Let er wel op dat je niet de LE versie neemt, daar zit geen tv-out kabeltje bij en als je dat los moet kopen wordt je kaart nog duur!)

Verwijderd

Wow! Bedankt voor die divxplus-link...

Ik was net van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen en wilde er eentje met een goeie TV-out i.v.m. Divx... Maar ik heb al een Hollywood Plus en nu hoef ik niet zo bang te zijn dat die TV-out bagger is van de nwe kaart... Nou dan moet het maar een GF2MX400 Twinview worden, 2 mon aan de pc en de Hollywood Plus voor DVD/Divx op TV ;)

:9

Verwijderd

Ik zit dus ook nog steeds met hetzelfde probleem. Ik denk dat ik maar voor de Matrox G450 ga. Ten eerste omdat ik nu een Viper V770 heb en het sowieso een stap vooruit is. Ten tweede is een goede TV-out voor DivX op TV de belangrijkste eis. En ten derde werk ik veel met Windows apps en niet echt vaak met games. Die paar games die ik speel zullen echt wel draaien op die kaart ??? Het zijn vooral EA Sports games en af en toe iets 3D's maar op lage resoluties.

Nu is mijn vraag, moet ik voor de 32 MB versie gaan of is die 16MB versie echt wel genoeg ???
Pagina: 1