Controller aansluiten probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik heb een PS5 controller die ik wil aansluiten op de PC. maar als ik een game wil spelen (fifa 21 bv) dan krijg ik inputs in de game menu die ik niet doe (het menu scrolt als een gek verder). nu heb ik al gemerkt als ik in configuratie scherm een apparaat genaamd "keyboard/mouse/joystick" verwijder dat de controller wel naar behoren werkt.

Iemand een idee hoe ik dit apparaat volledig kan verwijderen? want deze blijft telkens terug komen als ik de pc herstart.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Probeer eens het apparaat in apparaatbeheer te laten staan, maar dan wel rechtermuis -> uitschakelen?
Misschien blijft dat na een herstart wel..

[ Voor 32% gewijzigd door MeltedForest op 28-06-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
MeltedForest schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:07:
Probeer eens het apparaat in apparaatbeheer te laten staan, maar dan wel rechtermuis -> uitschakelen?
Misschien blijft dat na een herstart wel..
blijven terug komen helaas.

Edit: als ik hem bij toetsenbord verwijder word het een muis, en dan een controller. maar als ik ze alle 3 verwijder werkt het wel tot in de pc herstart.

[ Voor 21% gewijzigd door kampers op 28-06-2021 15:19 ]

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Ik heb zelf een PS4 controller die ik voor wat spellen gebruik, maar ik heb ontdekt dat Windows echt geen fan van de controllers van Sony is. Ik gebruik daarom het programma InputMapper om de DualShock inputs te converteren naar de gelijke xbox controller inputs.

Zover ik weet heeft InputMapper geen support voor PS5 controllers, maar wellicht is er een soortgelijk programma voor.

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.