Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoeri1989
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 09:34
Mijn vraag
Ik wil graag na een lange tijd zwemmen weer op gaan pakken. Dit omdat ik graag weer wat fitter word en mezelf niet in een sportschool zie afbeulen.

Ik heb altijd graag gezwommen en zou graag muziek luisteren tijdens het zwemmen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 12 pro met Spotify en Apple Music.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden en dan kom ik uit bij een 3-tal opties:

Optie 1 -> JBL Dive Endurance, dit is een bluetooth in-ear headset welke voor sporten en zwemmen geschikt zou moeten zijn. Echter de meeste reviews die ik erover lees is dat de knoppen op de zijkant niet goed meer werken als ze eenmaal nat zijn.

Optie 2: De Sony NW-WS413, nadeel is dat dit een MP3 speler is en dus niet via bluetooth mijn playlists kan streamen. Ook heb ik toen Spotify zijn intrede deed al mijn MP3's van de hand gedaan.

Optie 3: Een Tayogo Waterproof Bone Conduction Bluetooth Swimming headset.
Hier kan ik zelf niet veel over zeggen, gezien het feit dat ik nog geen ervaring heb met bone conducting headphones.

Zijn er hier leden die zwemmen met eigen muziek? Zo ja, wat gebruik jij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Laat je je telefoon dan langs de kant liggen? Werkt dat wel goed qua verbinding...?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
psy schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:58:
Laat je je telefoon dan langs de kant liggen? Werkt dat wel goed qua verbinding...?
Theoretisch zou Bluetooth 5 met line of sight 240 meter moeten kunnen halen, zonder line of sight wordt dat beperkt tot 40 meter. Een wedstrijd bad kan 25 of 50 meter zijn, als ik mijn iPhone dus halverwege het bad aan de zijkant zou kwijt kunnen zou dat volgens mij moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05 00:27
Ik heb zelf de Sony NW-WS413 die ik gebruik bij het baantjes zwemmen, ik vind het een aanrader, volledig waterdicht, simpel in gebruik, zit goed en prima geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door macdushi op 28-06-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn vrouw heeft een AfterShokz voor tijdens het hardlopen.
Er is ook een variant met geheugen:

https://us.aftershokz.com/products/xtrainerz

Geluid is best ok te noemen, al kan het niet in de schaduw staan van mijn QC35II natuurlijk.
Vraag is ook of dat een issue is als je constant met je oren vol water zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:12
Je hebt ook nog de Sony WF-SP900. Maar of ze goed werken onder water zou je zelf even via reviews moeten proberen te achterhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Gotiniens

Fairly odd Tim

yoeri1989 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Theoretisch zou Bluetooth 5 met line of sight 240 meter moeten kunnen halen, zonder line of sight wordt dat beperkt tot 40 meter. Een wedstrijd bad kan 25 of 50 meter zijn, als ik mijn iPhone dus halverwege het bad aan de zijkant zou kwijt kunnen zou dat volgens mij moeten lukken.
Blijf je met je hoofd constant boven water? Bluetooth doet het niet zo goed onderwater namelijk: https://h2oaudio.com/blogs/news/bluetooth-and-water

p.s. De website verkoopt schijnbaar ook koptelefoons die wel geschikt zijn voor tijdens het zwemmen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gotiniens op 28-06-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoeri1989
Gotiniens schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Blijf je met je hoofd constant boven water? Bluetooth doet het niet zo goed onderwater namelijk: https://h2oaudio.com/blogs/news/bluetooth-and-water

p.s. De website verkoopt schijnbaar ook koptelefoons die wel geschikt zijn voor tijdens het zwemmen.
Het zal voornamelijk schoolslag, rugslag, borst en rug crawl zijn. Dus ik zal inderdaad niet meteen de diepte in gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:18

Gotiniens

Fairly odd Tim

Bij het draaien aan de eind van de baan zoals ik ze op de Olympische Spelen zie doen (Geen idee of een amateur ook zulke draai beweging doet) Zijn ze enkele seconden onderwater, en bij borstcrawl is een groot deel van je hoofd constant onder water. Denk eraan dat je bij enkele centimeters onder water al geen bereik meer zal hebben. Een en ander zal ook afhankelijk zijn van de plaatsing van de ontvanger op je lichaam.

Ik zie trouwens ook dat al de 3 opties die jij hierboven aangeeft allemaal ook mp3 speler zijn. Ik denk echt dat dit is omdat tijdens het zwemmen Bluetooth eigenlijk geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:56

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 14:13
Zoals @MikeyMan aangeeft, de Aftershokz
xTrainerz zijn er specifiek voor zwemmers:
https://aftershokz.nl/products/xtrainerz
Pagina: 1